Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med dugg på innsiden av ruter på ny bil


Photons

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny bil, Toyota Corolla 2009 mod. Er strålende fornøyd med bilen, men jeg har et problem som er rimelig irriterende.

 

Nå som det begynner å bli kaldt ute er det alltid dugg på innsiden av rutene i bilen. I tillegg er rattet i bilen faktisk blitt fuktig. Jeg syns dette er rart da det er en ny bil, dette kan neppe dreie seg om vannlekasje eller lignende som kan være et problem på eldre biler.

 

Nå kan jeg jo klage til forhandleren, men ønsker å høre om folk her har hatt lignende problemer og hva som evt har løst dem. Mattene i bilen er ikke fuktige.

 

En annen ting, hva er best egnet til å vaske innsiden av rutene med? Nå som det dugger blir det ofte endel stygge vannmerker når vinduet blir tørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et dumt spørsmål, men varmeapparatet er vel ikke satt på resirkulering av inneluften? Eller evt en feil som gjør at den ikke får inn frisk luft.

 

Kom til å tenke på det for forrige gang jeg var på harrytur kom det bort et par damer ved parkeringen på Nordbysenteret som ikke ble kvitt duggen. Jeg slo spjeldet over fra resirkulering til friskluft, og duggen forsvant. De ble så glade for at de slapp å tørke dugg på hjemveien.

 

Edit: Visste ikke at det fantes 2009 modell Corolla, men ser at det finnes som 4-dørs mens de med bakluke heter Auris.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Resirkulering, ja.

Servoen som styrer spjeldet i Peugeoten min gikk i stykker.

Jeg kunne ikke få det til å åpne, og kjørte rundt med vinduene åpne for å slippe dugg.

 

Til slutt trakk jeg ut pluggen til servoen, åpnet panseret, og tvang spjeldet åpent.

Aldri hatt noen problemer med dugg etter det, men jeg får ikke stengt av lufttilførselen når jeg kjører inn i tunneller, eller passerer Moss. Å ikke kunne blokkere for lukten utenfra, er irriterende.

Lenke til kommentar
Resirkulering, ja.

Servoen som styrer spjeldet i Peugeoten min gikk i stykker.

Jeg kunne ikke få det til å åpne, og kjørte rundt med vinduene åpne for å slippe dugg.

 

Til slutt trakk jeg ut pluggen til servoen, åpnet panseret, og tvang spjeldet åpent.

Aldri hatt noen problemer med dugg etter det, men jeg får ikke stengt av lufttilførselen når jeg kjører inn i tunneller, eller passerer Moss. Å ikke kunne blokkere for lukten utenfra, er irriterende.

 

Haha :!: OT men hva lukter?

Lenke til kommentar

En ting jeg kan tenke meg er at siden det er en ny bil så kan det være potte tett rundt lister og slikt, slik at

den fuktigheten du selv drar med deg inn har vanskeligere å komme ut.

Ellers er det vel et generelt problem på denne tiden av året at det lett dugger i bilen når bilen er kald og det er kaldt ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...