Gå til innhold

Noen med info om Motorola Droid?


karakas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og der var Milestonen på plass. Dog med qwertz-tastatur, men det er vel prisen jeg må betale for ikke orke å vente lenger. Takk til amazon.de og min tyske venninde. Skal prøve å være innom her på forumet hvis det skulle være noen spørsmål, og skal svare etter beste evne. Og ja, dette innlegget er selvsagt skrevet på milestonen. :D

 

 

1.

Kan man velge Engelsk / Norsk språk på den? Om man velger engelsk hvem bokstaver kommer opp når man velger de tyske bokstavene på HW tastaturet? Er det mulig å mappe disse til ÆÅØ?

 

2.

Applikasjoner for Android 1.5, blir de skalert opp til full størrelse på skjermen?

 

3.

Hvem telefon hadde du før denne? Kan du si noe om batteri levetid i forhold til forrige telefon?

 

1. Er ikke installert norsk på den, og jeg vet ikke om det er greit å få til på egenhånd. Engelsk ligger klart til bruk, men du må komme deg gjennom den første installasjonen på tysk før du kan velge engelsk. Men det var ikke veldig vanskelig i og med at jeg klarte det. ;-)

Det er ingen særegne tyske bokstaver på tastaturet. De norske får du som tidligere nevnt her i forumet, frem ved å holde inne a (å og æ) eller o (ø).

 

2. Vet ikke, men tror det. Har så langt ikke lagt merke til at noen applikasjoner ikke bruker hele skjermen. Men til min store

sorg funker ikke Spotify på Android 2.0 ennå.

 

3. Samsung D600E eller noe sånn. En gammel sak som ikke er sammenlignbar. Kan ikke si mye om batteriet her ennå i og med at den bare har vært oppe og gått i ett døgn. Men den har nylig nå sagt fra at den vil lades, så den har holdt greit hele dagen.

Lenke til kommentar
Og der var Milestonen på plass. Dog med qwertz-tastatur, men det er vel prisen jeg må betale for ikke orke å vente lenger. Takk til amazon.de og min tyske venninde. Skal prøve å være innom her på forumet hvis det skulle være noen spørsmål, og skal svare etter beste evne. Og ja, dette innlegget er selvsagt skrevet på milestonen. :D

 

 

1.

Kan man velge Engelsk / Norsk språk på den? Om man velger engelsk hvem bokstaver kommer opp når man velger de tyske bokstavene på HW tastaturet? Er det mulig å mappe disse til ÆÅØ?

 

2.

Applikasjoner for Android 1.5, blir de skalert opp til full størrelse på skjermen?

 

3.

Hvem telefon hadde du før denne? Kan du si noe om batteri levetid i forhold til forrige telefon?

 

1. Er ikke installert norsk på den, og jeg vet ikke om det er greit å få til på egenhånd. Engelsk ligger klart til bruk, men du må komme deg gjennom den første installasjonen på tysk før du kan velge engelsk. Men det var ikke veldig vanskelig i og med at jeg klarte det. ;-)

Det er ingen særegne tyske bokstaver på tastaturet. De norske får du som tidligere nevnt her i forumet, frem ved å holde inne a (å og æ) eller o (ø).

 

2. Vet ikke, men tror det. Har så langt ikke lagt merke til at noen applikasjoner ikke bruker hele skjermen. Men til min store

sorg funker ikke Spotify på Android 2.0 ennå.

 

3. Samsung D600E eller noe sånn. En gammel sak som ikke er sammenlignbar. Kan ikke si mye om batteriet her ennå i og med at den bare har vært oppe og gått i ett døgn. Men den har nylig nå sagt fra at den vil lades, så den har holdt greit hele dagen.

 

lader telefonen gjennom usb via data?

Lenke til kommentar

Noen spørsmål

 

1. Norsk ordbok? Er det lett å sette opp norsk ordbok på denne, er den bra i bruk?

2. Norsk software tastatur? Hvis det er norsk SW tastatur så er det enklere å leve uten norsk HW tastatur

3. USB kabelen, er det en helt standard micro/mini usb kabel, eller av typen "mister du denne kabelen så er du screwed"

4. Er det noen problemer du har opplevd som følge at du bruker en utenlandsk telefon i Norge?

 

leste akkurat en test så jeg legger til flere spørsmål

5. Så det var nevnt at baklokket ikke holdt seg godt på, at enkelte har tapet den fordi den detter av, har du erfart dette?

6. Også lest at den virker litt treg enkelte ganger. Opplevd at OS`et henger eller noe tilsvarende

Endret av rooroo
Lenke til kommentar
Noen spørsmål

 

1. Norsk ordbok? Er det lett å sette opp norsk ordbok på denne, er den bra i bruk?

2. Norsk software tastatur? Hvis det er norsk SW tastatur så er det enklere å leve uten norsk HW tastatur

3. USB kabelen, er det en helt standard micro/mini usb kabel, eller av typen "mister du denne kabelen så er du screwed"

4. Er det noen problemer du har opplevd som følge at du bruker en utenlandsk telefon i Norge?

 

leste akkurat en test så jeg legger til flere spørsmål

5. Så det var nevnt at baklokket ikke holdt seg godt på, at enkelte har tapet den fordi den detter av, har du erfart dette?

