Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velge og utføre en av disse punktene:

 

A: Jobbe i Staten, Fylkeskommune, Kommune.

B: Motta en eller annen form for støtte.

C: Bli lite glad i å få høstet det du sår men vil heller at staten skal ta mesteparten av alt du tjener (skatt, moms, osv) og pisse den bort på tull og vas.

D: Hjernevask med høytrykkspyler.

 

Eller alle 3. :D

 

Teknisk sett så kan du ikke like sosialisme og samtidig ikke være under et av disse 4 punktene.

Lenke til kommentar
Helt sikkert fordi du:

 

A: Jobber i Staten, Fylkeskommune, Kommune.

B: Mottar en eller annen form for støtte.

c: Er ikke glad i å få høstet det du sår men vil heller at staten skal ta mesteparten av alt du tjener (skatt, moms, osv) og pisse den bort på tull og vas.

 

Eller alle 3. :D

 

Ja får faktisk "støtte"! I form for stipend! Haha!

Ja jeg synes alle skal ha det likt egentlig.

 

Skal flytte til Nord-Korea om ikke så lenge. Da dog menge med eliten og ikke bøndene.

Lenke til kommentar

Her er mer moro for konspirasjonsteoretikerne: http://www.dagbladet.no/2009/11/22/nyheter...enriks/9154294/

(Det eneste jeg forøvrig finner betenkelig er at denne kjerringa har faktisk nå vært sykemeldt i over én måned pga. dette.)

Og BTW:Hvis myndighetenes ønske med vaksinen er å ta livet av folk for å spare penger så skyter de seg selv kraftig i foten med denne vaksinen.

 

Neste oppslag: 2 personer ble påkjørt og drept kort tid etter å ha fått vaksinen! En tredje persons tilstand er kritisk etter å ha fått samme reaksjon. De pårørende mener at dette helt klart er en indikasjon på at vaksinen ikke var testet godt nok og ber om videre utredning fra myndighetenes side.

Lenke til kommentar
Silje (30) mistet smak og lukt etter svinevaksinen

Kan virke rart at hun er sykemeldt, men et stykke ned i artikkelen kommer det jo fram at hun ikke greier å spise noe særlig. Derfor er det forståelig at hun er sykemeldt.

99% sikkert ville hun ha vært frisk dersom hun ikke hadde tatt denne vaksinen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nina_*

Ønsker ikke å ta vaksinen, har lettere astma men alikevel..

- Man vet for lite om langsiktige bivirkninger, for dårlig utprøvd og testet..

- Skeptisk til kvikksølv rett i blodet..

- Det er fortsatt 30% sannsynlighet for å bli smittet selvom man har tatt vaksinen..

- Skulle jeg være uheldig å få svineinfluensa ønsker jeg å gjøre det jeg kan for å hindre vidre smitte..

- Da de fleste i risikogruppene allerede har tatt vaksinen er de forhåpentlighvis godt rustes og mindre mottakelig..

- Skulle jeg komme til å smitte en som ikke er vaksinert så sier det vel seg selv hva jeg tenker om det..

- Tror ikke myndighetene har et ønske om å ta livet av folket ved å anbefale vaksinen, men tror de har stått overfor et vanskelig valg da det fortsatt er mye usikkerhet rundt hvorvidt den er godt nok utprøvd osv. MEN ET VALG MÅTTE DE TA...

- Tror ikke myndighetene er verken enige eller sikre på om dette var det rette valget..

- Tror ikke det endelige valget har noe med penger eller innkjøp av vaksiner å gjøre..

- Personlig ønsker jeg ikke å ta en vaksine jeg ikke har stor nok tro på..

- Jeg respekterer den enkeltes valg..for eller imot..

INGEN ER EGOISTER I DENNE SAMMENHENG, VI BESTEMMER ALLE OVER EGEN KROPP OG HELSE!

Lenke til kommentar
INGEN ER EGOISTER I DENNE SAMMENHENG, VI BESTEMMER ALLE OVER EGEN KROPP OG HELSE!

Respekteres at du mener det.

Allikevel vil jeg nytte sjansen til å understreke at dette for de aller, aller fleste av oss er helt trygt ;)

 

Selve sykdommen må jo være uendelig mye tryggere enn denne molotovcoctailen av utesta greier?

