Gå til innhold

Xp vil bare ikke brenne cd'er for meg:S


axelh

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, windows xp vil bare ikke brenne cder for meg:S Har faktisk aldri brent en cd før:P Hele brenne-prosessen funker til denne feilmeldingen kommer:

 

''Windows Media Player cannot burn the files to the CD. Verify that the disc is clean and not damaged. If necessary, select a slower recording speed or try a different brand of blank discs.''

 

Hva kan være problemet? Har prøvd å brenne bare et par sanger og alt mulig:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sette inn en helt ny CD (kan være at MP har klart å starte brenningen og dermed ødelagt cden du prøvde først)

 

Deretter sett ned farten på brenningen. Start MP og trykk alt-F i menyen velger du alternativer og fanen brenning. Sett ned farten til lav og se om maskinen vil brenne ut cden da.

Lenke til kommentar
Prøv å sette inn en helt ny CD (kan være at MP har klart å starte brenningen og dermed ødelagt cden du prøvde først)

 

Deretter sett ned farten på brenningen. Start MP og trykk alt-F i menyen velger du alternativer og fanen brenning. Sett ned farten til lav og se om maskinen vil brenne ut cden da.

 

Har prøvd alt det...derfor jeg ikke skjønner noe som helst:S

 

Skulle jeg prøvd å kjøpe noen nye cd'er eller noe? kan det være cd'ene som har ligget for lenge?:p

Lenke til kommentar
Skal ikke ha noe å si om de har ligget for lenge, om de ikke har stått oppe på varmeovnen din i to - tre år da.

 

Jeg har en nokså stort lager med CD plater og DVD plater jeg kjøpte inn i høst 2006, vinter 2007 og bruker disse platene uten noe som helst problemer den dag i dag.

 

Nettopp derfor skjønner jeg ingenting:S

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I XP så er vel ikke "brennedriveren" ASPI lagt inn som default, men legges vel inn når man legger inn de fleste brenneprogram.

Jeg ville lagt inn burnaware free, og prøvd derfra.

 

Jeg var selv ofte borti samme problem med XP, men det løste seg normalt ved restart av maskinen.

 

Du kan også prøve "send til" i filbehandleren og velge brennestasjonen og se om du får brent den veien.

 

Fant aldri ut hvorfor det plutselig ikke var mulig å brenne til tider, antok det var for mye ressurskrav ved at mye gammelt rask hang igjen i minner som ble slettet ved restart.

Det er jo også mulig at andre programmer kan ha klusset til noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...