Gå til innhold

Nekter å selge Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at pc spillerne hadde hatt mer igjen om de ikke gav det ut på pc, og at de som ønsket å kjøpe mw2 måtte finne seg et annet spill å spille.

Økt pris for kort singleplayer og ødelagt multiplayer er ikke mye å skryte av akkurat.

 

Gjentar meg selv, men synd konsole spillerne ikke skjønner hvor dårlig løsning de godtar uten å tenke over det. Men ligger vel litt i at de kanskje ikke vet bedre. For min del blir det vel cod4 og tf2 til bf3 kommer, evt om det dukker opp noe i mellomtiden som kan gi pc spillerne hva de fortjener.

Lenke til kommentar
Gjentar meg selv, men synd konsole spillerne ikke skjønner hvor dårlig løsning de godtar uten å tenke over det. Men ligger vel litt i at de kanskje ikke vet bedre.

Word...

 

På ett vis så skulle jeg ønske at også PC spillene hadde så dårlige løsninger på alle spill. Da ville jeg i tilfelle hatt en lidenskap mindre (har for mange interesser som krever tid :( ).

Lenke til kommentar

Konsollene har fordeler ifbm at det ikke er masse forskjellig hardware ute og g[r, som kanskje ikke samarbeider skikkelig, er for gammelt, osv. Med andre ord, n[r du kj;per p[ et konsoll skal det v're 0 plunder og heft f;r du kan spille, for alle. I allefall i teorien.

 

----

 

En spesiell grunn til at steam er s[pass dyrt er at

a) Det er leverand;ren som setter prisen (tror steam tar en %-andel eller noe?)

b) Leverand;ren m[ holde prisene over hva butikk-distribusjon gj;r for [ blidgj;re disse, ellers blir de boikottet p[ den enden.

 

----

 

Personlig tror jeg det beste antakelig ville v'rt om steam (klienten) hadde begynt [ st;tte alle de andre shopene, slik at du kunne velge hvor du ville kj;pe den. Hvor du da m[ laste ned fra servere tilh;rende de som du betalte til, forholde deg til policy osv. F;r noe s[nt skjer m[ steam klienten skilles fra steamshopen som antakelig burde skilles fra valve, rent forretningsmessig.

 

----

 

Visste du at:

Hvis steam skulle legge ned, har du absolutt ingen rettigheter hva spillene du har kj;pt ang[r?

Endret av MaHuJa
Lenke til kommentar
Konsollene har fordeler ifbm at det ikke er masse forskjellig hardware ute og g[r, som kanskje ikke samarbeider skikkelig, er for gammelt, osv. Med andre ord, n[r du kj;per p[ et konsoll skal det v're 0 plunder og heft f;r du kan spille, for alle. I allefall i teorien.

 

----

 

En spesiell grunn til at steam er s[pass dyrt er at

a) Det er leverand;ren som setter prisen (tror steam tar en %-andel eller noe?)

b) Leverand;ren m[ holde prisene over hva butikk-distribusjon gj;r for [ blidgj;re disse, ellers blir de boikottet p[ den enden.

 

----

 

Personlig tror jeg det beste antakelig ville v'rt om steam (klienten) hadde begynt [ st;tte alle de andre shopene, slik at du kunne velge hvor du ville kj;pe den. Hvor du da m[ laste ned fra servere tilh;rende de som du betalte til, forholde deg til policy osv. F;r noe s[nt skjer m[ steam klienten skilles fra steamshopen som antakelig burde skilles fra valve, rent forretningsmessig.

 

----

 

Visste du at:

Hvis steam skulle legge ned, har du absolutt ingen rettigheter hva spillene du har kj;pt ang[r?

 

De har selv gått ut med at da vil det komme ut patcher som gjør at spillet fungerer uten steam.

Lenke til kommentar
Link?

 

har ingen å vise men det sier seg selv, valve er såpass tro mot fansen sin så om de går dukken er det ikke vanskelig fra deres side å droppe drmsjekken. Spillene kan du jo allerede ta backup av på harddisk eller dvdplater.

