Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!


L4r5

Anbefalte innlegg

Sukker er godt, ergo OK. EOD

Det er nok mer sant i det enn du kanskje var klar over. Grunnen til at smakssansen vår fungerer på den måten (sukker smaker godt, noe som fører til at vi instinktivt oppsøker mat me søtsmak), er at sukker inneholder mye energi. Her snakker jeg om før fremstilling av kunstig sukker/søtningsmidler, og søtstoffer en finner naturlig i naturen. Så inntil for kanskje et par hundre år siden, stemmer utsagnet ditt bra. Dessverre har dagens overflod av syntetisk fremstilt sukker/søtstoff gjort at våre instinkt gjør mer skade enn godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er med frå i dag. :fun:

 

Eg klarer på merkeleg vis å eta godteri kvar dag sjølv om me eigentleg ikkje har noko i huset og eg sjeldan er på butikken.

Brus er ikkje noko problem, drekk det allereie berre i selskaper og ved juletider. Drekk ikkje noko serleg juice heller.

Skal prøve å kutte ned på ost òg, eg et alt for mykje av det ...

Kjem til å eta snop i helgane da, men ikkje denne, eg må kome i gong fyrst.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest Harley Quinn

Jeg faila stort på dette igjen jeg da.... Skal prøve å bli flink igjen nå og kombinere det med trening, men tar vel ikke lang tid før det går dårlig igjen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg melder meg inn. Har prøvd fra februar og slutte med alt søtt, og har mine perioder jeg bare spiser sunn mat. Men faller alltid tilbake :/

 

Har ca 5 kg jeg vil bli kvitt. Og det hjelper med fotball på hobbybasis og fjellturer. Har før prøvd styrketrening, men det var ingenting for meg, vart lei etter 2mnd.

Lenke til kommentar

Jeg spiser sjokolade nesten hver dag, drikker to glasscola hver helg, en sekspakning øl, spiser en halv chipspose hver helg. Ukedagene spiser jeg normalt.

Så på tross av min sjokoladespising og av og til annen "usunn" mat ukedagene gikk jeg ned 15kg på ett år.

Det eneste jeg gjorde for å gå ned i vekt var å gå mer turer, bevege meg mer og drikke mye mer vann. Samt kutt ned på (ikke kutt ut, men ned) småspisinga mi. At jeg spiser så mye sjokolade som jeg gjør vet jeg ikke er godt for tennene eller kroppen min. Men så lenge jeg ikke går opp i vekt og tennene mine har få hull klager jeg ikke.

 

Jeg selv ønsker ikke å kutte ut sjokolade, cola og chips, er altfor glad i det, hehe.

Så jeg nyter det så lenge jeg vil. Det er ikke farlig/dårlig/usunt å spise noe godt i helgene så lenge man spiser normalt ellers.

Husk på at man kan spise for mye rødt kjøtt og annen feil mat, og drikke for mye juice/syredrikker som er like ille som snop og brus.

 

Men lykke til dere som vil kutte ut godsakene. :w00t:

Skal tenke på dere mens jeg spiser resten av melkerullen nå. :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...