Gå til innhold

Refleksjon: Life v1.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe nice skrevet.

 

Men det er noe jeg ikke helt liker med det, mulig det kommer en patch

eller to for å fixe det i framtiden.

Slik som Guildkicks, men det er vel noe alle må levle med..

samt man burde kunne velge om friendly fire skal være aktiv eller ei når

man engasjerer seg i multiplayer events alla brewfest osv. Og noen har

vist ikke helt skjønt hvordan characater creatoren funker heller, for ikke

snakk om noen av navnene.. trodde dette skulle være en RP server!

 

Still, det er nesten like bra som World of Warcraft, så det er sikkert værd å

teste når man går litt lei av WoW.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Morsom anmeldelse, må si meg enig i mange av punktene her. Jeg også savner en save/loade-funksjon hvis (når) man gjør feil.

 

Men achievementene i dette spillet er virkelig fantastiske (jeg spiller seff Xbox360-versjonen), da jeg giftet meg i februar fikk jeg en ring som det står 'Achievement Unlocked 05.02.09' på :D

Lenke til kommentar

Jeg på min side er dritskuffet. Først bruker du 6 år på å komme til de viktigere tutorialene, som så bruker alt for lang tid og for mye repetisjon på å forklare de mest grunnleggende makkanikkene, er du heldig tar det sånn ca 15 år.

 

Og når du først er ferdig med disse halvgode tutorialene og endelig kan velge hvilken job du vil tilhøre, oppdager du fort at økonomien er rimelig imba. Det aller meste som kan kjøpes får du aldri kjøpt fordi kravene til figuren din er etter min mening alt for høye.

 

Dessuten lider spillet av en alvorlig minnelekkasje, mange googoler mer enn det som burde være nødvendig for å rendre en klode med 6.8 milliarder spillere. Men heldigvis trenger jeg ikke å bry meg om det, siden slikt foregår serverside, men på clientside er polycount'en og fysikkberegningene tunge nok.

 

Men på den andre siden, spillet er nydelig! Skal lete lenge etter bedre skinshadere og partikkeleffekter!

Lenke til kommentar

Synes closed beta var en del bedre.

Utviklerne gjorde veldig mye med fysikken i releasen og cappet ganske mange stats siden det var svært mye twinking i beta. Det er en del abonnenter som har funnet cheats og smutthull i enginen, men det fører ofte til redusert spilletid og uønskede effekter i enginen.

 

+ fysikkmotor

+ realisme

+ interaksjon

+ intuitivt interface

+ professions

 

- restore/save-muligheter (nevnt tidligere)

- ingen mulighet for å få tilbake tapte gjenstander

- questrewards

- bruker veldig mye tid på trasport mellom soner

- combatsystem

- levlingen tar veldig lang tid

- veldig komplisert økonomisystem (utrolig mye vanskeligere og større enn i f.eks. eve online)

Lenke til kommentar

Må si meg imponert over spillets "good/bad" andel. Den er ganske gjevn. De har greid å skape balanse i antall snille/slemme spillere og gode/dårlige ting. Dette skaper på en måte harmoni, og får spillerne til å sette pris på spillet selv om det kan være dritt til tider.

 

Dette kan ikke sies om spillets pengedeling, som er på trynet. Vanlig hardt arbeid som det å bære tunge gjennstander eller annet arbeid som sliter på stamina er betydelig mindre betalt enn arbeid der en sitter på ræva. Det samme kan sies om matfordeling. Dette burde bli fixa i en patch snart, på sørsiden av ekvator ser det ut til at mat ikke vil gro. Er trolig ikke mulig å flytte spillerne på sørekvatorserveren over på norekvatorserveren. Allerede problemer og antallet spillere fortsetter å øke.

 

Er ikke så hypp på savemuligheter, men hallo, hva er i veien med å få en sjanse til? Er man litt uforsiktig blir det bare svart. Nå har man en liten mulighet til en patch som lar deg få en ekstra sjanse, men da blir man forflyttet til himmelserveren, og største delen av spillere der er allerede godt oppe i åra, og man får ikke mulighet til å samle mer xp. For å si det sånn, høres ganske så kjedelig ut, i tillegg er den overfylt.

 

Det er langt fra perfekt, og inneholder en drøss av med bug. Grafikken kan nok ta noe av skylden, ser ut som utviklerne brukte masser av tid på den istedenfor å fikse problemer ellers. Det eneste målet med spillet er å verve nye medlemer, men utviklerne så ikke at dette ville bli et problem på lang sikt. De tenkte antakeligvis ikke på overbelastning og serverbegrensninger.

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...