Gå til innhold

RC simulator? Hvilken er best?Hvilken kan DU anbefale?


petter268

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Likt og likt. Hvor likt kan det bli? :)

 

Det viktigste en simulator kan hjelpe deg med er stikketrening, orienteringstrening og muskelhukommelse.

- Stikketrening er at du lærer deg intuitivt hvilken stikke/bryter som gjør hva

- Orienteringstrening er når du lærer deg hva stikkene gjør i de forskjellige orienteringene(mot deg, fra deg, høyre side mot deg, venstre side mot deg, opp ned osv)

- Muskelhukommelse er når du klarer å utføre stikkebevegelser intuitivt når du ser hva som må gjøres, uten at du må bruke tid på å tenke hva du skal gjøre

 

Disse tre tingene gjør at du faktisk kan klare første flytur i virkeligheten uten å ødelegge modellen helt. Men uansett hvor mye trening du får, når du faktisk står og skal fly i virkeligheten så blir de fleste nervøse uansett. Og det eneste som hjelper her er å fly mer og trene mer. Men en simulator sparer absolutt inn kostnaden i deler du ellers hadde ødelagt.

Lenke til kommentar
Som hovedsaklig helikopterpilot bruker jeg phoenix-rc. Phoenix kan du oppgradere uten at det koster noe, det samme kan jeg ikke si om realflight.

 

Det går ann å laste ned "Dongle Emulator" for å kunne kjøre din kontroller på realflight.

 

jeg anbefaler sterkt E-Sky eller Realflight G4.5

 

+1

 

Jeg bruker også Phoenix, hovedsaklig til heliz, litt div. fly som avbrekk.. hehe

 

Liker denne mye bedre enn RealFlight...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...