Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

et dilemma.... 100 000 kroner for å unngå sak....


Sportygirl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Saken er komplisert og sår for meg. Men jeg tenker nå på å prøve å sette en stopper på dette med å skrive en mail til advokaten hans, med å si : at jeg kan strekke meg til 30 000 kroner , som erstatningsbeløp, samt at en deal på at jeg kontakter han ikke igjen. Hvis jeg kontakter han igjen kan jeg da betale pluss 150 000 kroner fra her av, og det kan være en deal vi sitter. Men det vil han sikkert aldri godta uansett... han har jo ikke godtatt slike dealer før egentlig.....

Har jo egentlig kommet med lignende dealer før..... som å halvere beløpet osv... nei jeg blir gal av dette...

 

Men før du gjør det, bør du fortelle hva han evt. vil gå til sak om. Hva slags krav er det han vil bringe inn for retten?

 

Dessuten bør du tenke deg MEGET godt om før du binder deg til å betale 150 000 hvis du kontakter denne fyren.

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde gått så langt at jeg skulle kreve 100.000 tusen av en person, så har den personen gjort noe fryktelig ille mot meg..

 

Føler du at du ikke har gjort noe SÅ ille, men handlet i et desperat emosjonelt raseri/panikk hadde jeg tatt sjansen på en sak.

 

 

han vet jo at jeg bare fikk følelser for han, men han kjeftet på meg bare og skrev slike smser: ØNSKER OVERHODE IKKE Å VITE AV DEG. DU ER IKKE VERDT NOE FOR MEG, OG JEG VIL KVITTE MEG MED DEG MED Å BRUKE MYNDIGHETENE. men han brydde seg ikke om meg følelsesmessig........ hva jeg satt å følte på andre siden... og jeg skrev at jeg var lei meg over at han var så kjeftende og hard etter det vi hadde delt og vist, og han bare gikk til myndighetene hele tiden.....

 

Men nok om det..... jeg vet at jeg fikk angst...... panikk utifra de følelsene han ga meg, og lurer på hvordan jeg skal berge meg selv helskinnet i fra det uten flere psykiske skrammer og problemer.

Men er litt sjokkert over at medmenneskelige hensyn betyr ingenting i slike situasjoner..... Han har jo aldri prøvd å gjort noe for å få en slutt på konflikten og situasjonene , han bare lager alt værre enn å kommunisere ut en felles fin løsning i konflikten mellom oss....

 

Og når jeg føler meg såpass fornærmet så har jeg ikke lyst å tenke på at han itillegg skal ha 100 000 for at jeg har kontaktet han uten lov. ..... og 100 000 , høres ut som om jeg har banket han eller gjort værre til, og det har jeg ikke gjort. Jeg har aldri ønsket å skade han. Men han ønsker tydelig å gi meg trøbbel nå, han kysset meg ikke og brydde seg, det viser sitt. Og tilslutt : JEG KREVER INGEN FORHOLD MED HAN, men mener at han kunne brydd seg bedre, jeg ble bare lei meg.

 

sorry feil skrevet litt: han kysset meg, og brydde seg ikke.... det var det som skulle stå der oppe, og det gjør vondt....

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde gått så langt at jeg skulle kreve 100.000 tusen av en person, så har den personen gjort noe fryktelig ille mot meg..

 

Føler du at du ikke har gjort noe SÅ ille, men handlet i et desperat emosjonelt raseri/panikk hadde jeg tatt sjansen på en sak.

 

 

han vet jo at jeg bare fikk følelser for han, men han kjeftet på meg bare og skrev slike smser: ØNSKER OVERHODE IKKE Å VITE AV DEG. DU ER IKKE VERDT NOE FOR MEG, OG JEG VIL KVITTE MEG MED DEG MED Å BRUKE MYNDIGHETENE. men han brydde seg ikke om meg følelsesmessig........ hva jeg satt å følte på andre siden... og jeg skrev at jeg var lei meg over at han var så kjeftende og hard etter det vi hadde delt og vist, og han bare gikk til myndighetene hele tiden.....

 

Men nok om det..... jeg vet at jeg fikk angst...... panikk utifra de følelsene han ga meg, og lurer på hvordan jeg skal berge meg selv helskinnet i fra det uten flere psykiske skrammer og problemer.

Men er litt sjokkert over at medmenneskelige hensyn betyr ingenting i slike situasjoner..... Han har jo aldri prøvd å gjort noe for å få en slutt på konflikten og situasjonene , han bare lager alt værre enn å kommunisere ut en felles fin løsning i konflikten mellom oss....

