Gå til innhold

Jesus gjennkomst? Hvordan vil de kristen takle det?


Anbefalte innlegg

Og helt enig toth, når Jesus kommer tilbake vil ingen være i tvil om hvem det er.. Kommer en meteor og moser jorden så er det ikke noe gudommelig bak det(eller kan jo være det, bare ikke kristendommen).

Fordi jeg er fryktelig nysgjerrig så spør jeg: Hvis en meteor treffer jorden og total utsletter jorden og alt liv som er på den, den regelrett puveriserer jorden, tror du da at dommedagen vil komme? Eller sagt på en annen måte, tror du da at jesus og gud vil samle alle de som tror opp til himmelen i et slags alternativ dommedag?

 

For hvis jorden utslettes er det jo ingen igjen til å tro på gud.... Har du tenkt over det? Da er jo alle skrevne fortellinger om guden din borte for alltid og ikke flere vesner som erinteligente nok til å skjønne hva som sto der.. Tror du at guden din også dør da, når ingen lenger vet om den kristne gud, akkurat som de ti tusner av guder før den kristne gud?

 

Kommer ikke noen meteor og totalt dreper alle mennesker på jorden vist det finnes enn Gud.. Da blir jeg stående og se på meteoren nærme seg og tenke: crap jeg tok feil..

 

Men vist det skjer, og det finnes en Gud. Så blir det liggende igjen en bok med A-B-C for nybegynnere og bibelen.. hehe.. Nei jeg vet ikke..

 

Finnes det 10 000 andre Guder? Eller andre bøker om samme dewd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til opplysning så har det vært meteor nedslag som har utryddet enorme mengder... To ganger var temmelig digre faktisk og kunne utryddet rubb å rake men gjorde det ikke grunnet tilfeldigheter. Den siste var for "bare" 65 millioner år siden og den utryddet dinosaurusene og de eneste etterkommere at dinosaurusene er dagens fugler.... Den gangen trodde vi heller ikke på guder, for da var vi litt større enn en mus og fryktelig underlegne de herskende dinoene.... Så her tar du feil.....

 

:)

 

Ikke kom jesus da heller, for han "ætt" var også en muselignende skapning som levde i trærne... he he.

 

Så du skjønner, det er ikke så mye som tilsier at det noengang har vært noen gud her på jorden men langt langt mer som tilsier at alt sammen er en tilfeldighet, akkurat som at det er var en ren tilfeldighet at akkurat DU ble født da det startet godt og vel 6 millioner sedceller sammen med deg den gangen din mor ble på vei..... Det var også en tilfeldighet at vi som art overlevde det siste meteor nedslaget, våre forfedre kunne like gjerne vært på feil sted og blitt drept og da hadde vi aldri hørt eller lest om noen kristen gud.... Av akkurat samme grunn tror jeg ikke at det har funnet noen gud noengang og derfor heller ingen jesus og derfor kommer det ingen jesus tilbake med ildvogner, meteorer eller i et regn av ild.... :)

 

Livet er og blir en tilfeldighet..... og herlig mens vi har det! For ikke å snakke om hvor fantastisk livet er uten destruktive og diktatoriske guder... :) Prøv å se selv! :)

Lenke til kommentar
Det jeg vil frem til er at, dersom jeg går frem til en forsamling kristne og sier; "Jeg er Jesus, og jeg har kommet tilbake". Tolker de meg som en gal idiot? Og dersom de gjør det, på hvilket grunnlag? Sett at jeg faktisk var Jesus som hadde kommet tilbake? Hvilken respons skal en kristen gi? Legge seg flat og si; "yess, der var'n tilbake gitt", eller faktisk kreve et bevis for det? Slik som litt hokus-pokus med litt lyn og torden?

 

 

Kanskje det faktisk blir litt hokus-pokus... :roll:

 

Bibelen er veldig tydelig på dette med "falske profeter". Vi advares mot mennesker som hevder de er Jesus. Når den faktiske Jesus kommer skal det merkes, det skal ikke være tvil... Så inntil det skjer vil ihvertfall ikke jeg bare "godta" at en kjekk herreman kommer å claimer at han er Jesus

 

Edit:

Beklager om dette er en avsporing.

Endret av Frosland
Lenke til kommentar

Men hvorfor kunne han ikke være en overbevisende Messias sist han var her, slik at vi kunne hatt litt mere tydelighet i historien i dag? Istedenfor overbevist han bare et lite fåtall om at han var Guds sønn. Han kunne vel ha gjort litt hokus pokus foran de som dømte og korsfestet han, og dermed fjernet enhver tvil om at han var Jesus...

Lenke til kommentar
Men hvorfor kunne han ikke være en overbevisende Messias sist han var her, slik at vi kunne hatt litt mere tydelighet i historien i dag? Istedenfor overbevist han bare et lite fåtall om at han var Guds sønn. Han kunne vel ha gjort litt hokus pokus foran de som dømte og korsfestet han, og dermed fjernet enhver tvil om at han var Jesus...

 

 

Hmm...

