Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

et dilemma.... 100 000 kroner for å unngå sak....


Sportygirl

Anbefalte innlegg

ja jeg er jo skyldig med å ha kontaktet han uten at han vil det. Da må jeg bøte for det.

Men samtidig så vet jeg at han har gjort sitt mot meg også, og han har også bidratt til situasjonen, men jeg vil vekk fra dette. Derfor prøve å deale med dem, 30 000 kroner for å unngå sak. For jeg vet jo at det er ulovlig det han har beviser for, jeg kontaktet han uten lov.

Kva lov har du brote ved å kontakte han og kva juridisk grunnlag har du for den summen?

 

Saken er at du vil gje han 30 000 for å bli ferdig med saken. Problemet er at det ikkje er noko rettsgrunnlag for å betale han, då kan han gjerne opprette sak mot deg sjølv om du betaler pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en annen eks, jeg har pratet med om saken, rådført meg med. Og han sier at han ville betalt han 100 000 kroner for å slippe mer bråk med han, uten å stusse, slik jeg er kvitt han.

 

Jeg har kontaktet han uten han selv ønsket å bli kontaktet, noe som er ulovlig og straffbart. Man skal ikke kontakte et menneske uansett grunn , uten tillatelse. Det oppfattes som plagsomt.

Lenke til kommentar

unnskyld meg, men er ikke dette voldtekt?

ja jeg er jo skyldig med å ha kontaktet han uten at han vil det. Da må jeg bøte for det.

Men samtidig så vet jeg at han har gjort sitt mot meg også, og han har også bidratt til situasjonen, men jeg vil vekk fra dette. Derfor prøve å deale med dem, 30 000 kroner for å unngå sak. For jeg vet jo at det er ulovlig det han har beviser for, jeg kontaktet han uten lov.

Men å føre penisen inni uten lov, er også ulovlig....... men beviser mangler. Samt er det noe som heter medmenneskelige hensyn her. Men det teller ikke i retten. Det som teller er at jeg kontaktet han uten lov, og det er ulovlig og straffbart.

 

hvis han skal ha 100 000 for at du har kontaktet han, kan jo du ta 1 000 000 fra han for dette.

Endret av Erav
Lenke til kommentar
unnskyld meg, men er ikke dette voldtekt?
ja jeg er jo skyldig med å ha kontaktet han uten at han vil det. Da må jeg bøte for det.

Men samtidig så vet jeg at han har gjort sitt mot meg også, og han har også bidratt til situasjonen, men jeg vil vekk fra dette. Derfor prøve å deale med dem, 30 000 kroner for å unngå sak. For jeg vet jo at det er ulovlig det han har beviser for, jeg kontaktet han uten lov.

Men å føre penisen inni uten lov, er også ulovlig....... men beviser mangler. Samt er det noe som heter medmenneskelige hensyn her. Men det teller ikke i retten. Det som teller er at jeg kontaktet han uten lov, og det er ulovlig og straffbart.

 

hvis han skal ha 100 000 for at du har kontaktet han, kan jo du ta 1 000 000 fra han for dette.

 

Jeg vet, men jeg har ikke beviser for det heller. Og når jeg ikke har beviser og hvis jeg sa det til advokaten hans så ville jo det vært "falsk" anklage i følge dem, og det kan jeg tas for igjen....... Men ja, jeg har problemer følelsesmessig lett, og derfor sa jeg nei til å ha den "inni"... men det kan han ikke tas for pga bevismangel.

 

Men jeg kan tas for at jeg kontaktet han uønsket. Og da er det "liksom" meg som har gjort det ulovlige.

 

Er litt forvirret her, for har en eks som sier betal 100 000 - en annen eks.... som råder meg her..... For han mener at jeg bør gjøre alt for å slippe sak, pga det vil koste mye det og - advokater, reise fra sørlandet til trøndelag med fly for han og advokaten, losji, hotell for dem, osv. osv.. ... hehe uff saken er helt forferdelig latterlig føler jeg da....... huff....

Lenke til kommentar

Etter grundig vurdering stenger jeg denne tråden, da den umulig kan føre til noe som oppklarende for trådstarter.

 

Til trådstarter vil jeg si følgende:

 

Aller først: Dette er en jus-kategori. Ikke en sympatikategori, selv om det kanskje er det du føler at du trenger. Det er vanskelig å ha empati for mennesker man ikke kjenner. Noen har forslått at du poster i samlivskategorien, men du kan antagelig ikke forvente mye mer empati der, desverre. Dette forumet er dominert av gutter mellom 14 og 24 år, og svarene du får vil være preget av det.

 

De rådene du får her er videre bare unntaksvis faglig funderte råd. De aller fleste brukerne her på forumet er like lite jurister som deg og meg. Det beste de kan gjøre er å synse om en alvorlig sak. Du trenger faglig hjelp, og den får du ikke her.

 

Du blander - av forståelige grunner - to adskilte saker: Hva som er fortjent og hva som er rettslig bindende. Du føler selv at du har tråkket over grensen ved å kontakte ham uten hans tillatelse. Men det gjør det i seg selv ikke ulovlig, med mindre kontakten har preg av trakkasering eller annet. At noe er plagsomt er ikke nok til at det er straffbart.

 

Nå er du i den situasjonen at du vil (eller føler deg presset til å?) betale deg ut av en vanskelig istuasjon for å få fred. Men du får ikke fred på den måten. Sårene dine er ikke øoknomiske eller materielle, de er emosjonelle.

 

Jeg kan bare innstendig anbefale deg å søke faglig hjelp. Først og fremst: Kontakt en advokat og få vurdert det påståtte kravet. Det er den eneste måten du kan få vite om det er et skremmeskudd eller overhodet er basert på noe rettslig fundament. Hos en advokat vil det være fakta som teller (jeg opprfordrer deg til å holde deg til fakta der), altså om du har gjort noe som gir ham en sak rent juridisk.

 

Så bør du søke hjelp til å behandle de emosjonelle sidene av dette. Snakke med din fastlege og få henvisning til psykolog. Det er en ærlig sak. Problmer som dette løser man ikke uten å få snakket ut om det, og forumet er desverre ikke den idelle samtalepartner i sånne situasjoner. Jeg snakker av erfaring.

 

Dersom du vil, kan du gjerne sende meg en PM om saken. Jeg er ikke advokat elle psykolog og kan ikke gi deg faglige råd. Men ellers skal jeg svare så godt jeg kan. Så kan vi heller bli enige om dette er noe du har utbytte av å diskutere her på forumet, og i så fall hvor og hvordan.

 

I mellomtiden ville jeg sendt et skriftlig svar til "motpartens" advokat og si at du ikke kan gå med på kravet, at du selv vil søke juridisk bistand i saken, og at du ber om at fremtidig kontakt mellom partene skjer via advokatene. Og så må du selvsagt forholde deg til det, og bite i deg lysten til å kontakte fyren igjen. "Fristen" de har satt ville jeg ikke tatt så alvorlig, så snart du har juridisk bistand selv så kommer dette uansett til å ta sin tid.

 

Men som sagt, jeg er ikke avokat, så dette er et rent personlig råd.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...