Gå til innhold

Fjellbua - Stedet for småprat og skrøner om jakt og fiske.


Demonfudge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå det som er gitt ut med Lars Monsen, men det må da finnes noe annet spennende som ikke er som det du beskriver? :p

 

Kanskje jeg skal bruke pengene mine på et kamera og lage min egen serie. :hmm:

anbefaler og kjøpe kamera og lage villmarks filmer veldig gøy og du får ett kjempe godt minne med kompisene/familien eller alene men egen serie tror jeg ikke du får på tv men du kan jo legge de ut på youtube eller noe annnet film nettsted lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

<!--quoteo(post=14897962:date=24/12-2009 : 01:16:name=christer-R)--><div class='quotetop'>QUOTE(christer-R @ 24/12-2009 : 01:16) <a href="index.php?act=findpost&pid=14897962"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ikke kjøp 90, kjøp stor <b>nok</b> først som sist. Man angrer den dagen man plutselig ikke har plass til alt man skulle hatt med seg. Anbefaler Norrøna sin Recon Pack på det varmeste! Litt uvant den første turen siden hoftebeltet er leddet, og beveger seg med hofta, men etter det er det bare velstand!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

En sekk som i seg selv veier nesten 5 kg må da bli fryktelig tung på en del turer? Nå foretrekker jeg riktignok å ha en veldig lett sekk, og kjøper alt så lett som mulig, på bekostning av f.eks. plass i teltet.

 

Et lite spørsmål: har dere noen turmattriks, når man er møkk lei av Real Turmat og fiskelykken er heller begrenset?

liker og ha med bønner på boks man kan koke de i boksen eller spise de kalde men de veier litt så anbefaler dette på korte turer suppe potetmos med melk , lapskaus

Lenke til kommentar

Jeg ble nettop invitert til Svalbard i Mai sammen med Ste-slekta! Gjett hvem som skal kjøpe seg speilrefleks nå da for Scootersafari :D

Regner med du skal prøve deg på isbjørnjakt? ;) Høres ihvertfall artig ut, må dele bildene dine med oss da!

 

Mange som har utnyttet snøværet til å ta seg en skitur?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elgjakt er nok ganske enkelt skal du se.

 

- Finn deg en trivelig plass å sitte.

- Sitt der.

- Få øye på en elg som kommer spaserende forbi.

- Løft rifla og skyt den.

- Pass på å treffe.

- Treffer du går du bort til elgen.

- Viser den tegn til liv, skyt en gang til på kort avstand. hVis ikke, hopp over dette punktet. Det vil bare virke sadistisk/barnslig.

- Del opp elgen i deler, pakk delene i en pose, bær posen hjem.

- Mens du bærer må du tenke ut hvordan du kan gjøre historien tøffest. Å si at du glemte kniven og måtte partere elgen med lokket på snundåsa er en klassiker. ikke glem og grave ned restende av dyret dersom man vil øke rådyr,hare og fugle bestanden

pga reven tar gjerne restende og for og ikke snakke om kråkene.

Lenke til kommentar

Elgjakt er nok ganske enkelt skal du se.

 

- Finn deg en trivelig plass å sitte.

- Sitt der.

- Få øye på en elg som kommer spaserende forbi.

- Løft rifla og skyt den.

- Pass på å treffe.

- Treffer du går du bort til elgen.

- Viser den tegn til liv, skyt en gang til på kort avstand. hVis ikke, hopp over dette punktet. Det vil bare virke sadistisk/barnslig.

- Del opp elgen i deler, pakk delene i en pose, bær posen hjem.

- Mens du bærer må du tenke ut hvordan du kan gjøre historien tøffest. Å si at du glemte kniven og måtte partere elgen med lokket på snundåsa er en klassiker. ikke glem og grave ned restende av dyret dersom man vil øke rådyr,hare og fugle bestanden

pga reven tar gjerne restende og for og ikke snakke om kråkene.

Er det ikke mer slik:

 

- Stå opp kl. 4 på natta, trøtt og jævlig.

- Gå ut i halvmørket og skill deg fra resten av jaktlaget slik at det er usosialt.

- Finn plassen din der du skal sitte i timesvis og fryse og kjede deg, alene.

