Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Må bare spørre litt jeg :p Hvordan er fuel og one live? Gleder meg sånn :D

jeg sier bare helt fantastisk, og det må oppleves. personlig synes jeg Horsemen og Puppets er knall live, siden de drar med publikum og det er masse synging og god stemmning ;)

 

ja, enig med deg der. men ikke glem for whom the bells tolls. :new_woot:

Den er også helt fantastisk. fikk gåsehud da de spilte den i Oslo ¨nå sist. men de har jo så mye bra låter så de blir vanskelig å velge ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Slot er til That Was just your Life.

2. Slot er The End of the Line. (De to første blir bare kalt Life og Line, spilles alltid som nr. 1 og 2 denne turneen).

11. Slot: TDTNC (The day that never comes)

12. Slot: Puppets.

13. Slot: Ofte en trash-sang. Blackened, Damage Inc, Fight fire with fire eller Battery.

14. Slot går til NEM.

15. Slot går til Sandman.

16. Slot er cover.

17. Slot er enten cover eller gjerne en sang fra KEM.

18. Slot er til Seek.

 

 

Jeg bladde bare gjennom konsertene jeg har lastet ned fra LiveMetallica.com, og der er soloene dems egne sanger :)

Lenke til kommentar
Ride the Lightning hadde blitt ufattelig fett å bevitne live. Har veldig lyst på ...And Justice for All og egentlig.

Vi får nok Lightning. :) Den er helt utrolig live. En av de absolutt beste låtene dems, og ikke minst en av mine personlige favoritter.

 

Justice har dem ikke spilt siden DVD'ene i Mexico ble spilt inn tidlig i Juni i sommer. Synd i grunn, den er også utrolig kul live. Men så har jo vi også fått den i Oslo i 07, og Bergen 08, men vi får håpe!

 

Enten Ride eller Justice hadde vært dritfett. Er det noe mer nyheter om den DVDen forresten?

Lenke til kommentar
Ride the Lightning hadde blitt ufattelig fett å bevitne live. Har veldig lyst på ...And Justice for All og egentlig.

Snip..

 

Enten Ride eller Justice hadde vært dritfett. Er det noe mer nyheter om den DVDen forresten?

Nei, ikke noe håndfast fra offisielt hold ennå. Mexikanske nettsider skriver at det blir release før jul, men vi får se. DVD'en av konserten fra Nimes i sommer ble sluppet i dag, da. :)

 

http://metallica.com/index.asp?1=1&item=602748

 

"Both shows in Oslo in April are now sold out - thanks to our 48,000 Norwegian friends for a record breaking day!!"

 

Utrolig, takk skal faen meg bandet ha også, de kommer tilbake og leverer, gang på gang =)

Kjempesaker, altså! Utrolig stolt av det norske folk! Og selvsagt også Metallica, MetClub og Norway Inc.

Dette blir FANTASTISK!

 

Strålende at Metallica kan komme til Norge gang på gang, og billettene blir utsolgt uansett. Og det skjer FORT og. Fort regnet, så har de solgt 134000 billetter bare her til lands, de siste to og et halvt åra. Rett og slett utrolig bra!

 

Snip

 

 

Jeg bladde bare gjennom konsertene jeg har lastet ned fra LiveMetallica.com, og der er soloene dems egne sanger :)

Ja, de blir regna som egne spor der, hvis ikke hadde en sang som blir etterfulgt av en liten trall av gjerne Kirk eller Rob blitt fryktelig lang. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Synes Lamb of God ikke var noe spesielt (Danmark, ikke i Norge). Bare en fyr som står og hyler inn i en mikrofon og ser forbanna ut. Mastodon var langt bedre, så de ser jeg gjerne igjen. Volbeat kunne vært fett ja.

 

Korrekt.

 

Lamb of God er den litt hardere metallen sitt svar på Britney Spears. Mastodon derimot er musikk for de som liker teknisk prog med 10 min + lange låter.

Lenke til kommentar
Synes Lamb of God ikke var noe spesielt (Danmark, ikke i Norge). Bare en fyr som står og hyler inn i en mikrofon og ser forbanna ut. Mastodon var langt bedre, så de ser jeg gjerne igjen. Volbeat kunne vært fett ja.

 

Ja, jeg hørte fra en kompis at LoB ikke hadde imponert i Køben. I Oslo var det stikk motsatt. Jeg digger Mastodon, men de gjorde en rævva opptreden. De kom inn, spilte sangene sine, og gikk igjen, uten å veksle et eneste ord med publikum. Lamb of God, derimot, fikk med seg alle sammen til å hyle og hoie, og de beveget seg fritt over hele scenen hele tida, hvorav Mastodon bare hadde stått klistret i samme posisjon i nesten en time.

 

Lamb of God er den litt hardere metallen sitt svar på Britney Spears.

 

Dummeste jeg har hørt noen gang. Da må du i så fall tenke på Slipknot :p

Lenke til kommentar

Ettersom dette er min første Metallica konsert, har jeg relativt høye forventninger til setlista. Jeg pleier alltid å ta gledene på forskudd og satser derfor på å få høre disse 3 sangene: Fade To Black, Orion (evt. Call of Ktulu) & Four Horsemen. Det hadde virkelig vært toppen av glede :roll:

 

Hvor mange forskjellige sanger tror folket det blir spilt de to konsertene... Altså: Hvor mange sanger skifter de ut fra tirsdagen til onsdagen ??

Lenke til kommentar
Ettersom dette er min første Metallica konsert, har jeg relativt høye forventninger til setlista. Jeg pleier alltid å ta gledene på forskudd og satser derfor på å få høre disse 3 sangene: Fade To Black, Orion (evt. Call of Ktulu) & Four Horsemen. Det hadde virkelig vært toppen av glede :roll:

 

Hvor mange forskjellige sanger tror folket det blir spilt de to konsertene... Altså: Hvor mange sanger skifter de ut fra tirsdagen til onsdagen ??

 

Gå på LiveMetallica.com og se hvilke sanger de har skiftet under Europa-turneen.

Jeg kan nesten garantere deg disse sangen, i alle fall:

 

That Was Just Your Life

The End of the Line

Broken, Beat & Scarred

The Day That Never Comes

...Åsså har de vekslet litt mellom All Nightmare Long, Cyanide, My Apocalypse og The Judas Kiss tidligere i år...

One

Enter Sandman

Nothing Else Matters

Sad But True

Master of Puppets

Seek & Destroy (ALLTID avslutningsnummeret!)

 

Disse er jeg rimelig sikker på at dukker opp, mens de siste 5-10 låtene består av en kombinasjon av gamle klassikere og noen Garage Inc.-låter ;)

Lenke til kommentar
Skifte setliste fra tirsdag til onsdag? Hvilken verden lever du i? Drøm videre :p Det er samme konserten og turneen.

 

Det kan jeg garantere deg det ikke er. Metallica har aldri kjørt samme setlisten to konserter på rad. I sommer var de jo innom Køben nesten fem dager etter hverandre (en liten avbrekker til Sonisphere festival), og ikke en gang kjørte de den samme setlista :D

Lenke til kommentar
WOW! :D Serriøst? To av mine favorittband, Metallica og Lamb of God! Da hadde jeg sånn serr svimt av jeg :dribble:

 

Yeah, de var dødsbra som oppvarmingsband! Jeg har aldri sett noen få med seg en folkemengde på den måten før! :D

 

Da kan vi UMULIG ha vært på samme konsert...

 

 

Oslo, 17.juni. Lamb of God startet med å si takk for sist, og publikum jublet med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...