Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Pre-sale startet fredag, vanlig salg idag. Du er bare seint ute generellt sett.

 

Har vært på skolen i hele dag. Ekstrakonserten ble vel annonsert i dag regner jeg med? Da er det vanlig for oss MetClub-medlemmer å få presale-rettigheter før offentligheten, men det skjedde vel ikke i dag regner jeg med siden jeg kunne gå inn og kjøpe billetter til konsert nr II nå nettopp.

 

De har satt av ett vist antall billetter til metclub. Så gå inn på metclub sida og finn linken derifra.

 

Fulgte linken fra Met og kom inn på den vanlige billett-siden, ikke noe presale-kode eller noe. Mulig de var utsolgt allerede? Jeg var heldig som fikk billetter fra det vanlige salget hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk karret til meg ståbilletter til både 13. og 14., så nå er jeg rimelig happy :D

 

Mens vi venter, hvilke tre sanger,som ikke blir spilt hver konsert (les: sandman, matters etc) håper dere blir å høre i april?

Etter litt tenking kom jeg opp med:

Dyer's Eve

Creeping Death

Fade to Black

Har ikke fulgt med setlista det siste året, men Creeping Death blir da spilt på så godt som hver konsert? De kommer ikke til å utelate den, og det bør de ikke heller. Den er fantastisk live.

 

Jeg kunne godt tenkt meg å høre Trapped Under Ice og Damage Inc.

Lenke til kommentar
Tja, Eye of the Beholder hadde vært moro. Den har jeg ikke sett på noen setlister. Vet de spilte den noen ganger på 90-tallet på bootlegs jeg har hørt. Og de spilte en liten snutt av starten i Justice Medley på Live Shit.... konserten fra 1994.

 

Har blitt spilt 119 ganger i sin helhet, sist gang i 1989 desverre =/

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt med setlista det siste året, men Creeping Death blir da spilt på så godt som hver konsert? De kommer ikke til å utelate den, og det bør de ikke heller. Den er fantastisk live.

 

Jeg kunne godt tenkt meg å høre Trapped Under Ice og Damage Inc.

 

Creep har faktisk ikke blitt spilt mer enn 40 ganger på denne turneen. Det kommer jo bl.a av at de åpner med That Was Just Your Life på alle innendørs konserter

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Fikk karret til meg ståbilletter til både 13. og 14., så nå er jeg rimelig happy :D

 

Mens vi venter, hvilke tre sanger,som ikke blir spilt hver konsert (les: sandman, matters etc) håper dere blir å høre i april?

Etter litt tenking kom jeg opp med:

Dyer's Eve

Creeping Death

Fade to Black

 

 

Jeg tror ikke Fade to Black kommer, Metallica har delvis sluttet å spille den live. Dyers Eve spilte de sist besøk, så det er også tvilsomt.

 

Jeg mangler bare Blackened live, så jeg krysser fingrene for at de spiller den på en av to!

Lenke til kommentar
Tja, Eye of the Beholder hadde vært moro. Den har jeg ikke sett på noen setlister. Vet de spilte den noen ganger på 90-tallet på bootlegs jeg har hørt. Og de spilte en liten snutt av starten i Justice Medley på Live Shit.... konserten fra 1994.

 

Har blitt spilt 119 ganger i sin helhet, sist gang i 1989 desverre =/

 

Har du link til den lista igjen?

Lenke til kommentar
Gled deg Larsemao, seriøst. Følelsen når du hører TWJYL introen (Ecstasy of gold ikke minst) og bare ser etter hvor gutta er, og når de springer opp på scenen og kjører i gang er bare rått. Blir ett sinnsykt trøkk.

 

Selv om det var enda mer episk når Lars Ulrich dukket opp fra ingen steder i 2007 og kjørte i gang takten på Creeping Death :cool:

Lenke til kommentar
Gled deg Larsemao, seriøst. Følelsen når du hører TWJYL introen (Ecstasy of gold ikke minst) og bare ser etter hvor gutta er, og når de springer opp på scenen og kjører i gang er bare rått. Blir ett sinnsykt trøkk.

 

Selv om det var enda mer episk når Lars Ulrich dukket opp fra ingen steder i 2007 og kjørte i gang takten på Creeping Death :cool:

 

Link til video? :)

Lenke til kommentar
Vil påstå Creeping Death er den beste åpningslåten ja. Å bli "overrasket" med den typiske Ratatatata taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa skarptromma er mye bedre enn en lang intro som på Blackened, selv om publikum får mere tid på å rope og skrike da.

 

Jeg har så lyst til å høre Blackened, men ikke som åpningslåt!

Det som hadde vært enda mer episk, var om de hadde åpnet med noe ingen hadde forventet, som Phantom Lord eller Master of Puppets :cool:

 

Men mest sannsynlig blir det nok That Was Just Your Life i år igjen, selv om det har forekommet tidligere i turneen at de har åpnet med Blackened :D

Lenke til kommentar

Ja det er litt som den gangen Iron Maiden åpnet med Number of the Beast (var vel Edward the great-turneen), noe de aldri har gjort før. Den pleier å komme midt i setlista sammen med trygge gamle hits, ikke først. Så folk tok jo en dobbel saltomortale når vi hørte "Woe to you o earth and sea" istedet for en ny låt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Min drømmespilleliste:

1. The Day That Never Comes

2. For whom the bell tolls

3. Welcome Home Sanitarium

4. The Unforgiven II

5. Some Kind of Monster

6. One

7. Harvester of Sorrow

8. Master of Puppets

9. Leper Messiah

 

 

Ikke akkurat i den rekkefølgen, men :)

 

 

Du skal nok drømme lenge før du får høre St.Anger-låter live, du ;)

Jeg tror nok du kan forvente mer enn bare 9 sanger også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...