 

Var det ikke nettopp det Jesus gjorde da han var på jorden? Problemet er heller at mange simpelthen velger å ikke tro på det.

 

- Jesus oppfylte flere hundre profetier fra gamletestamentet

- Jesus helbredet mennesker på jorden. Han reiste opp et menneske fra de døde...

- Jesus sto opp igjen og forlot en godt bevoktet grav.

- Jesus "føyk" opp til himmelen... På en eller annen måte.

-+++

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått "logikken" riktig: Gud sendte sin sønn til Jorden for å dø for menneskene. Derfor skulle han ikke unnslippe, men dø.

 

For meg blir det meningsløst, men kristne klarer finne mening der like fullt.

 

 

Auda, noen har køddet med Wikipedia:

 

Jesus

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

 

 

Jesus, also known as Jésus H. Garcia (prnonounced Hey-zeus), was a carpenter who worked for Jim's Carpentry. He applied for an internship at Microsoft but was knocked back as he was born 2000 years before the company had officially been established. He had varying skills, like turning water into wine, which was deemed pointless in society so he decided to stick with carpentry. After 35 years at Jim's, the two got into a bit of a feud which left Jim decapitated for 3 days before Jim's family convinced him to reattach his head. He bought a home in Jerusalem, a highly spacious 5 roomed apartment with a breathtaking view. He took out a loan from ING, swearing he'd pay back the loan to Billy Connolly. Jesus, at the time out of work had a hard time paying back the loan, which led to numerous attempts on his life and Billy Connolly slashing the tyres on his camel.

 

Jesus, having a troubled upbringing as his mother was a con-artist who managed to convince the town she conceived a child without anyone to plant the seed, was looked down upon. He had a hard time getting jobs, and everyone thought he was crazy because one year he tried to convince everyone that his father created the universe and has always and always will exist. Jesus just wanted to be normal. He was ashamed of his father. He was never there for him, and the other children's fathers were all Nascar drivers. They doubted his fathers existance. Jesus, defending his fathers existance went on a massacre raid around the school, claiming the lives of 46 children. The Jews sensed this was a problem so they crucified him.

 

The next day Jesus came back to life. This is because they didn't hit one fatal part of the body. But everyone thought this was a miracle so they then took his idea of "God" and created "Christianity". They thought of naming it Garcism after it's creator, but they found it didn't really roll off the tongue.

 

In appreciation of his life and new-found religion, a distant relative held an awkward dinner party in his honour. This was known as the "Last Supper" although it really was more of a dinner. Jesus thought of inviting old friend and work colleague Jim. This was quite a mistake as Jim brought a knife with him to the event. Security unfortunately only searched infants for weaponry. As Jesus was making a toast to the people, Jim like a wolf pounced at him and stabbed him in the ass in the cold. Jesus, wounded, fell to the ground with a mighty bang. Sadly God was nowhere to be found, and was actually having a night off in Vegas and was hooked on the Slot Machines. Jesus was dying. It took him 4 days to bleed to death. Although God was having a single day off, he had a bit too much to drink the previous night and had a divorce to settle which was taking longer than expected.

 

The town erected a statue in his honour. The Statue of Liberty.

 

God, who was very upset to see what happened to his son, decided to replace him the very next day with the Garden of Eden. He named it after the Gun's N Roses song. He created Adam, a simple, two-celled organism. Then he created Eve out of Adam's rib. Adam was very happy about this as he now had a friend and he could suck his own dick without his ribs getting in his way.

 

 

Det jeg egentlig skulle nevne (og jeg synes faktisk det er on-topic) er saken José Luis de Jesús Miranda:

http://www.youtube.com/watch?v=037HvQ1TyGM

Utrolig nok tar mange ham seriøst.

Lenke til kommentar
Men hvorfor kunne han ikke være en overbevisende Messias sist han var her, slik at vi kunne hatt litt mere tydelighet i historien i dag? Istedenfor overbevist han bare et lite fåtall om at han var Guds sønn. Han kunne vel ha gjort litt hokus pokus foran de som dømte og korsfestet han, og dermed fjernet enhver tvil om at han var Jesus...

 

 

Hmm...

 

Var det ikke nettopp det Jesus gjorde da han var på jorden? Problemet er heller at mange simpelthen velger å ikke tro på det.

 

- Jesus oppfylte flere hundre profetier fra gamletestamentet

- Jesus helbredet mennesker på jorden. Han reiste opp et menneske fra de døde...

- Jesus sto opp igjen og forlot en godt bevoktet grav.

- Jesus "føyk" opp til himmelen... På en eller annen måte.

-+++

Poenget er jo nettopp det at sist Jesus var her, så ble han korsfestet for å være en svindler og at han utgav seg for å være Guds sønn. Så det var det tydeligvis noen som ikke trodde på han. Men neste gang han kommer, så vil det visstnok ikke være et snev av tvil om at det faktisk er Jesus som kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Men hvorfor kunne han ikke være en overbevisende Messias sist han var her, slik at vi kunne hatt litt mere tydelighet i historien i dag? Istedenfor overbevist han bare et lite fåtall om at han var Guds sønn. Han kunne vel ha gjort litt hokus pokus foran de som dømte og korsfestet han, og dermed fjernet enhver tvil om at han var Jesus...

