Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå også bestilt med Acer'en, synes at den gode skjermen og Snapdragon utgjør alle de gode argumentene for Hero, ikke minst pga prisen sammenlignet med importert Acer og en Hero kjøpt i Norge. Takk til B1ny for all informasjon! Kommer nok tilbake til tråden med mine syn på telefonen :)

Lenke til kommentar

Etter litt lengre bruk nå så er det flere ting som som har dukket opp som gjør at jeg syntes Liquid er bedre i bruk enn Hero. Det er bla avstandsensoren som gjør at skjermen låser seg under samtale når du legger den intil øret, slik at du ikke legger på hvilket kan skje på Hero. Blåtann funker også bedre for meg, jeg har bilstereo som kan koble seg opp både med tale og med avspilling av musikk osv. Og jeg bruke blåtann headset. På Hero så har jeg hatt mye problemer med å få telefon lyden til å gå til headsettet istedenfor til bilstereon. Må ofte inn og endre dette manuelt, mens på Liquiden så går dette veldig ofte av seg selv. Telefon delen funker også bedre syntes jeg, med tanke på hvordan start og stopp, kobling til høytaler osv er å bruke.

Men det er også noen småting som gjør den litt mer knotete å bruke, slik som at den er veldig glatt å holde, litt for stor å bruke med en hånd, knotete å skrive uten joystick, knotete kombinasjon for å låse opp + en del andre ting som må fikses ved å legge til software.

Men alt i alt så syntes jeg den er enklere i daglig bruk når du er på farten, siden telefondelen er enklere å bruke.

Og det er ett SYKT drag i Snapdragon prosessoren og ytelsen generelt :)

Skal bli interesant når det kommer muligheter for å sleppe løs prosessoren, og også kanskje mulighet for å overklokken den :)

Lenke til kommentar
blæh, fristelsen ble for stor så jeg bestilte en Acer Liquid S100 hvit på pixmania

ble rundt 3100kr med express levering 24\48. den skulle vist komme frem før jul om du bestilte før 23dec

dersom du leser avtalen med pixmania så finner du ut at det tar lengre tid enn 48 timer. De skal ha en arbeidsdag på å motta og gjøre klar ordren, og sendingen tar også litt tid. Får satse på du får den før jul : )

Lenke til kommentar
blæh, fristelsen ble for stor så jeg bestilte en Acer Liquid S100 hvit på pixmania

ble rundt 3100kr med express levering 24\48. den skulle vist komme frem før jul om du bestilte før 23dec

dersom du leser avtalen med pixmania så finner du ut at det tar lengre tid enn 48 timer. De skal ha en arbeidsdag på å motta og gjøre klar ordren, og sendingen tar også litt tid. Får satse på du får den før jul : )

 

yep regner med mer, men håper på før jul bare :)

tror jeg skal ha litt flaks om det skjer men hehe

Lenke til kommentar

Ja, det spørs. Det er ikke bare pixmania det står på. Jeg har ikke hørt noe i år; men i fjor var det iverfall slik at posten gav en frist på når siste julepost måtte være sendt for at de kunne love den var fremme før 24.12.08. Det er nok mye posttrafikk de siste dagene, så det må klaffe med både pixmania og posten ganske så bra for at det skal skje. Men jeg håper med deg : D

Lenke til kommentar

ja dette sendes jo med eget bud (PS Ekspress)så de sa det var mulig det kom frem før 24 men alikevell, jeg tror det er minimal sjangs jeg får den i år hehe.

kan bli nyttårs gave til meg selv istedet da ;)

 

dere som har den, hva synes dere om kameraet ?

Endret av junkish
Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg har endelig fått Liquid'en. Det tok knappe 2 arbeidsdager før jeg fikk den overlevert i hånden av et transportfirma. Bestilte den faktisk etter 16 desember, så forventet ikke å få den noe tidligere enn romjula, men må si meg imponert. Ser ut som pakken ikke gikk gjennom vanlig post system. Må også si at jeg ikke har fått noe regning på toll (MOMS 25 %), vet ikke om den kommer senere i posten eller det er bare meg som har gull hår i r*va.

 

Uansett, la oss komme til godbitene. Når jeg pakket ut telefon esken ut av pakken slo det meg hvor liten den esken egentlig var. Jeg har fått inntrykk av Youtube videoene at den skule være ganske stor, eller det kunne muligens ha vært meg siden jeg tidligere bare har kjøpt HTC telefoner og de kommer i ganske så store esker. Når telefonen kom endelig ut av esken hadde jeg forventet at den skule ha en Iphone størrelse, men det hindret ikke meg å bli smått overasket at den var så bred (understrekker at den IKKE er bredere enn Iphonen). Så det første jeg selvfølgelig gjør var å sette inn SIM'en, batteriet og den medfølgende SD kortet på 2 GB og koble usb'en i min kjøre Acer Aspire 6930G.

 

Telefonen bootet opp lynkjapt, eller ihvertfall for meg, som har vært en Windows Mobile eier i flere år. Jeg satt opp mobilen og synced den mot min gmail account. Da kom tiden for å teste g prøve seg frem, jeg installerte en haug med apps fra market som jeg på forhånd har lest om og bestemt at jeg skule ha på telefonen. Alle fungerte knirkefritt, jeg forsøkte til og med å overlaste mobilen med arbeid for å se hva som skule til før den begynte å lage litt. Jeg mislyktes vist, for jeg klarte ikke å få noe slags form for lag fra Snapdragon prosessoren. Alt i alt er jeg meget fornøyd med den, en absolutt anbefaling. Jeg vil komme tilbake til dere med en nærmere sammenligning mellom Liquid og Hero siden en kompis av meg har en Hero så vi kan sette begge på samme testene og se hvem som er best til hva. :)

 

Det er bare å komme med spørsmål, skal prøve beriodisk å komme tilbake til forumet for å sjekke. Send eventuelt en mail til "[email protected]" mulig at je sjekker den oftere :)

Lenke til kommentar

Beklager for dobbelpost på forhånd

 

 

dere som har den, hva synes dere om kameraet ?

 

Kameraet på denne telefonen er ikke noe å skrytte av. Klart den er en 5Mpx kamera, men man må tenke at dette er en smarttelefon med kamera, ikke kamera med en telefon. Du for ikke noen fantastiske bilder med den, men det er fullt brukbart og er ikke noe elendig kamera. Savner selv en flash som ville eksponentielt ha forbedret bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...