Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Age: Origins (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt uvant med kampsystemet i grunn. Fant ut i går at man faktisk kan snurre på kameravinkelen, noe jeg ikke forstod til å begynne med. Men man må holde inn museknappen for å få det til? Burde ha vært en mod som holder inn knappen hele tiden, siden jeg foretrekker at jeg alltid rører kameraet når jeg rører rundt med musen. Men, godt mulig alt dette her er bare en vanesak :)

Lenke til kommentar

Er den 18+ grensa veldig fortjent? Eller er det som fallout 3, at det eigentleg er merkelege ting som dop (som ikkje eingong heiter dop i spelet) eller eit val om meir blod ved å forandre settings i spelet eller liknande? Mora har merkeleg nok ingen grenser for 16+ spel eg får, men eg får INGEN 18+ spel, ho skjønar visst ikkje at det knapt er forskjell, men er det tilfellet med dette spelet?

Lenke til kommentar

Det er mye blodig vold, bør ikke det ha høy aldersgrense? Personlig mener jeg foreldre er altfor sløve og gir barna mye voldsspill. Sammenhenger til annet eller ei er helt irrelevant ift. at vold bør ha høy aldersgrense.

 

Mange flere spill burde hatt 18+ men her spekuleres det grovt i inntjeningspotensialer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt å høre at du ikke støtte på noen tekniske problemer. Selv hater jeg når et spill ikke fungerer slik det skal og i flere tilfeller har bugs ødelagt opplevelsen totalt for meg. Som et eksempel: det først stalker spillet. Var rett og slett innbitt stahet som fikk meg til å holde ut til slutten, så nle spillet slettet og aldri spilt mer ;)

Ellers ville det vært greit å ha en liten teknisk oppsummering i anmeldelsene (og kanskje hvilken rigg spillet ble spilt på. Instillinger og flyt i fps osv osv).

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virker som det er lvlscaling i dette spillet, etter en tid føltes det veldig Oblivion aktig pga det går lett og greit en god stund så kommer det et boss og det blir kjempe vansklig uansett. Misliker også strekt at de avgrenser områder kraftig, steder det ser ut som man kan gå kan man ikke gå til, i går forstod jeg at jeg ble lurt i en felle men fikk ikke lov til å gå tilbake -No need to go back- som det stod, men jeg vet det var det for det ventet en Assasin på den andre siden av veien og jeg haddet ikke mer health potion, jeg ville tilbake å fylle opp. Så jeg ble truet til å møte ham jeg fikk heller ikke lov til å gå en vei som gikk til høyere for selv om jeg gjordet det dukker det opp en cutscene der jeg tar veien rett frem og alle står i fella (selv om jeg bare gikk frem med Rouge). Så langt har spillet vært fullt av slike feil, ganske dritt lei av at når jeg sniker med rougen for jeg vet jeg nærmer meg en boss etc så kommer det en cutscene og pluttselig jogger hele gruppen rett i fanget på Bossen GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

 

Risen var for meg et mye bedre RPG spill. Letteste måten å forklare det på er at med Risen så forsvant timeene av seg selv mens med Dragon Age slår jeg det flere ganger bare av pga frustrasjon over direkte dårlig RPG samt noe som minner stygt om lvl scaling.

Godt å høre at du ikke støtte på noen tekniske problemer. Selv hater jeg når et spill ikke fungerer slik det skal og i flere tilfeller har bugs ødelagt opplevelsen totalt for meg

 

Er en del bugs her ja, har sett personer forsvinne etc i går fikk jeg også en blåskjerm noe jeg ikke har fått før på riggen jeg har nå (som har stått slik ca 6mnd)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

De forskjellige områdene har en maksimums- og minimumslevel, og justerer seg i forhold til din level når du for første gang går inn i området. Kommer du tilbake senere, har det blitt lettere. NPCs og critters har tilsvarende grenser, så dyr som generelt sett ikke er videre skumle scaler aldri forbi level ditt og datt. Hele scalingsystemet er rimelig godt dokumentert, det er ikke akkurat noen konspirasjon på gang hvor Bioware forsøker å skjule det fra deg.

 

Heldigvis er ikke systemet implementert på en like ødeleggende og dårlig måte som i Oblivion - her klarer de å balansere utfordring og følelsen av progresjon.

Lenke til kommentar

Tja, nå kan du jo ikke uten videre rusle inn i den iterasjonen av de siste områdene som etter hvert markerer slutten på spillet. De fleste områdene har en tidlig kamp som skal la deg avgjøre om du vil gjøre dette nå eller ta det senere - om du følger den progresjonen som ut i fra disse virker logisk, vil du stort sett få greie utfordringer. Om det er for lett er det jo bare å skru opp vanskelighetsgraden.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...