 

Tror valve sin steamløsning er den som overlever av de alternativene man har idag om alt skulle gått adundas.

Men de må få til et regionalt prissystem, på akkurat det punktet er de litt arrogante.

 

Nå kan man forresten preloade mw2 :) men man får ikke låst det opp før den 12 :(

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Naa skal det jo veldig mye til for at STEAM skal gaa konkurs da...

Er like beskymret for at STEAM spillene mine skal bli ubrukelige, som om de pengene jeg har paa bank-kontoen min skal bli ubrukelige. :p

Jeg anser STEAM for aa vaere en egen plattform paa lik linje med ett spill-konsoll.

Her har vi derimot fordelen med at jeg ikke er bundet til hardware paa samme maate som paa ett konsoll. ^^

Lenke til kommentar
Nå kan man forresten preloade mw2 :) men man får ikke låst det opp før den 12 :(

Nå var jeg inne på Steam nettopp for å handle L4D2 og sjekket hvilke spill som er kommet/kommer snart. Der sto det at MW2 låses opp den 12.november, noe som er 2 dager etter release... Hva er det for no'a?

 

retail (kjøpt i butikk) kan låses opp 10, men kjøper man via steam låses det opp 12.

Det spekuleres i at dette er for å få bedre salgstall da digitale utgaver vissnok ikke er del av statistikken.

Blame activision, de som har satt datoene

Lenke til kommentar

Herregud så mye sutring det skulle være da. Steam er da en glimrende måte å distribuere spill, jeg elsker å alltid vite hvor jeg har spillene mine, laste de ned i topphastighet, og spille uten problemer. Om det skulle koste meg en hundrings mer så gjør ikke det så mye, 500 kr for et polert spill er ikke veldig dyrt. Hvis dere sliter med den prisen kan man jo få seg en jobb eller be om 100 kroner mer i ukepenger fra mamsen.

Lenke til kommentar

Det st[r i avtalen du inng[r med steam for [ kunne bruke tjenesten.

 

Det er antakelig der for at steam, ved nedleggelse, ikke skal kunne/måtte gjøre det på den enkle måten, hvilket ville være at alle kunne laste ned en ubeskyttet versjon av alle spill noengang sluppet på steam. Tror neppe de hadde fått så veldig mange utgivere om bord uten den policien.

 

Du er rett og slett avhengig av at de som selger via steam, er snille nok til [ la deg laste ned og spille selv om steam skulle ha g[tt nedenom.

 

Det kan fort bli for komplisert for dem hvis de ogs[ ;nsker at de som ikke har kj;pt via steam ikke skal kunne spille. Eller for den saks skyld, fra gammelt av vet vi at de ikke alltid vil v;re i stand til [ lage slike ting, spesielt hvis det var et siden nedlagt utviklerstudio som lagde det.

 

De har selv gått ut med at da vil det komme ut patcher som gjør at spillet fungerer uten steam.

Hvis utgiver/utvikler/etc

-har gitt løfter om det

-var i en kontraktmessig situasjon som tillot at de ga det løftet

-ikke har gått konkurs selv

-og du har midlene til å saksøke dem skulle de prøve å gå tilbake på det

Ja da sitter du nok trygt.

 

Link til originalen

Generally speaking: faith is a fine thing, as long as you know when you're relying on it. It's when you thought you were relying on something else, and find out that you had nothing but faith, that a problem has occured.

 

Når alt annet er sagt, har jeg mange spill på steam selv.

 

----

 

retail (kjøpt i butikk) kan låses opp 10, men kjøper man via steam låses det opp 12.

Det spekuleres i at dette er for å få bedre salgstall da digitale utgaver vissnok ikke er del av statistikken.

