Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

ah, hadde vært smooth med multitouch.

noen tips til program man burde hente?

------

Scheduled Delivery Date:

23/12/2009

Shipped To:

HONEFOSS, NO

 

OSLO, NO 23/12/2009 OUT FOR DELIVERY.

kjapp levering as, lurer på om de gidder ta turen innom hønefoss ellers leveret de vell videre til posten?

Endret av junkish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det bli muligheter for multi touch i fremtiden? Hvordan er softtastaturet i bruk? :)

 

Jeg har lest en del om telefonen på nettet før jeg endelig trakk fram kredittkortet. Acer har planlagt å slippe Liquid med Android 2.0 tillig i 2010. Når det skjer vil telefonene med "Cupcake" (Android 1.6) få en offisiell oppdatering fra Acer. Det som er usikkert er når Acer planleger å slippe det ut. Btw, den eneste grunnen at Droid fikk 2.0 var fordi de samarbeidet tett med google om telefonens utvikling.

 

Jeg vil imidlertid påpeke at custum ROM's er tilgjengelig til installasjon på Liquid. Jeg har ikke undersøkt dette nøye siden jeg vil helst holde denne telefonen original. Ihvertfall foreløpig :p

 

Tastaturet er som en drøm, jeg har sjeldent brukt sofkeyboard, men dette er definitivt enkelt å bruke, spesielt i landscape modus siden tastene er litt større. Men ulempen er jo det at man er nødt til skrive en del for å bli vant til det da :p Jeg hadde full fysisk qwerty på min HTC s730.

 

noen tips til program man burde hente?

 

Disse var de jeg installerte med en gang jeg startet telefonen siden ejg forhåndsundersøkte:

 

- ConnectBot (en Putty lignende sak for de som kjenner til det)

- Dolphin Browser

- Gule Sider (viser nummerene til innkommende anrop om du ikke har dem lagret på mobilen, veldig kjekk sak)

- iMusic (bra musikk program)

- Lacale (endrer ringeprofil ettersom hvor man er. Kjekt siden jeg ikke vil at sjefen skal høre "I like big buts" på kontoret, mens kompisene mine og jeg kan ha en god latter hver gang telefonen ringer)

- Backgrounds (fine bakgrunner og MANGE av dem også ;P)

- Manga Droid (for anime/ manga interesserte. Lar deg lese manga ved oppkobling til WiFi/ mobil nett)

- Ringdroid (full tilgang til å velge toner til hvilken som helst funksjon på telefonen)

- Power Manager (meget kjekt på Home Screen for å raskt aktivere eller deaktivere WiFi, GPS og lignende)

- Shazam (man tar opp en sang man ikke vet titelen på og Shazam! du har tittelen på sangen :p Kjekt å bruke med imusic siden man kan laste ned sangen i ettertid)

- Solitaire (Kabal)

- SyncMyPics (syncer kontakter med facebook profilene som matcher)

- UnitConverter (sier seg selv)

- Where's my droid (lar en sende melding til telefonen og for den til å ringe i bestemt interval selv når den er i lydløs modus. Kjekt når man roter bort mobilen hjemme elelr lignende.)

- Battery Widget (forteller en i prosent hvor mye strøm det er igjen og er meget nøyaktig. Lar en også aktivere og deaktivere enkelte innstilliger for å spare strøm ved å tryke på ikonet)

- Advances Task Manager (Ctrl+Alt+Delete, bare for android :p)

- Aldiko (gratis ebook leser for dem som liker bøker, sotrt utvalg av gratis lovlige bøer i deres bibliotek :))

 

Det er alt foreløpig, kommer tilbake med mer om jeg kommer på noe jeg har glemt :)

Endret av Bakura
Lenke til kommentar
Korleis er batteriet på telefonen? Er litt skeptisk til det :p

 

Har enda ikke testet batteriet fullt ut siden jeg bruker å lade mine ting ca hver kveld. Men jeg har et inntrykk av at batteritiden er rimelig god for en Snapdragon 768 MHz. jeg bruker mobilen generelt til WiFi nettsurfing, e-post, sms skriving og noen få telefonsamtaler. Har også planer om å bruke den som et navigasjonssystem. Mitt generelle inntrykk at telefonen kommer til å klare seg gjennom dagen selv med stor bruk så lenge man senker ned brightnes på skjermen og er flink med å slå av funksjoner som man ikke bruker. Jeg vil dog ikke påstå at dete er et kjempebra batteri, men det duger så lenge man har sjansen til å koble den i veggen eller i pc'en på kvelden :)

Lenke til kommentar
Kva er erfaringane med å kjøpe acer liquid på expansys og pixmania? Kva er billigast, raskast, kven har norsk garanti, etc?

 

Og er det noko forskjell på Acer liquid A1 og S100?

 

Pixmania:

- Norsk garanti

- Rask levering

- Enkel handel med kredittkortet

- Dyrest

 

Expansys:

- Tvilsom garanti

- Rask levering

- Noe merkelig betalingsbekreftelse

- Rimeligere

 

Acer Liquid A1 og S100 er samme mobilen, navnene er forskjellig avhengig av hvor den selges.

 

hvordan video format støtter denne og hvordan er det og se film på mobilen?er vant til iphone og der vises filmer bra.men liker og se på film da jeg reiser mye så derfor lurer jeg på om dette er min nye mobil:)

 

Kan si med en gang at Youtube video er av ypperste kvalitet. Vil nå påpekke at alle video spillere som er tilgjengelig på android market frem til nå er avhengig av codec'er som er bygd inn i OS'et. For å legge til ekstra codec'er trenges det en såkalt Java Layer, noe som ikke er enda tilgjengelig på Android så man er altså sittende igjen med noen få kompatible video formater (dere kan finne støtende formater her).

 

Med det sagt, den spiller 720p helt fint! :p

 

Lenke til kommentar
Kva er erfaringane med å kjøpe acer liquid på expansys og pixmania? Kva er billigast, raskast, kven har norsk garanti, etc?

*Snip*

 

Pixmania:

- Norsk garanti

- Rask levering

- Enkel handel med kredittkortet

- Dyrest

 

*snip*

 

Skal ikke gjøre dette til en webshop disusjon, men pixmania har et ganske dårlig rykte på seg når det gjelder garanti og rep, både på vilje og tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...