- Sitt der, og frys og kjed deg.

- For all del ikke spam på jaktradioen.

- Se en elg komme forbi.

- Ta opp jaktradioen og be om klargjørelse på skudd fra jaktlederen.

- Få godkjennelse.

- Elgen har passert i det du er skuddklar.

- Du kan ikke bevege deg etter elgen.

- Eller, det var feil kjønn, horn, vekt whatever på elgen, så den må leve.

- Du får høre på jaktradioen at en annen på laget har skutt ferdig kvota.

- Gå og hjelp dem med det koselige parteringsarbeidet.

- Bær de ikke-disgusting-delene på alt for mange kilo mange mil.

- Fortell en løgnhistorie om sjarmen med elgjakt.

 

Nei, småviltjakt er nok best.

Lenke til kommentar

Elgjakt er nok ganske enkelt skal du se.

 

- Finn deg en trivelig plass å sitte.

- Sitt der.

- Få øye på en elg som kommer spaserende forbi.

- Løft rifla og skyt den.

- Pass på å treffe.

- Treffer du går du bort til elgen.

- Viser den tegn til liv, skyt en gang til på kort avstand. hVis ikke, hopp over dette punktet. Det vil bare virke sadistisk/barnslig.

- Del opp elgen i deler, pakk delene i en pose, bær posen hjem.

- Mens du bærer må du tenke ut hvordan du kan gjøre historien tøffest. Å si at du glemte kniven og måtte partere elgen med lokket på snundåsa er en klassiker. ikke glem og grave ned restende av dyret dersom man vil øke rådyr,hare og fugle bestanden

pga reven tar gjerne restende og for og ikke snakke om kråkene.

Er det ikke mer slik:

 

- Stå opp kl. 4 på natta, trøtt og jævlig.

- Gå ut i halvmørket og skill deg fra resten av jaktlaget slik at det er usosialt.

- Finn plassen din der du skal sitte i timesvis og fryse og kjede deg, alene.

- Sitt der, og frys og kjed deg.

- For all del ikke spam på jaktradioen.

- Se en elg komme forbi.

- Ta opp jaktradioen og be om klargjørelse på skudd fra jaktlederen.

- Få godkjennelse.

- Elgen har passert i det du er skuddklar.

- Du kan ikke bevege deg etter elgen.

- Eller, det var feil kjønn, horn, vekt whatever på elgen, så den må leve.

- Du får høre på jaktradioen at en annen på laget har skutt ferdig kvota.

- Gå og hjelp dem med det koselige parteringsarbeidet.

- Bær de ikke-disgusting-delene på alt for mange kilo mange mil.

- Fortell en løgnhistorie om sjarmen med elgjakt.

 

Nei, småviltjakt er nok best.

 

Da har du aldri prøvd hjortejakt. Hjortejakta er kjent som ein av dei aller mest krevende, siden hjorten er så ufattelig oppmerksom. Tro meg, ingenting er så morsomt (.. og vanskelig) å drive smygjakt på hjort..

 

Elgen tror ingenting kan skade den, og durer frem som et tog! :w00t:

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Nå siktet (hehe) jeg heller ikke til hjortejakt, men elgjakt. Liker bevegelig jakt og trives med rypejakt. Elsker spenningen når man nærmer seg området der man så rypa landet etter at den ble støkket. Eller å gå i medvind, se at hunden løper langt fram uten å jakte for så å snu seg og jakte mot vinden og regelrett tråle et helt område i sikksakk.

Lenke til kommentar

Nå siktet (hehe) jeg heller ikke til hjortejakt, men elgjakt. Liker bevegelig jakt og trives med rypejakt. Elsker spenningen når man nærmer seg området der man så rypa landet etter at den ble støkket. Eller å gå i medvind, se at hunden løper langt fram uten å jakte for så å snu seg og jakte mot vinden og regelrett tråle et helt område i sikksakk.

 

Jeg har aldri jaktet mye småvilt. Har rett og slett vokst opp med storviltjakt. Regner med du opplever tung hjertebank når du nærmer deg rypa? Det er kanskje denne adrenalinfølelsen som får meg til å fortsette med jakt. Er så sykt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...