Gå til innhold

Verdens første mus med multi-touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh Shiny!!!! My preciousssssss!!!

Kan se for me Apple Golum'ene puste og pese etter denne musa ja.

 

Men ser forsåvidt et par problemer :

 

*Hvor mye tåler den? Kan du miste den i gulvet og fortsatt bruke den?

*Ergonomisk? Eller er den mest for pynt?

*Kanskje mer praktisk med en mini touch screen som musematte i steden?

Lenke til kommentar
Microsoft demonstrerte sine ideer for Mouse 2.0 for et par uker siden, blant annet akkurat det samme:

http://www.youtube.com/watch?v=07i18J3hm5g

 

Haha! Flaut for Apple.

 

Kan ikke helt se hvorfor det skulle være flaut for Apple. Microsoft har bare en prototype mens Apple faktisk har et ferdig produkt.

 

Har lyst på en men må nok teste den først.

Endret av shaker
Lenke til kommentar

En svakhet med musa er den ble laget for små skjermer. Nå har skjermene blitt større. Og løsningen er ikke å oppjustere sensitiviteten. Heller ikke å kjøpe en gigantisk musematte. Da fører det til mer presisjon fra brukeren som er mer anstrengende og statisk. Det må, på en eller annen måte, være flere forskjellige hastighetsnivåer for musebevegelse tilgjengelig. (Med god tilgjengelighet, dvs at man ikke må skifte sens ved en knapp på oppå sånn som på logitech g9)

 

Denne nye musa fra apple kan også lede til mer variert bruk av musa, feks i en arbeidssituasjon kan man veksle mellom å stå og sitte om man får vondt i ryggen, så kan kan man veksle mellom normal bruk og alternativ bruk av musa.

 

Ergonomi er én ting, men det burde også vurderes hvordan man egentlig ønsker å bruke en mus i fremtiden.

 

Eller hva sier dere? Apple har garantert tenkt gjennom utformingen med annet grunnlag enn å se bra ut på skrivebordet.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Hmmm, støtte for håndledd i våre helse-sentrerte tider?

Støtte for håndledd? Det er vel det man har bordplaten til. Vet ikke hvor små "puselanker"du har, men jeg har aldri brukt en mus som lar meg støtte håndleddet på den, og ønsker heller ikke en slik mus. Finmotorikken sitter i fingertuppene, ikke i håndledd og albue. Sitter forresten med en utmerket Logitech Revolution mus tilkoblet min Mac Pro her, som ikke kommer til å bli byttet ut med en Apple-mus med det første. ;)

 

Definitivt ikke en spillmus. Men jeg vil tro den har gode muligheter til å slå an hos diverse designere...

(Er ikke det også liksom delvis målgruppen til Apple?)

Tror du det? Du vet tydeligvis lite om designere. Hva kjennetegner en god spillmus? Presisjon og hurtighet, god ergonomi, solid byggekvalitet, samt noen konfigurerbare funksjonsknapper, vil jeg tro. Det skulle være nøyaktig det samme som en oppegående designer etterspør i en mus.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all værden ville noe slikt useless tull slå ann hos designere? for meg er den basicly ubrukelig.

 

BÆÆÆ :p

 

Men musa er sikkert fin for de som liker Apple produkter, bare

pass på så den ikke exploderer :p

Pass på at hodet ditt ikke eksploderer av alle de forvirrede tankene du uttrykker...

Her skal du få litt mer å tenke på: Det er ikke slik at man nødvendigvis synes at denne musen er fin eller brukbar fordi man liker ett eller flere andre Apple-produkt.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Mac en god del opp igjennom studier, jobb og fritid (selv om jeg ikke har tatt meg råd til å kjøpe en selv), og synes de lager endel bra maskiner. En ting skal dog sies og det er at Apple har opp igjennom tidene laget en haug med elendige datamuser. Har omtrent vært borti alt av mus Apple har laget, helt fra Apple Mouse (IIc) (Ja jeg er gammel :p ).

 

Egentlig ganske utrolig når en tenker på hvor lenge Apple har hatt OS som er "musbasert" hvor dårlige mus de har laget opp igjennom årene. At de i så mange år hardnakket nektet å ha mere enn 1 knapp på musene ble mot slutten bare tragikomisk. Kanskje denne kan være med på å ta datamusen "to the next level"? Når en tenker på hvor bra endel av Apple produktene i dag er på ergonomi og interaktivitet kan de faktisk ha noe på gang?

 

PS: Når noen klager på at Apple lanserer et ferdig produkt noen uker etter Microsoft lanserer en demo av en prototype, viser det egentlig bare hvor unyansert noen er i Apple vs MS debatten. Skal gjerne sette noen penger på at MS har fått nyss i at Apple hadde noe som dette på tegnebrettet, og snekret sammen en prototype så fort som mulig. Hadde ikke vært første gang MS kopierte musbasert interaktivitets-funksjonalitet fra Apple (og ja, Apple kopierte fra Xerox før det igjen).

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
Litt moro hvordan det ikke fins apple relaterte tråder på forumet uten sjalusi fra gamergutta.

 

Ironisk at det var du som svarte ;) , når jeg nevnte gol_u_m så siktet jeg selvsagt ikke på deg :p selv om du kommer ganske så close med brukernavnet ditt.

 

Nå var nå posten min ment langt mer som en spøk en noe annet, du kan jo ikke benekte at musa var "shiny" og definitivt en fin liten skatt.

Som regel så er det jo utrolig lett å terge på seg Apple fans da det ikke skal så mye til før de overreagerer på en liten spøk eller post , men vi kan jo ikke la være å poste for den slags skyld eller.

 

Utifra bildene så ser det ut som det er en slags "glassoverflate" på musen, noe som definitivt vil gjøre den veldig utsatt for brukeruhell. Noen som kan bekrefte det?

Lenke til kommentar
Jeg tror denne hadde passet bedre som pyntegjenstand på badet, ved siden av sminkeskrinet, enn som bruksgjenstand ved datamaskinen.

 

Tiden vil vise. Er nok av datarelaterte ting der skinnet bedrar, både ene og andre veien. Blir spennende å se på tester, for en ting kan jeg si meg enig i, og det er at dagens mus trenger en revulosjon. Har allerede en delvis ødelagt skulder etter en tidligere jobb der raskest mulig mustrykk ga belønning i form av høyere produksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...