 

Og når jeg føler meg såpass fornærmet så har jeg ikke lyst å tenke på at han itillegg skal ha 100 000 for at jeg har kontaktet han uten lov. ..... og 100 000 , høres ut som om jeg har banket han eller gjort værre til, og det har jeg ikke gjort. Jeg har aldri ønsket å skade han. Men han ønsker tydelig å gi meg trøbbel nå, han kysset meg ikke og brydde seg, det viser sitt. Og tilslutt : JEG KREVER INGEN FORHOLD MED HAN, men mener at han kunne brydd seg bedre, jeg ble bare lei meg.

 

sorry feil skrevet litt: han kysset meg, og brydde seg ikke.... det var det som skulle stå der oppe, og det gjør vondt....

Anmeld han for utpressing, så dropper du all kontakt.

Lenke til kommentar

psykisk.no

 

Etter å ha lest litt i andre tråder ser det ut til at du har tatt kontakt per telefon også, og bla. trakassert samboer/kone. I tillegg har du (slik det sikkert ser ut fra hans ståsted i hvert fall, om ikke også i virkeligheten) løyet på deg en graviditet for å få ham til å "velge deg" eller noe i den duren.

 

Slik jeg ser det, regner jeg med at handlingene dine er innenfor virkeområdet til straffelovens §390a, som har en strafferamme på bøter eller fengsel opp til 2 år. Om handlingene dine er grove nok til at de kvalifiserer til soning er det vanskelig å ta stilling til - Vi kjenner jo ikke omfanget av trakasseringen.

Lenke til kommentar
psykisk.no

 

Etter å ha lest litt i andre tråder ser det ut til at du har tatt kontakt per telefon også, og bla. trakassert samboer/kone. I tillegg har du (slik det sikkert ser ut fra hans ståsted i hvert fall, om ikke også i virkeligheten) løyet på deg en graviditet for å få ham til å "velge deg" eller noe i den duren.

 

Slik jeg ser det, regner jeg med at handlingene dine er innenfor virkeområdet til straffelovens §390a, som har en strafferamme på bøter eller fengsel opp til 2 år. Om handlingene dine er grove nok til at de kvalifiserer til soning er det vanskelig å ta stilling til - Vi kjenner jo ikke omfanget av trakasseringen.

 

ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?

Endret av KVTL
Fjernet off- topic
Lenke til kommentar
psykisk.no

 

Etter å ha lest litt i andre tråder ser det ut til at du har tatt kontakt per telefon også, og bla. trakassert samboer/kone. I tillegg har du (slik det sikkert ser ut fra hans ståsted i hvert fall, om ikke også i virkeligheten) løyet på deg en graviditet for å få ham til å "velge deg" eller noe i den duren.

 

Slik jeg ser det, regner jeg med at handlingene dine er innenfor virkeområdet til straffelovens §390a, som har en strafferamme på bøter eller fengsel opp til 2 år. Om handlingene dine er grove nok til at de kvalifiserer til soning er det vanskelig å ta stilling til - Vi kjenner jo ikke omfanget av trakasseringen.

 

ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?

 

 

*mine innlegg*

 

(må prøve å finne ut hva ONS koster for tiden)

 

 

hahahaha 100 000 for et ligg du

 

Det koster det for en mann, når vi damene skal betale.

 

 

Han vil ha 100000kr pga. at du prøvde å kontakte han men han ville ikke snakke med deg? Dummeste jeg har hørt. La han gå til sak, verste som kan skje er at du få forbud mot å kontakte han igjen.

 

ja siden han ikke vil samarbeide å snakke så har jeg lyst å la han stresse på å gå til sak ja..... ikke for min del men for å la han få stresse.... Dust han er .... Han er ikke verdt 100 000 , ikke verdt en krone engang!!!!!

Lenke til kommentar
Ser ut til at du er like god selv, Sportygirl. Gå til psykolog/psykiater eller noe..

 

E: Mente ikke de 100.000,- her selvsagt.

 

Vet jeg har tatt følelsesmessig av, det vet jeg... Jeg skulle bare vist han fingen og dritt i han for lenge siden, men jeg ble stresset da han ble sånn .... og mente ikke noe vondt med det, men han er ond , det er han! Han kunne pratet og oppført seg istedet for å ikke kunne prate selv i det hele tatt. Det eneste han gjør er å stille harde krav mot meg som 100 000 eller sak, osv...... Dust ass..... Er det rart jeg nesten "klikker"..... Jeg hater at han kysset meg ever!

Lenke til kommentar
ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?
Ja, jeg ser bort i fra den fordi:

1: Det kan i beste fall formildende

2: Jeg har mistanke om at du ikke vinner frem med ditt syn i retten på det punktet, selv om du skulle ha rett. Du er tilynelatende psykisk ustabil, mens han er tilsynelatende en oppegående familieman.(Om enn også en utro jævel.)

 

Det betyr ikke at du skal betake de 100k. Politiet har jo henlagt saken, og han kan neppe vinne frem med et sivilt erstatningssøksmål i den størrelsesordenen.

