Gå til innhold

Hvor gammel var du da du begynte med foto/digital bildebehandling?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er som trådens emnetittel; Hvor gammel var du da du begynte med foto/digital bildebehandling?

 

Du må gjerne også skrive hvor du er idag, og hvordan du er kommet dit. Altså, hvordan du gikk fram for å tilegne deg kunnskapen...

Endret av Pus_1808
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte med foto i 1977 - året jeg fylte 16. Kamera var et Agfamatic 100 hvis jeg ikke husker helt feil ...

 

Første speilrefleks var en Olympus OM-10 som ble kjøpt i 1982.

 

Første digitalkamera fikk jeg i 1999 - En Canon sak ...

 

Første digitale speilrefleks var en Canon EOS 350D som jg kjøpte i 2005.

 

Seriøs bildebehandling begynte jeg først med i 2007 ...

 

I dag skyter jeg i RAW, og behandler bildene i Photoshop Elements. Det meste jeg har lært, har jeg funnet i bøker.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Begynte vel å surre med digital kameraer når jeg var rundt 12 år, dvs i 1999, 640k oppløsning, overføring via Com port, til tider veldig tungvindte installasjonprosedyrer, batterisluk deluxe, elendige bilder sammenliknet med film, treeeege!, ekstremt dårlige lcd'er, ja det meste var dårlig..

Det der stemmer ganske godt for meg også. Skolen hadde kjøpt inn 2 HP-kameraer, og jeg fikk i oppgave og ta bilder og dokumentere et teaterprosjekt (sikkert fordi jeg var for dårlig til å være med i stykket) som gikk over 6 måneder.

 

Første digitale kamera jeg kjøpte selv, husker jeg ikke, men det var hvertfall en del år etter. Bildebehandling begynte jeg med da jeg kjøpte mitt første DSLR, for 2 år siden.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...