Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser i hvertfall glede i det. Ikke sånn at jeg blir i ekstase over det. Men å ete noe man liker er vel bare hyggelig. Men jeg passer fortsatt på at det ikke blir for mye. Da er det jo ikke engang lite godt lengre.

Endret av jubb
Lenke til kommentar

Denne er jeg med på.

 

Målene jeg har er å bare drikke brus i helgene. Godteri spiser jeg aldri, så det burde ikke være noe problem.

 

Men setter meg også som mål å gå opp i vekt, bare ved å spise sunt og variert.

Håper flere melder seg på, slik at jeg kan bli inspirert til å greie målet mitt.

 

Skal oppdatere jevnlig med hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jeg spiser lite søtsaker, drikker aldri brus, men drikker en del juice (dette fordi jeg sjelden spiser frukt). Men skjønner ikke helt at juice sidestilles med brus. Dette er en av 3 typer det går mest av:

 

Sunniva Appelsin- og Jordbærjuice:

Ingredienser

 

Appelsinjuice* (74%), jordbærjuice*- og purè (14%), druejuice* (11%) og hyllebærjuice* (1%) * = fremstilt fra konsentrat

 

Den inneholder altså presset frukt og vann. Vil det si at frukt er usunt også fordi det inneholder for mye sukker?

 

Husk at sukker i brus er sukrose, mens fruktsukkeret som er i frukt regnes som det sunne sukkeret for kroppen. Det forbrenner lett og blir ikke til fett, som sukrosen kan forbrenne til i kroppen.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...