 

 

Hmm...

 

Var det ikke nettopp det Jesus gjorde da han var på jorden? Problemet er heller at mange simpelthen velger å ikke tro på det.

 

- Jesus oppfylte flere hundre profetier fra gamletestamentet

- Jesus helbredet mennesker på jorden. Han reiste opp et menneske fra de døde...

- Jesus sto opp igjen og forlot en godt bevoktet grav.

- Jesus "føyk" opp til himmelen... På en eller annen måte.

-+++

Poenget er jo nettopp det at sist Jesus var her, så ble han korsfestet for å være en svindler og at han utgav seg for å være Guds sønn. Så det var det tydeligvis noen som ikke trodde på han. Men neste gang han kommer, så vil det visstnok ikke være et snev av tvil om at det faktisk er Jesus som kommer tilbake?

 

 

Det stemmer temmelig bra ja.

Lenke til kommentar
Men hvorfor kunne han ikke være en overbevisende Messias sist han var her, slik at vi kunne hatt litt mere tydelighet i historien i dag? Istedenfor overbevist han bare et lite fåtall om at han var Guds sønn. Han kunne vel ha gjort litt hokus pokus foran de som dømte og korsfestet han, og dermed fjernet enhver tvil om at han var Jesus...

 

 

Hmm...

 

Var det ikke nettopp det Jesus gjorde da han var på jorden? Problemet er heller at mange simpelthen velger å ikke tro på det.

 

- Jesus oppfylte flere hundre profetier fra gamletestamentet

- Jesus helbredet mennesker på jorden. Han reiste opp et menneske fra de døde...

- Jesus sto opp igjen og forlot en godt bevoktet grav.

- Jesus "føyk" opp til himmelen... På en eller annen måte.

-+++

Poenget er jo nettopp det at sist Jesus var her, så ble han korsfestet for å være en svindler og at han utgav seg for å være Guds sønn. Så det var det tydeligvis noen som ikke trodde på han. Men neste gang han kommer, så vil det visstnok ikke være et snev av tvil om at det faktisk er Jesus som kommer tilbake?

Neste gang kommer han som sagt med ildregn, apokalypseryttere, verdens generelle undergang og dommerklubbe. Vanskelig å ta feil.

Lenke til kommentar
Problemet er at dere ikke aner hva gud er. Dere tror det er en skjeggete mann som bor i himmelen, og derfor må han ha pult Maria mens Josef var ute på tur. Jesus og mange andre kan ha vært og er guds barn den dag i dag. Hva er så rart med det?

Hvordan i allverden har innlegget ditt relevans til trådens emne?

Lenke til kommentar
Problemet er at dere ikke aner hva gud er. Dere tror det er en skjeggete mann som bor i himmelen, og derfor må han ha pult Maria mens Josef var ute på tur. Jesus og mange andre kan ha vært og er guds barn den dag i dag. Hva er så rart med det?

Dette var vel litt off-topic, men siden du tydeligvis kan dette, så kan vel du fortelle hva han er da. Er vel ikke så mange som tror at Gud hadde sex med Maria og ble far til seg selv :p Antagelser basert på kristen mytologi sier jo at Gud brukte hokus pokus/mirakel slik at Eva kunne føde Jesus, Guds sønn, som også er Gud, trass i at hun var jomfru.

 

Hva som er rart med at det kan ha vært Guds barn, og at det (ifølge deg) finnes Jeusus'er i dag, er at vi hverken ser eller hører noe fra dem. Jesus selv, som beskrevet i Bibelen er litt vanskeligere å falsifisere grunnet mangel på bevis. Vi har jo som nevnt Bibelen som er stappet full med feil og motsigelser, men det er bare fordi at vi "tolker det feil". På en annen side, så finnes det heller ikke bevis eller logikk for at noe det overnaturlige som er beskrevet i Bibelen faktisk tok sted.

Lenke til kommentar

Kristne hater Jesus og som noen av dere sier kommer vedkommende til å bli buret inne på psykiatrisk avdeling til hjernedød inntreffer. Jesus vil bli korsfestet på nytt og på nytt, nettopp fordi Jesus representerer sannheten og kristne hater sannheten. Kristendommen er antikristen, men ved hjelp av løgner har de klart å overbevise verden om at de støtter Jesus.

Lenke til kommentar
Føler spørsmålet er litt feil formulert. Ifølge Jesus' egne ord skulle han vært tilbake forlengst nå. Hvordan takler de kristne DET?

Enkelt, Jesus Kristus har kommet tilbake til Kirken forlengst. Det er gjenkomsten til verden som drøyer. Det er i NT snakk om to forskjelige gjenkomster. Jesus kommer til sine og Jesus kommer til verden.

 

Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve.

 

I motsetning til verden så ser de kristne Jesus Kristus.

 

Når verdens øyne en dag åpnes vil også verden se Jesus Kristus

og det vil bli verdens undergang og endelige dom.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...