Gå til innhold

Noen med info om Motorola Droid?


karakas

Anbefalte innlegg

Det vil være billigere å få den levert i sverige, fordi man der ikke behøver betale moms ovnpå, da den kommer fra et eu-land til et annet eu-land.

 

Nå er det vel slik at du neppe får kjøpt den exkl. moms når du bestiller til Sverige (som er EU medlem). Grunnen til at vi i Norge får kjøpt varer uten moms fra EU-land er vel akkurat pga at vi ikke er EU medlem og må derfor betale momsen ved innreise. Så det går opp i opp uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes derimot at dere kan opprette en annen tråd for "vi som vil snakke om hvor mye vi venter på telefonen vår eller lurer på hvordan vi kan bestille", sånn at denne tråden faktisk kan handle om telefonen.

 

Egentlig enig, men sånn blir det ofte her på Rykter-forumet. Sjekk denne istedenfor https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1176518&hl= . Litt dau nå, men etterhvert som folk for tlf i henda livner den nok opp.

Lenke til kommentar
Hei

 

Funderer på smartmobil og Exchange email er viktig for meg.

 

Kan noen dele sine erfaringer med Motorola Milestone og Exchange email/kalender synk?

Er tastaturet bra og på høyde med HTC Touch Pro2?

 

Takk for all hjelp!

 

Android 2.0 har native støtte for synk mot exchange. Kilde. Står dog ikke om kalender også synkroniseres. Men det er i såfall mulig å bruke 3.parts applikasjoner, f.eks RoadSync

Lenke til kommentar
Det vil være billigere å få den levert i sverige, fordi man der ikke behøver betale moms ovnpå, da den kommer fra et eu-land til et annet eu-land.

 

Nå er det vel slik at du neppe får kjøpt den exkl. moms når du bestiller til Sverige (som er EU medlem). Grunnen til at vi i Norge får kjøpt varer uten moms fra EU-land er vel akkurat pga at vi ikke er EU medlem og må derfor betale momsen ved innreise. Så det går opp i opp uansett.

 

Neida, hvis du har vært ute av landet i mer enn 24 timer kan du ta med deg varer for opp til 6000 kroner toll og avgiftsfritt, med visse unntak som f.eks alkohol og tobakk :)

Lenke til kommentar

Spent på hva du synes! Jeg la inn bestilling i dag, men sitter nå å leser kommentarene folk har postet på http://www.engadget.com/2009/10/30/motorol...view/8#comments og det er nesten så jeg angrer... :(

 

Noen av kommentarene du linket til var vel surmaget og kanskje basert på desinformasjon. En person skrev at han ikke fant spørsmålstegn-knappen i tastaturet :sleep: . Vel, ser man på bildet av telefonen ser man jo hvor den knappen er...

 

En annen skrev at telefonen ikke hadde multitouch på web-browser. Et kjapt søk på Google viser at det kan man lett få ved bruk av noe som het dolphin-browser.

Lenke til kommentar
Nettopp fått vært og hentet min... Skal komme tilbake med førsteinntrykk om litt...

 

Spent på hva du synes! Jeg la inn bestilling i dag, men sitter nå å leser kommentarene folk har postet på http://www.engadget.com/2009/10/30/motorol...view/8#comments og det er nesten så jeg angrer... :(

 

Neida.. det er først og fremst Motorola Droid, den mangler først og fremst multitouch. Gg den er blitt forbedret i software update.. Android 2.0.1.. Så det de skriver er dårlig med droid i kommentaren er blitt forbedret..

 

EDIT: hvor følger dere med hvor lang varen er kommet? på den mailen jeg fikk hvor jeg kunne track order, skjer det nada.. fikk mail på lørdag av varen var shipped.. men skjer som sagt ingenting til nå?

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Henta min i dag, og førsteinntrykket er bra. Noen stikkord:

 

- Skjermen er herlig ! Surfing er en lek med 3,7' skjerm, rask prosessor og "knipe-zoom".

- Market er stinn i nyttige (og unyttige) apps - alle de jeg har lasta ned fungerer strålende på droid ....errrr Milestone :)

- Milestone har IKKE facebook-sync av kontakter slik som DROID har. Dette skal imidlertid være på vei. Slik jeg forstår det, var det noe Verizon la inn selv på sin modell i USA (aka DROID).

- Synes telefonen er responsiv, og merker ingen lag av betydning. Det er imidlertid noe vanskelig på få oversikt over hvilke program og widgets some henter info over nettet (og om de bruker wi-fi eller 3g). For sikkerhets skyld har jeg putta på en surfepakke på mob.abb mitt.

- Har ikke funnet norsk språkpakke, annet enn et norsk softwarekeyboard og norsk ordliste (som funker fint).

- Tastaturet (her var jeg spent) synes JEG er bra. Jeg har aldri vært glad i skjermtastatur, og HW tatstaturet på Milestone synes jeg er "godt nok".

 

 

...kommer ikke på noe mer akkurat nå :)

Lenke til kommentar
EDIT: hvor følger dere med hvor lang varen er kommet? på den mailen jeg fikk hvor jeg kunne track order, skjer det nada.. fikk mail på lørdag av varen var shipped.. men skjer som sagt ingenting til nå?

 

Man får email med subject "eXpansys Order Acknowledgement". Der ligger det tracking URL.

 

Takk for oppløftende svar forresten! :)

Lenke til kommentar
- Har ikke funnet norsk språkpakke, annet enn et norsk softwarekeyboard og norsk ordliste (som funker fint).

 

Det er mulig den omveien som finnes for å skifte tastaturspråk på g1 også fungerer på milestone? Aner ikke, men verdt et forsøk?

 

Ellers er skjermtastatur sikkert greit å fikse ved å legge inn htc's tastatur og skifte til norsk, noe jeg synes funker bedre enn scandinavian keyboard (dog all respekt til han som har fikset det!)

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

-Synes heller ikke scandinavian keyboard var optimalt. Skal prøve HTC sitt.

-Ble overrasket over hvor bra jeg syntes HW tastaturet var. Foruten mangel på æøå så har jeg ingen betenkeligheter.

-Slet med å finne facebook appen i går på markedet, men i dag var den på plass... litt merkelig.

-Spotify fungerer jææævlig bra.

-Trodde den ikke ladet fra sigg tenneren i bilen et øyeblikk, men det gjør den, til tross for at det ikke kommer opp "charging"

-Shazam støtter ikke spotify :< (men funker utrolig bra med youtube)

-Jeg digger telefonen

Lenke til kommentar
hatt telefonen noen timer.. Må si jeg er veldig fornøyd med den.. Skjønner ikke hva tester klager på tasteraturet etter.. er jo toppers det..

 

 

Får du æøå ved å trykke på en ekstra tast?

 

Nei, trodde det var slik..

Holder jeg inne o i ett halvt sekund får jeg opp en liten skjerm med valg av flere bokstaver, første valget er Ø, trykk en gang til venstre ved den 5-veis-navigasjonsknappen ved tasteraturet og jeg får Æ.

Holde inne A så får jeg opp en liten skjer med bokstaver her også.. da må jeg trykke ned og 3 ganger til venstre for og få Å, eller bare trykke direkte på bokstaven ved fingeren..

 

Funker flott denne ordningen også.. Går kjapt når man bruker navigasjonsknappen til og finne bokstaven..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...