Lenke til kommentar
ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?
Ja, jeg ser bort i fra den fordi:

1: Det kan i beste fall formildende

2: Jeg har mistanke om at du ikke vinner frem med ditt syn i retten på det punktet, selv om du skulle ha rett. Du er tilynelatende psykisk ustabil, mens han er tilsynelatende en oppegående familieman.(Om enn også en utro jævel.)

 

Det betyr ikke at du skal betake de 100k. Politiet har jo henlagt saken, og han kan neppe vinne frem med et sivilt erstatningssøksmål i den størrelsesordenen.

 

Han er slett ikke oppegående når han vil ha bråk!

 

 

ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?
Ja, jeg ser bort i fra den fordi:

1: Det kan i beste fall formildende

2: Jeg har mistanke om at du ikke vinner frem med ditt syn i retten på det punktet, selv om du skulle ha rett. Du er tilynelatende psykisk ustabil, mens han er tilsynelatende en oppegående familieman.(Om enn også en utro jævel.)

 

Det betyr ikke at du skal betake de 100k. Politiet har jo henlagt saken, og han kan neppe vinne frem med et sivilt erstatningssøksmål i den størrelsesordenen.

 

Han er slett ikke oppegående når han vil ha bråk!

 

og ikke når han møter meg og har sex og risker barn med meg for så å ikke kunne si meg et ord.... og stikker fra lat, og ikke når han ikke bryr seg om mitt beste heller i det hele tatt.

 

 

ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?
Ja, jeg ser bort i fra den fordi:

1: Det kan i beste fall formildende

2: Jeg har mistanke om at du ikke vinner frem med ditt syn i retten på det punktet, selv om du skulle ha rett. Du er tilynelatende psykisk ustabil, mens han er tilsynelatende en oppegående familieman.(Om enn også en utro jævel.)

 

Det betyr ikke at du skal betake de 100k. Politiet har jo henlagt saken, og han kan neppe vinne frem med et sivilt erstatningssøksmål i den størrelsesordenen.

 

Han er slett ikke oppegående når han vil ha bråk!

 

 

ser du den stygge metoden han har behandlet meg på? ser du bortifra dette?
Ja, jeg ser bort i fra den fordi:

1: Det kan i beste fall formildende

2: Jeg har mistanke om at du ikke vinner frem med ditt syn i retten på det punktet, selv om du skulle ha rett. Du er tilynelatende psykisk ustabil, mens han er tilsynelatende en oppegående familieman.(Om enn også en utro jævel.)

 

Det betyr ikke at du skal betake de 100k. Politiet har jo henlagt saken, og han kan neppe vinne frem med et sivilt erstatningssøksmål i den størrelsesordenen.

 

Han er slett ikke oppegående når han vil ha bråk!

 

og ikke når han møter meg og har sex og risker barn med meg for så å ikke kunne si meg et ord.... og stikker fra alt, og ikke når han ikke bryr seg om mitt beste heller i det hele tatt. Han er ikke oppegående og hensynsmessig i det hele tatt. Men jeg ble syk av møte med han. Det får meg til å føle mye negativt og vondt.

Lenke til kommentar
Folk kan være oppegående selv om de er slemme/fæle mennesker..

 

så han er oppegående når han gjør meg vondt? synes du han har oppført seg medmenneskelig hensynsfullt ovenfor meg altså?

 

 

Folk kan være oppegående selv om de er slemme/fæle mennesker..

 

så han er oppegående når han gjør meg vondt? synes du han har oppført seg medmenneskelig hensynsfullt ovenfor meg altså? Men greit temaet er i jussen at : jeg har kontaktet han uten at han ønsker det og han vil ha 100 000 kroner for det, eller rettsak. Og at han må få oppføre seg så styggt han bare vil,, for det inngår ikke i ulovligheten. Det er meg som tok følelsesmessig av som har gjort noe galt, men jeg må vekk fra dette, og er ikke villig til å gi han penger når han har såret meg nok allerede.... Jeg må prøve å gjøre det beste ut fra situasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg tror at om han krever 100 tusen kroner av deg så syns han sikkert at han har krav på det, eller at saken er så sterk på hans side at han vil vinne en rettssak. Jeg tror ikke at du er offeret i denne historien, ikke eneste ihvertfall. Om du vil ha en rettferdig vurdering fra diskusjon.no så må du legge alle kortene på bordet og fortelle oss hele historien, ikke bare ditt synspunkt. Vær så objektiv som du kan, så er vi så ærlige som vi kan.

 

Om du har snakket sant, og det eneste du har gjort er å sende han en mail, og han krever 100 tusen kroner for det, så hadde du aldri i verden giddet å komme hit til å begynne med. Det er ikke en person i verden med hodet på rett plass som vil avgjøre saken i hans favør om det bare er den ene mailen det er prat om. Derfor tror jeg nok det er mye mer til denne saken en du har tilstått hittil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...