Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

Hvis man leser rundt omkring på MoDaCo finner man flere tråder om ebay-batterier og strømbruk.

 

Jeg har i det siste fått følelsen av at batteriet plutselig har startet å vare mye lenger enn før. I går kveld hadde jeg f.eks. over 80% igjen. Men det hele virker litt random, vanskelig å skjønne hva som gjør forskjell. Det er også det jeg får inntrykk av på MoDaCo.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, skjønner ikke det med batteriet, noen ganger kan det vare lenge, andre ganger er det utladet klokka 18 (jeg lader hver natt)

jeg passer på å ikke ha noe apps kjørende i bakgrunnen heller.

men hørt batteriet er blitt bedre i rom updaten som er leaka.

håper det blir ett official rom release snart :)

Endret av junkish
Lenke til kommentar

Ok, kan nå konkludere med at "Battery Use" i settings må være helt på jordet. Nå viser den plutselig 89% Media (kameraikon). Har brukt kamera i 2min og tatt tre bilder idag. Ikke hørt på musikk. Ellers har jeg vært på koblet til wifi og 3g et par timer hver, spilt i noen min, ringt i 7min, skrevet noen sms og knota litt rundt i en time ellerno.

12h 33m siden jeg lada, 66% igjen. Noe som faktisk er veldig mye bedre enn det har vært før.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Når du har Onecall "roamer" du til Telenor sitt nett ofte. Det koster det samme som når du er på Network Norway, men telefonen registrer det som roaming.

Så du må ha på data roaming og retrive sms while roaming (ellerno) for å få mms og wap når du er kobla til Telenor. Det eneste negative ved å slå dette på er at hvis du glemmer å slå det av når du drar til utlandet, så kan det bli dyrt.

 

Jeg har i tillegg valgt manuelt å alltid være kobla til Telenor, for da får jeg 3G (Network Norway har bare Edge).

Lenke til kommentar
Fælt så fort batteriet blir ladet ut. Selv I standby mode.

Redd jeg ikke. Har.nok til.å til å ringe drosje I natt hehe

Og jeg som lada hele natta

 

Batteriet mitt varer fint i en hel dag, men jeg har hat flere charging cycles nå så batteriet har oppnådd sitt fulle potensialet. Det ville sikkert ha vart lenger om jeg ikke var og skrev mange sms, eposter og surfet nettet hver dag. :) Levetiden blir bedre etterhvert, reagerte også på levetiden jeg også selv om det i grunn ikke er et problem for meg som kan lade mobilen både hjemme, skolen og jobben. :thumbup:

 

 

Vis en kjøper denne i utlandet?? hvordan få den på norsk?? må ha norsk.

Lenke til kommentar
Ingen mulighet for norske menyer, dessverre. :(

Tastatur og ordbok på norsk derimot, er mulig. :)

(Se lenger opp i tråden.)

 

Flashet til 2.000.16_EMEA_GEN1 igår og det virker som om batteritiden er forbedret.

Kun 30% av batteriet brukt siden 9:00 idag. Et par sms, et par korte tlf og bittelitt wifi-surfing.

 

 

Men vis eg bestiller på cdon. Da er den vel på norsk?? er veldig grønn på dette.

Lenke til kommentar
Ingen mulighet for norske menyer, dessverre. :(

Tastatur og ordbok på norsk derimot, er mulig. :)

(Se lenger opp i tråden.)

 

Flashet til 2.000.16_EMEA_GEN1 igår og det virker som om batteritiden er forbedret.

Kun 30% av batteriet brukt siden 9:00 idag. Et par sms, et par korte tlf og bittelitt wifi-surfing.

 

alt går smooth etter update ? er småkeen på å update selv men har lyst å vente på official release, men virker jo som det aldri kommer.

 

lest at batteriet har fått huge improve i den nye rom'en

Lenke til kommentar

Har håpet på at en Liquidized-versjon av 2.000.16 eller lignende skal komme snart, så har ikke installert apps og konfigurert på nytt enda etter oppdatering (for å slippe å gjøre det enda en gang), og har derfor brukt telefonen lite siden jeg oppdaterte.

 

Men lot den ligge uten lading i natt og den har bare brukt 44% (har 56% igjen) av batteriet siden kl 9:00 igår. Så den har ihvertfall veldig forbedret standbytid. Ellers ingen problemer, men har altså ikke brukt den så mye siden oppdaring.

Lenke til kommentar

Ja ser ut for at standbytiden er bedre med 2.000.16, men ved bruk så vil det ikke være lett å forbedre så mye. Ting bruker strøm :)

Regner med at grunnen til at standby tiden er blitt bedre er fordi det meste nå stopper opp etter bruk, er nok derfor det har vært så veldig varierende forbruk på tidligere rom. Ting har blitt hengende å kjøre.

Men foruten det så har ikke jeg merket så mye forskjell fra tidligere rom.

Endret av B1ny
Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette nå i lengre tid, og kan ikke si jeg tror det holder noe særlig lengre.

Jeg syntes det i starten men har revurdert det nå etter hvert.

Har heller ikke noe tro på at du kan få ett like lite batteri til å ha mere mAh, og hvis det er mulig så blir det ihvertfall så lite at det ikke er vært bryet.

Jeg kommer ihvertfall kun til å kjøpe de som har større volum neste gang jeg kjøper.

Så det har kommet ett 3200 mAh til Nexus One som var nesten dobbelt så stort, regner med at jeg kjøper det.

 

 

Har vært og snoket litt mer på Modaco. Ser ut som dette kommer til å bli et velutviklet comunnity for denne telefonen, ser frem til når flere custom ROM's kommer ut fra utviklere samt Acer's eget 2.* ROM upgrade.

 

Fant forresten en tråd angående 3. parts batterier til telefonen (Link).

 

De referer til dette batteriet som vistnok skule være 2000 mAh, som er meget imponerende og burde øke levetiden kraftig. Men er nok skeptisk til ebay postander til yttelse men er verd å ta en titt 132 kr er ikke så dyrt for et batteri :p

 

Link til Ebay siden.

 

!BiZoEtwBWk~$(KGrHqQOKkQEsnuUi%20Q%20BLOvYHh(UQ~~_12.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...