Gå til innhold

Fjellbua - Stedet for småprat og skrøner om jakt og fiske.


Demonfudge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jeg riktignok i forsvaret, så å bære stor pakning på under 20 kilo skjer aldri. Bærer man først stor pakning i forsvaret skal det mye til å få denne under 30 kilo om man har med seg det man trenger, og i tillegg kommer våpen, ammo, magasiner og mer til. Synes det er en uting å bære så lite som mulig, da man fort sliter om man blir pent nødt til å bære tungt.

30 kilo er over halvparten av kroppsvekten min, tror ikke jeg skal prøve meg på det med det første. :) Skjønner godt at det er praktisk for de som har fysikk til det! Planlegger noen ganske lange turer til høsten/sommeren (3 uker uten de helt store påfyllene underveis, håper egentlig på å klare rundt 5), spørs om ikke jeg må trene meg opp til å kunne gå med rundt 20kg (helst litt mer) før det, ellers blir det dårlig med forsyninger mot slutten.

 

En del vektbesparelser er sikkert vanskelig å få til i Forsvaret – det er vel ikke så mange forskjellige teltmodeller å velge mellom, for eksempel ...

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Jeg er født og oppvokst på vestlandet, hvor jeg har jaktet hjort i to sesonger med rifle. Derimot så går jeg på Skole på østlandet. Bor hos slektninger her med løyve på rådyr.

 

Får se om jeg får "stjele" eit par løyver på rådyr neste år. Hadde vært artig å prøvd! :)

Lenke til kommentar

Jeg begynner kurset etter påske. Varer en god stund tror jeg. Pappa har ei gammel toløps s/s hagle han kjøpte brukt for 200 kroner for omlag 3 år siden. Den får jeg bruke når jeg begynner å jakte.

 

Problemet er vel snarere å finne noen som vil på jakt med meg. Pappa har null interesse. Kjenner ingen å gå på jakt med. Jeg er jo bare 14 år, så jeg må gå med en voksen/over 16 år. Er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Elgjakt er nok ganske enkelt skal du se.

 

- Finn deg en trivelig plass å sitte.

- Sitt der.

- Få øye på en elg som kommer spaserende forbi.

- Løft rifla og skyt den.

- Pass på å treffe.

- Treffer du går du bort til elgen.

- Viser den tegn til liv, skyt en gang til på kort avstand. hVis ikke, hopp over dette punktet. Det vil bare virke sadistisk/barnslig.

- Del opp elgen i deler, pakk delene i en pose, bær posen hjem.

- Mens du bærer må du tenke ut hvordan du kan gjøre historien tøffest. Å si at du glemte kniven og måtte partere elgen med lokket på snundåsa er en klassiker.

 

Gratulerer med 2000 poster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...