Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke biler er rimelige og har kraftig motor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanlig 300E med 180/188 hk har 2 ventiler/sylinder. 300E-24 har 220 hk og 4 ventiler/sylinder, men disse går for å være mindre robuste. Jeg vet ikke hvor stor forskjellen egentlig er, men det nevnes av mange at holdbarheten ikke er like god.

 

En annen ting jeg har sett omtalt er deletilgang, med M103 (12v) greiere enn M104 (24v). M103 sto i mye rart gjennom årene, M104 kjenner jeg bare fra 124 og 129.

 

300CE er egentlig ikke en W124, det er en C124, akkurat som stasjonsvognen er en S124 og cabrioleten A124.

Lenke til kommentar
vis du kun skal ha en bil ville jeg gått for noe som er litt hyggeligere på forbruket og slikt.

 

i den prisklassen du skal ha kan du få ganske så greie biler i forskjellige klasser.

 

du kan jo få strøkne mercedes 190E 2.5/2.3 16V som sparker fra, du kan vel og så cosworth modeller og volvo 740 TIC som er rimelig fine, regner med det finnes BMWer som og er spreke og ligger innenfor denne prisklassen. sikkert mye flere eksempler å ta frem.

Full kasko på en veteran er en tusenlapp i året, full kasko på en slik bil er så mye mer siden jeg ikke har bonus, så det blir ikke aktuelt. Men takk for tipset :)

Herjebil er ikke noen prioritet, kan å mekke og har det verktøyet som trengs, så det blir nok å importere en amerikaner :)

Endret av Danh0y
Lenke til kommentar
vanlig fullkasko eller veteranbil forsikring fullkasko?

den siste har jo endel begrensinger vanligvis, slik somkort kjørelengde 1-5000KM kjørelengde, bilen må være original o.l.

5000KM burde holde, ettersom det blir fineværsbil, og at jeg jobber sånn at det blir 1 måned hjemme og 1 måned bortreist.

 

Men om man må ha lengre kjørelengde, går det ikke an å si opp forsikringen når man har nådd 5000km og så starte en ny forsikring?

Lenke til kommentar
finnes ikke 5000 km

 

det er 6000,8000,12000,16000,20000 og fri kjørelengde.

 

sier man opp forsikringen så må man jo starte bonuse på nytt, eller tar jeg feil?

gjensidiges veteran forsikring har 3000 og KLP veteranbilforsikring har 5000, så jo lavere finnes.

 

vis du bare sier opp forsikringen så vil du vel ettervært miste bonus, men vis du flytter over til et annet selskap så går du gjerne opp i bonus(vis det er minst 6 måneder siden sist du gikk opp vanligvis) og du vil "begynne på nytt" på kilometer, jeg har iallefall gjort det når jeg har hoppet mellom selskapene med vanlig bil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...