Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips på en vanskelig opel corsa.


bigwill

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

 

Kona har en 1995 opel corsa 1.4i. Den er gått ca. 130'.

Problemet er at den ikke er noe glad i regnvær, så etter en helg med dårlig og fuktig vær så er den ikke særlig startvillig.

 

Hva kan jeg prøve å bytte for å få bukt med problemet.

Jeg har tenkt å:

1. Bytte plugger

2. Sjekke og evt. bytte luftfilter.

 

Vil dette hjelpe noe? Er det evt. andre ting jeg kan sjekke/gjøre selv ?

 

Takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tilleggsinfo.

 

Bilen drar fint på 2500 rpm og oppover, men hvis turtallet er lavere enn dette så føles det som om bilen strupes hvis man gir full gass. Eks. kjører jeg 60 på 4 gir og gir full gass så sliter bilen med å få opp turtallet. Bruker jeg 3 gir og gir full gass så aksellerer den helt fint.

 

Gir dette dere flere ideer på hva jeg bør bytte ?

Lenke til kommentar
Litt tilleggsinfo.

 

Bilen drar fint på 2500 rpm og oppover, men hvis turtallet er lavere enn dette så føles det som om bilen strupes hvis man gir full gass. Eks. kjører jeg 60 på 4 gir og gir full gass så sliter bilen med å få opp turtallet. Bruker jeg 3 gir og gir full gass så aksellerer den helt fint.

 

Gir dette dere flere ideer på hva jeg bør bytte ?

Kan høres ut som symptomer på at katalysatoren begynner å bli tett.

Gjelder denne infoen, ikke den i første innlegg.

Kan jo hende du har 2 ikke-relaterte feil her.

Lenke til kommentar
Litt tilleggsinfo.

 

Bilen drar fint på 2500 rpm og oppover, men hvis turtallet er lavere enn dette så føles det som om bilen strupes hvis man gir full gass. Eks. kjører jeg 60 på 4 gir og gir full gass så sliter bilen med å få opp turtallet. Bruker jeg 3 gir og gir full gass så aksellerer den helt fint.

 

Gir dette dere flere ideer på hva jeg bør bytte ?

Kan høres ut som symptomer på at katalysatoren begynner å bli tett.

Gjelder denne infoen, ikke den i første innlegg.

Kan jo hende du har 2 ikke-relaterte feil her.

 

 

Hva må jeg gjøre hvis katalysatoren begynner å bli tett da ???

Kjøpe ny ? Det er jo alt for dyrt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...