Gå til innhold

Windows 7 - Info og drøfting om kjøp, pris, versjoner ,XP Mode, muligheter, etc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter på build 7100 evaluation copy. Finner ikke artikkel som omtalte datoer for den. Og husker ikke riktig hvilken måned i 2010 den starter å skape seg, slik at en tvinges til å installere kjøpt lisens.

 

Når begynner spetakkelet å mase?

Lenke til kommentar
Sitter på build 7100 evaluation copy. Finner ikke artikkel som omtalte datoer for den. Og husker ikke riktig hvilken måned i 2010 den starter å skape seg, slik at en tvinges til å installere kjøpt lisens.

 

Når begynner spetakkelet å mase?

 

Mars, slutter så å fungere helt i juni ca.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe Windows 7 Home Premium oppgradering. Bruker mest PC-en til speling. Har sett litt på youtube etter comparison videoer mellom speling på Vista og Windows 7, men har ikkje funnet nokon. Er det stor forskjell mellom Vista og Windows 7 når det gjelder speling. Har ikkje lyst til å kjøpe Windows 7 hvis det ikkje er stor forskjell...

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe Windows 7 Home Premium oppgradering. Bruker mest PC-en til speling. Har sett litt på youtube etter comparison videoer mellom speling på Vista og Windows 7, men har ikkje funnet nokon. Er det stor forskjell mellom Vista og Windows 7 når det gjelder speling. Har ikkje lyst til å kjøpe Windows 7 hvis det ikkje er stor forskjell...

 

Har bare testet dette litt på "ikke så krevende" spill som Medal of Honor: Airborne, Empire: Total War etc, og jeg merket nokså stor forskjell fra Vista til Win7 på min bærbare pc.

 

Win7 er jo raskere enn Vista og nyere spill (som kommer) med DirectX 11 vil jo kun funke i Win7.

 

Men om du har Vista i dag, og spillene dine fungerer, så behold Vista til du virkelig trenger Win7. Men om du skal kjøpe enten Vista eller Win7 er jo valget helt soleklart Win7.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe Windows 7 Home Premium oppgradering. Bruker mest PC-en til speling. Har sett litt på youtube etter comparison videoer mellom speling på Vista og Windows 7, men har ikkje funnet nokon. Er det stor forskjell mellom Vista og Windows 7 når det gjelder speling. Har ikkje lyst til å kjøpe Windows 7 hvis det ikkje er stor forskjell...

 

Har bare testet dette litt på "ikke så krevende" spill som Medal of Honor: Airborne, Empire: Total War etc, og jeg merket nokså stor forskjell fra Vista til Win7 på min bærbare pc.

 

Win7 er jo raskere enn Vista og nyere spill (som kommer) med DirectX 11 vil jo kun funke i Win7.

 

Men om du har Vista i dag, og spillene dine fungerer, så behold Vista til du virkelig trenger Win7. Men om du skal kjøpe enten Vista eller Win7 er jo valget helt soleklart Win7.

PC'en sliter med spel com f.eks. COD4. Må ha nesten alt på det dårligste når det gjelder grafikk. Hvis det er stor forskjell som du seier, så skal eg absolutt vurdere å kjøpe Windows 7.

Korleis er det med systemgjenoppretting til fabrikkinnstillinger med Windows 7? Har eit innebygd program som kom med pc'en, bare å boote pc'en og trykke F3 (?) og velge systemgjenoppretting. Hvis eg har Windows 7 installert, vil det forsvinne når eg tar systemgjenoppretting?

Lenke til kommentar
PC'en sliter med spel com f.eks. COD4. Må ha nesten alt på det dårligste når det gjelder grafikk. Hvis det er stor forskjell som du seier, så skal eg absolutt vurdere å kjøpe Windows 7.

Korleis er det med systemgjenoppretting til fabrikkinnstillinger med Windows 7? Har eit innebygd program som kom med pc'en, bare å boote pc'en og trykke F3 (?) og velge systemgjenoppretting. Hvis eg har Windows 7 installert, vil det forsvinne når eg tar systemgjenoppretting?

 

Husk at hardware har mye å si da, har du dårlig hardware kompenserer jo ikke Windows 7 dette. Så du går ikke fra singel core til quadcore ved å bytte operativsystem. Spill er uansett avhengig av hardwaren du har.

 

Den system gjenopprettingen du snakker om vil jo slette Windows 7 ja, regner den legger tilbake Vista.

En mulighet er jo å skaffe deg et program som Acronis True Image eller lignende som du kan bruke til å lage din egen systemoppretting med etter du har installert W7.

Lenke til kommentar
Hei å hå, sparer jo en del på å kun laste ned fre microsoft sine sider ser jeg..

 

Men hvordan får jeg installert dette!? Da jeg ikke har cd, og har en flunkende ny pc uten noen form for drivere eller noe annet installert ?

 

Du laster ned et .iso image som du brenner ut på en DVD plate. Så har du din egen orginale Windows 7 plate.

W7 har de fleste drivere, ellers finner den mange driver via update etter istallasjonen. Om ikke det funker, så må du inn på produsentens hjemmesider å laste ned derfra.

Men har ikke trengt å gjøre det på noen av mine pcer som jeg har W7 på, og de eldste er fra 2007.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

[Q TRÅDSTARTER]

1. Det finnes også en mulighet til å installere en “clean install” altså formatere disken din direkte fra DVD platen til Windows 7, men da må du installere Windows 7 to ganger før den lar deg aktivere din oppgraderings lisens.

 

2. En oppgraderings lisens kan også flyttes til andre pcer, men du kan kun bruke den samme lisensen på EN pc samtidig. Men du kan bytte hovedkort etc uten problemer.

[/Q TRÅDSTARTER]

 

 

Både ja og nei.

 

Nr 1 er jeg litt usikker på: slik jeg har forstått det er ikke det nødvendig å installere windows 7 to ganger for å få en vellykket aktivering. Den gamle lisensen/aktiveringen vil lagres på en MS server, derfor vil en clean install gjenkjenne win 7 lisensen som en oppgradering fra vista selv ved en clean install. Mulig jeg tar feil, men jeg tror det funker slik. Og har man fått problemer med den tidligere vistaen og aktiveringen vil man få problemer med win 7 etterhvert..

 

Nr 2 er litt tricky. Hvis den gamle lisensen din var en OEM lisens (f.eks. vista) som du oppgraderte fra, du installerer win 7. Men så kommer dagen hovedkortet ryker, du bytter dette selv og prøver å aktivere din win 7 oppgradering. Hva skjer? Det jeg tror er at vista aktiveringen vil ikke gjenkjennes, derfor vil man få problemer med win7 oppgraderingen..

 

Jeg må si det er en flott guide du har laget som er enkel og lett forklarende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...