Blame activision, de som har satt datoene

 

Jeg antar at det er samme dealen som jeg nevnte for prisen over. Butikkene vil ha first-day sales (fra de som ikke kan vente), ellers boikott. Hvis de ikke inkluderer steam-salg osv, er det IMO en meget feilslått statistikk; kanskje det er butikkbransjen som holder den, aka bukken som passer havresekken?

Lenke til kommentar
Herregud så mye sutring det skulle være da. Steam er da en glimrende måte å distribuere spill, jeg elsker å alltid vite hvor jeg har spillene mine, laste de ned i topphastighet, og spille uten problemer. Om det skulle koste meg en hundrings mer så gjør ikke det så mye, 500 kr for et polert spill er ikke veldig dyrt. Hvis dere sliter med den prisen kan man jo få seg en jobb eller be om 100 kroner mer i ukepenger fra mamsen.

 

Du synes steam er glimrende, fint for deg, mener du det rettferdiggjør at folk påtvinges å installere det for å spille et produkt som ikke er relatert? Hva med de som ikke vil ha steam? Det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne at noen liker steam, og andre ikke?

 

AtW

 

Hvis Steam må installeres for at SteamWorks skal fungere, så burde Activision ha holdt seg langt unna. Men det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. Hvis SteamWorks kan hindre pirater i å kopiere spillet bedre enn andre typer kopibeskyttelse kan, så tjerner jo Valve ekstra penger på å ha den beste løsningen.

 

Komplisert situasjon. Men det er jo forståelig at konkurrentene klager.

 

Jeg er villig til å vedde på at MW2 blir cracket innen kort tid. Og da blir piratversjonen antakelig uten tvungen steam-install, og dermed bedre. De skyter seg selv i foten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Herregud så mye sutring det skulle være da. Steam er da en glimrende måte å distribuere spill, jeg elsker å alltid vite hvor jeg har spillene mine, laste de ned i topphastighet, og spille uten problemer. Om det skulle koste meg en hundrings mer så gjør ikke det så mye, 500 kr for et polert spill er ikke veldig dyrt. Hvis dere sliter med den prisen kan man jo få seg en jobb eller be om 100 kroner mer i ukepenger fra mamsen.

 

Du synes steam er glimrende, fint for deg, mener du det rettferdiggjør at folk påtvinges å installere det for å spille et produkt som ikke er relatert? Hva med de som ikke vil ha steam? Det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne at noen liker steam, og andre ikke?

 

AtW

 

Hvis Steam må installeres for at SteamWorks skal fungere, så burde Activision ha holdt seg langt unna. Men det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. Hvis SteamWorks kan hindre pirater i å kopiere spillet bedre enn andre typer kopibeskyttelse kan, så tjerner jo Valve ekstra penger på å ha den beste løsningen.

 

Komplisert situasjon. Men det er jo forståelig at konkurrentene klager.

 

Jeg er villig til å vedde på at MW2 blir cracket innen kort tid. Og da blir piratversjonen antakelig uten tvungen steam-install, og dermed bedre. De skyter seg selv i foten.

 

AtW

 

MW2 blir garantert cracket etter release (det har skjedd med tidligere steamspill) men her har activision gjort no lurt. på releasedagen laster man ned selve exe fila. Så pirater har sittet med en ubrukelig kopi i snart en uke nå :p

 

Men igjen, det har de som fikk forhåndsbestillingene sine og.

Her har ikke activision og steam vært klare i det hele tatt. Det har sirkulert 3 release datoer (fra offisielt hold) som fansen har ikke fått svar hvilken som gjelder retail, steam eller hvilken som rett og slett er feil. dette er tsk tsk!

Lenke til kommentar
MW2 blir garantert cracket etter release (det har skjedd med tidligere steamspill) men her har activision gjort no lurt. på releasedagen laster man ned selve exe fila. Så pirater har sittet med en ubrukelig kopi i snart en uke nå :p

 

Personlig skjønner jeg ikke at det er så veldig lurt, pirater sitter jo uansett ikke med en fornuftig kopi før de har hele spillet, dette gjelder jo om det er en steam-release eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...