Tja, for de aller fleste av oss.

Problemet her er at vi snakker om et influensavirus som fra starten har oppført seg langt annerledes enn "den vanlige", sesongbetonte influensaen. Derfor "hysteriet".

Lenke til kommentar

Mer smittsom, og angriper en litt annen gruppe mennesker alvorlig enn ellers.

Ellers er det ofte gamle og syke som dør, mennesker som ofte ville dødd innen kort tid uansett (uten at det nødvendigvis er greit), og ofte dør de med influensaen istedenfor av, eller de har underliggende alvorlig sykdom eller svakheter som gjør influensaen til det som setter "prikken over ien".

 

Når det så dukker opp et virus som oppfører seg fundamentalt annerledes enn den vanlige influensaen, må en forvente at myndigheter reagerer og tar sine forholdsregler.

Det er faktisk slik nå at mange av de som har dødd av denne influensaen er folk som ellers helt fint hadde klart en "vanlig" sesonginfluensa.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Årsaken til at A(H1N1) er mer smittsom er fordi vi ikke har noen immunitet mot den naturlig sett. Har aldri hørt noe om at den er "farligere" per definisjon, bare mer smittsom. Såklart vil den jo da bli farligere for samfunnet ettersom betydelig flere vil bli smittet av den, og belastningen på sykehus kan føre til at mange flere vil dø enn ved det normale viruset.

 

Det blir derimot feil å bli sinte på de som ikke tar vaksinen. Dette viruset er ikke noe "zombie virus" eller noe katastrofalt farlig. Jeg vil ikke være ansvarlig for noens død dersom jeg ikke tar vaksinen.

Lenke til kommentar
Den er mer smittsom men dreper mindre enn den vanlige.

Men den dreper i en annen kategori enn den vanlige, den dreper random og tilfeldig.

Den vanlige dreper ingen, men sykdommer de får rett etter dreper de svake over 90.

 

 

Hvor mange har dødd av vaksinen?

Hvor mange har dødd av viruset?

Hva er farligst?

 

Jeg stemmer for viruset.

 

 

Polio herjet i Norge fra 1842 til 1969, etter at vi vaksinerte alle er polioinfeksjonen utryddet.

Men en religiøs gruppe i Nederland ikke ville vaksinere barna sine og der brøt det en epidemi ut.

 

Polio herier enda pga hypokondere, I 2003/04 var det en epidemi i Nigeria pga ingen ville ta vaksinen.

Grunnen til dette? Det hadde oppstått rykter om at vaksinen var manipulert og ingen ville da vaksinere barna sine.

 

Pga hypokonder-Nigeriere finnes polio i dag.

Endret av War
Lenke til kommentar
Det blir derimot feil å bli sinte på de som ikke tar vaksinen. Dette viruset er ikke noe "zombie virus" eller noe katastrofalt farlig. Jeg vil ikke være ansvarlig for noens død dersom jeg ikke tar vaksinen.

Nå vil jeg ikke snakke for andres meninger om dette, og jeg mener bestemt at i alle fall jeg ikke har kalt noen idioter her. Det er i høyeste grad et svært misforstått og misbrukt ord.

MEN når det er sagt, synes jeg det er lite gjennomtenkt og på grensa til uansvarlig å nekte å ta vaksina.

Ikke bare fordi en risikerer å smitte noen som kanskje blir hardt og dødelig angrepet, men også fordi en vil høyst sannsynlig bidra til spredning av viruset. En motarbeider altså ønsket om å stoppe viruset en gang for alle. Det er høyst egoistisk.

Har en gode, medisinske grunner for å la være (allergi for egg, feks), så sier jeg ikke noe på det.

 

At folk bestemmer seg for A eller B er meg revnende likegyldig, men jeg forbeholder meg retten til å kalle folk som regelrett driver feilinformering og roper ulv for idioter.

Må si meg enig i denne. Bortsett fra at jeg mener at også her er idiot-karakteristikken litt feil å bruke :p

Det finnes jo så mange andre, bedre ord å bruke, som feks korttenkt, egoistisk, uansvarlig og ikke minst fjollete. For mange grenser det også til noe som ligner religiøs fanatisme synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...