6. Også lest at den virker litt treg enkelte ganger. Opplevd at OS`et henger eller noe tilsvarende

 

Har ikke den aktulle telefonen for hånden, men kan svare på det jeg vet av erfaring fra å brukt HTC Dev Phone (ADP1) ganske lenge (Dette er også en telefone som ikke er utgitt i Norge)

 

1) Norsk ordbok kan lastes ned fra Market, har ikke testet om det er støttet i Android 2.0, men har funket på de versjonene jeg har hatt på min telefon (1.0, 1.1, 1.5 og 1.6)

2) Samme som over, det har også dedikerte ÆØÅ

3) Ikke sikker på denne, men tatt i betraktning at Motorola stort sett har vært flinke til å følge standard (les:miniUSB) regner jeg med at de også gjør det på denne telefonen, altså en eller annen usb-standard.

4) Ingen problemer med å bruke utenlandsk telefon. Selvfølgelig, språket er ikke norsk, og første gang du starter telefonen må du oppgi operatørinnstillinger for din operatør

Lenke til kommentar
Noen spørsmål

 

1. Norsk ordbok? Er det lett å sette opp norsk ordbok på denne, er den bra i bruk?

2. Norsk software tastatur? Hvis det er norsk SW tastatur så er det enklere å leve uten norsk HW tastatur

3. USB kabelen, er det en helt standard micro/mini usb kabel, eller av typen "mister du denne kabelen så er du screwed"

4. Er det noen problemer du har opplevd som følge at du bruker en utenlandsk telefon i Norge?

 

leste akkurat en test så jeg legger til flere spørsmål

5. Så det var nevnt at baklokket ikke holdt seg godt på, at enkelte har tapet den fordi den detter av, har du erfart dette?

6. Også lest at den virker litt treg enkelte ganger. Opplevd at OS`et henger eller noe tilsvarende

3. Er USB micro, siden det er den kommende standarden.

6. Droiden har tendenser til lag på homescreen, men kun der. Men en fiks på dette er nok kun en oppdatering unna. Sammen med en forbedring av kameraet og annet småplukk tenker jeg.

Lenke til kommentar

Fikk det samme jeg og Marius. Søkte litt rundt på forumet og det viser seg at expansys er et seriøst firma. Sendte dem bare bilde av fronten av bank-kortet og passet (gjorde personnummeret og passnummeret uleselig). Kan ikke se for meg at de kan gjøre noe særlig med den infoen de har fått (dersom de skulle ha hatt onde intensjoner)..

Endret av Oz370
Lenke til kommentar
Fikk det samme jeg og Marius. Søkte litt rundt på forumet og det viser seg at expansys er et seriøst firma. Sendte dem bare bilde av fronten av bank-kortet og passet (gjorde personnummeret og passnummeret uleselig). Kan ikke se for meg at de kan gjøre noe særlig med den infoen de har fått (dersom de skulle ha hatt onde intensjoner)..

 

Gjorde også dette. Dette er for å være sikker på at du er den du er, og at det faktisk er samme navn på ditt kredittkort og leveringsadresse. Ganske bra system egentlig, siden det sikrer deg mot svindel på en enkel måte. Samtidig trenger du jo bare å gjøre det første gang du bestiller der.

 

Gleder meg sinnsykt til telefonen kommer!!

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å kjøpe Milestone fra expansys, men det som hodler meg tilbake er at du har veldig lite rettigheter når du importerer telefon. Ikke angrefrist, ikke reklamasjon og ikke mulighet for mobilforsikring.

 

Hva tenker dere om dette?

 

mx1000, nei du får ikek OS`et på norks enda, men for min del har det ikke noe å si, velger alltid engelsk systemspråk uansett

Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst til å kjøpe Milestone fra expansys, men det som hodler meg tilbake er at du har veldig lite rettigheter når du importerer telefon. Ikke angrefrist, ikke reklamasjon og ikke mulighet for mobilforsikring.

 

Hva tenker dere om dette?

 

mx1000, nei du får ikek OS`et på norks enda, men for min del har det ikke noe å si, velger alltid engelsk systemspråk uansett

 

Expansys har jo både norsk kontor og nettbutikk, så de skal/bør vel ha de samme rettighetene som andre norske nettbutikker. Det er jo de som importerer, ikke du.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til dem, og fikk ikke akkruat noe godt svar tilbake, men har følelsen at de kommer til å ta reklamasjon like seriøst som pixmania

 

 

--------

Hei, vurderer å kjøpe en Milestone av dere, men lurer på noen ting.

Er dere å regne som en norsk butikk, slik at dere følger Norske regler

for angrerett og reklamasjon?

Hvis denne telefonen skulle fått noen problemer, må jeg da sende den

inn til dere, så må dere sende den til verksted i utlandet?

--------

 

Hej

Vi befinner oss i Frankrike och har vårt lager och kontor här i Montpellier. Alla produkter skickas ut med DHL express. När ditt paket har levererats kommer du sedan att få en faktura ifrån DHl, med en förfrågan om att betala den norska momsen på 25% och tullen.

 

Då denna telefon inte har släppts i Norge ännu, måste du skicka tillbaka den till oss i Frankrike vid problem.

 

Med vänliga hälsningar, Best regards,

 

Madelein,

eXpansys Norway Customer Care

HTC & Parrot Partner

--------

Lenke til kommentar
Jeg hadde et svakt øyeblikk og kjøpte telefonen med multimedia og bil dock. WUUH! Jeg liker svake øyeblikk.

Nå gjelder det å glemme at jeg har bestilt den, så får jeg vel en fin overraskelse neste uke.

 

Hvor kjøpte du den? Sliter med å finne den docken som fungerer som vekkerklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...