Wisd0m Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Hei! Trenger ett program som gjør det enkelt og pent å skrive matematikk på PCen. Trenger ikke utregning, kun skriving. Noen som har tips? Ikke nøye om det koster penger eller ei.
Fisha Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Om du har word 07 kand u skrive inn enkle stykker i insertdelen. Spørs hvor komplisert matte du skal skrive inn.
Wisd0m Skrevet 13. november 2009 Forfatter Skrevet 13. november 2009 (endret) Trenger nok litt mer avansert enn som så, men takk for tipset. Edit: Kom på hvilket program jeg brukte tidligere. Maple. Endret 13. november 2009 av Wisd0m
Bister Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Vi kan få noe som heter mathtype (tror det heter det) på skolen. Vet ikke hva det er og hva det går ut på, men har noe med noe mattematiske tegn å gjøre.
Fisha Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 LaTex skal være bra til å skrive stykker i og ikke regne dem ut.
Torbjørn T. Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Vi kan få noe som heter mathtype (tror det heter det) på skolen. Vet ikke hva det er og hva det går ut på, men har noe med noe mattematiske tegn å gjøre. Jepp, Mathtype er eit program for å skrive matematikk. Kjem som plugin til ma. OpenOffice.org Writer, Word/Powerpoint og iWork. OOo har forøvrig mogelegheit til å skrive formlar etc. på ein relativt grei måte, om enn resultatet ikkje vert like bra som t.d. LaTeX. LaTex skal være bra til å skrive stykker i og ikke regne dem ut.LaTeX er definitivt eit godt alternativ, om resultatet har noko å seie. Det kan vere litt vanskeleg å kome i gang, men er i mine auge verdt det. I motsetnad til Mathtype er det opent, og heilt gratis. Er du interessert, sjekk ut linkane i LaTeX-tråden. Spør gjerne, om du lurer på noko. For ein litt «mjuk start», sjekk ut Lyx. Det bruker TeX til å lage det ferdige resultatet (ved å klikke på pdf-knappen på verktøylinja), men i staden for å skrive koder er det meir «grafisk», i at du ser omlag korleis resultatet vert.
Datasmurfen Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Vi brukte mathcad på videregående..Om dette er gratis husker jeg ikke.
GeirGrusom Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Open Office Math funker bra for min del.
the_last_nick_left Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Equation Editor som følger med Word klarer det meste MathType klarer, det er bare litt mindre brukervennlig.. Men jeg skrev 20 sider hjemmeeksamen i økonometri i det og det gikk fint..
NikkaYoichi Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Geogebra skal være veldig bra etter det jeg har hørt. Det tegner grafer og slikt også.
Torbjørn T. Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Nikka: Det er nettopp grafteikning Geogebra gjer (pluss geometriske figurar av ymse slag), det er ikkje eit program for å lage dokument.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå