Gå til innhold

Jesus gjennkomst? Hvordan vil de kristen takle det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Føler spørsmålet er litt feil formulert. Ifølge Jesus' egne ord skulle han vært tilbake forlengst nå. Hvordan takler de kristne DET?

Enkelt, Jesus Kristus har kommet tilbake til Kirken forlengst. Det er gjenkomsten til verden som drøyer. Det er i NT snakk om to forskjelige gjenkomster. Jesus kommer til sine og Jesus kommer til verden.

 

Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve.

 

I motsetning til verden så ser de kristne Jesus Kristus.

 

Når verdens øyne en dag åpnes vil også verden se Jesus Kristus

og det vil bli verdens undergang og endelige dom.

 

Å, så du mener han bare lar oss som ikke er troende bli igjen som foreldreløse barn! Koselig.

Vel det er bare å akseptere Jesu Kristi Mor og Far som din Mor og Far.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Men, kva om jødane eller muslimane har rett?

Det har de ikke. Det er Jesus Kristus som har rett.

 

Jesus Kristus > Jeg er veien, sannheten og livet.

 

Jødane og muslimane er med verden mot Jesus Kristus

 

Jesus Kristus > Jeg har seiret over verden

 

Jesus > Vi gav Jesus, Marias sønn, klare bevis og støttet ham med Den Hellige Ånd.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Men, kva om jødane eller muslimane har rett?

Det har de ikke. Det er Jesus Kristus som har rett.

 

Jesus Kristus > Jeg er veien, sannheten og livet.

 

Jødane og muslimane er med verden mot Jesus Kristus

 

Jesus Kristus > Jeg har seiret over verden

 

Jesus > Vi gav Jesus, Marias sønn, klare bevis og støttet ham med Den Hellige Ånd.

Det der er ikke Jesu Kristi ord, SirEmanon

Koranen er mot Jesus Kristus

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Det har de ikke. Det er Jesus Kristus som har rett.

 

Merkelig hvordan du vet det, for Jesus Kristus har aldri blitt sitert som primærkilde noensinne! Ikke Gud heller for den saks skyld.

 

Jesus Kristus > Jeg har seiret over verden

 

Merkelig at 2/3 av verden fremdeles ikke er kristne da, samtidig som en del land som Norge og Storbritannia har blitt rimelig sekulariserte?

Lenke til kommentar
Føler spørsmålet er litt feil formulert. Ifølge Jesus' egne ord skulle han vært tilbake forlengst nå. Hvordan takler de kristne DET?

Enkelt, Jesus Kristus har kommet tilbake til Kirken forlengst. Det er gjenkomsten til verden som drøyer. Det er i NT snakk om to forskjelige gjenkomster. Jesus kommer til sine og Jesus kommer til verden.

Ja, dere har i sannheten unnslyldning for alt...
Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve.

 

I motsetning til verden så ser de kristne Jesus Kristus.

 

Når verdens øyne en dag åpnes vil også verden se Jesus Kristus

og det vil bli verdens undergang og endelige dom.

Hva er greia med verdens undergang egentlig? Hvorfor er det så viktig? Jeg mener, HVIS det hadde funnets en kristen gud og det var han som satte igang hele greia så har han faktiak ventet i gode et tusen trehundre millioner år for at de i det hele tatt skulle være inteligens nok til å tro på ham, så hvorfor er det så om å gjøre å ta knekken på alt da?

Lenke til kommentar
Føler spørsmålet er litt feil formulert. Ifølge Jesus' egne ord skulle han vært tilbake forlengst nå. Hvordan takler de kristne DET?

Enkelt, Jesus Kristus har kommet tilbake til Kirken forlengst. Det er gjenkomsten til verden som drøyer. Det er i NT snakk om to forskjelige gjenkomster. Jesus kommer til sine og Jesus kommer til verden.

Ja, dere har i sannheten unnslyldning for alt...
Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve.

 

I motsetning til verden så ser de kristne Jesus Kristus.

 

Når verdens øyne en dag åpnes vil også verden se Jesus Kristus

og det vil bli verdens undergang og endelige dom.

Hva er greia med verdens undergang egentlig? Hvorfor er det så viktig? Jeg mener, HVIS det hadde funnets en kristen gud og det var han som satte igang hele greia så har han faktiak ventet i gode et tusen trehundre millioner år for at de i det hele tatt skulle være inteligens nok til å tro på ham, så hvorfor er det så om å gjøre å ta knekken på alt da?

Unnslyldning ? Det er slik det henger sammen med Jesu Kristi gjenkomster, RWS

 

Ta knekken på alt ? Hvem har sakt det ? Det er bare verden som blir delt i to.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Men, kva om jødane eller muslimane har rett?

Det har de ikke. Det er Jesus Kristus som har rett.

 

Jesus Kristus > Jeg er veien, sannheten og livet.

 

Jødane og muslimane er med verden mot Jesus Kristus

 

Jesus Kristus > Jeg har seiret over verden

 

Jesus > Vi gav Jesus, Marias sønn, klare bevis og støttet ham med Den Hellige Ånd.

Det der er ikke Jesu Kristi ord, SirEmanon

Koranen er mot Jesus Kristus

Nettopp!

Koranen er for meg like relevant som det du viser til…

Isteden for å vise til bibelsitat og til denne misjoneringen, så hadde det vært greit å kunne høre noe fra dine egne ord.

Lenke til kommentar

Verdens undergang er når Guds rike kommer, noe Jesus talte om ganske ofte. Da blir alle gode og onde dømt, og det blir hva, 1000 år med fred eller noe sånt.

 

For kristne handler det ikke om å ta "knekken" på folk, fordi livet er bare et venterom før himmelen eller helvete.

 

Edit:

 

Målet er 50 % (1/2) Norge og Storbritannia spiller ingen rolle

 

Hvis kristne flest er folk som deg, som ikke kan tro at noen andre kan ha rett, da er jeg redd jeg må kjøpe våpen og ammunisjon og tynne dere ut litt. Sånn kan man ikke ha det. Hele verden fylt med ikke-tolerante mennesker som oppfører seg som sauer og spiser Jesu kjøtt og blod hver søndag - minner litt om en zombie film.

Endret av 8qk5xlv3
Lenke til kommentar

Det der er ikke Jesu Kristi ord, SirEmanon

Koranen er mot Jesus Kristus

Nettopp!

Koranen er for meg like relevant som det du viser til…

Isteden for å vise til bibelsitat og til denne misjoneringen, så hadde det vært greit å kunne høre noe fra dine egne ord.

Jesu Kristi ord er mine ord

Lenke til kommentar
Verdens undergang er når Guds rike kommer, noe Jesus talte om ganske ofte. Da blir alle gode og onde dømt, og det blir hva, 1000 år med fred eller noe sånt.

 

For kristne handler det ikke om å ta "knekken" på folk, fordi livet er bare et venterom før himmelen eller helvete.

Guds rike har kommet. Det kom med Jesus Kristus.

 

Jesus Kristus > Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. Ingen vil kunne si: 'Se her er det', eller: 'Der er det'. For Guds rike er midt iblant dere

 

Verden er forlengst dømt

 

Jesus kristus > felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut.

 

De kristne venter ikke på noe som helst, de lever allerede det evige livet i Jesus Kristus.

De 1000 år er forlengst igang. De kristne har oppstått fra de døde. (de mentalt døde)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...