Gå til innhold

Jesus gjennkomst? Hvordan vil de kristen takle det?


Anbefalte innlegg

Faren min var faktisk gift med en som trodde/tror selv at hun er Jeus / Jesus sitt sendebud eller noe sånt. (Nei det er ikke moren min.) Lang historie kort. Hun ble sendt på mental sykehus flere ganger av denne grunnen. Elektrosjokket flere ganger for å miste hukommelsen på disse greiene. For noen år siden var pappa innlagt på sykehus for første gang , samtidig som denne dama var på mental sykehuset. Det blir nesten 30år senere. Grunnen til at hun var der denne gangen er uvisst, men synes det er litt rart at hun var der samtidig som han hvis hun ikke var/er en stamgjest, i og med at han var der i 2 dager!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cute....

 

Merkelig egentlig at alle slike "jesuser" alltid er noe i nærheten av mental nutcases.....

 

 

... og at de alltid er utvalgt av den guden de selv tror på.... Ville jo vært mye tøffere om de faktisk sto frem og var jesus midt i muslim land ikke sant? Men nei, samme historien der som når noen påstår å ha sett gud. Det er alltid deres gud de har sett og det til tross for at de aldri har sett ham fra før... merkelig det der....

Lenke til kommentar

Vet at han spiller en rolle i islam også og såklart ikke så viktig... ville jo tatt fokuset litt vekk fra denne allah det, ville det ikke... Men igjen et lite stikk om rip off ikke sant? Den kristen jesus er mad han liksom, men han er IKKE så viktig som den godeste mustafa, muhammed eller hva pokker denne figuren i islamsk mytologi heter...

 

Islam er jo by far den yngste av de tre....

Lenke til kommentar
Vet at han spiller en rolle i islam også og såklart ikke så viktig... ville jo tatt fokuset litt vekk fra denne allah det, ville det ikke... Men igjen et lite stikk om rip off ikke sant? Den kristen jesus er mad han liksom, men han er IKKE så viktig som den godeste mustafa, muhammed eller hva pokker denne figuren i islamsk mytologi heter...

 

Islam er jo by far den yngste av de tre....

 

Muslimene tror Jesus var en profet på lik linje som moses var, og at muhammed er den siste profeten.. Jesus er faktisk nevnt flere ganger i Koranen enn det muhammed er.. En viktig profet er Jesus så absolutt i Islam, bare ikke Guds sønn..

 

For og svare på trådstarter sitt innlegg.. Når Jesus engang kommer tilbake, så vil han komme ned fra himmelen sammen med engelene og det er dommedag, slik står det i bibelen.. Så tror egentlig de kristne og absolutt alle andre personer på denne jorden vil takle dette nokså likt.. Og det ville ikke være noe tvil om at denne personen er Jesus, ingen vil tro han er en gal mann eller at han ikke er Jesus vist han kommer fra skyene og ned..

Lenke til kommentar

Er det da mulig at NASA ser hvor han kommer fra, eller bare plutselig er han der? kanskje vi kunne ha gjort klar en bemannet romrakett og sendt den om der han kommer fra =)

 

Men virkelig? Alle vet jo at dommedag en gang kommer, selv om vi ikke er enige om hvordan eller når det skjer, det er jo en ganske vag påstand, nesten litt som profetiene til Nostradamus. Dersom det starter en massiv atomkrig og 99,9% av befolkningen dør, og de siste 0,1% tilfeldigvis er kristne, så vi de tolke dette som Jesus gjenkomst, dommedag, og en frisk start for det kristne liv og Jesu kjærliget, og akuratt det samme dersom de siste skulle vært muslimer, bare at de hadde byttet ut Jesu kjærlighet med Allah Akbar...

Lenke til kommentar

"Dommedag" kommer ja, men det har da altså ikke en dritt å gjøre med noen religiøs skikkelse.

 

For tenk om jorden om noen år fra nå blir truffet av en diger meteor. Vi som ikke tror på hokus pokus vet at dette er en tilfeldighet, en sørgelig en ja, men like fullt en tilfeldighet. De som tror på hokus pokus vil tro at det er jesus/allah/budha/whatever i egen høye person som er kommet for å gjøre ditt eller datt eller som straff eller whatnot for en eller annen greie, som biskopen av wales sin uttalelse over oversvømmelsene i det sørlige england skyltes at vi tolererte de homofile... Noe skikkelig dumt i den duren....

 

Jesus tilbakekomst har kristenfolket ventet på i to tusen år..... og jeg er fryktelig redd de må vente ihvertfall to tusen år til.... men fortsetter kristendommen å svekkes slik som i dag er det ingen som tror på jesus om to tusen år og derfor heller ingen som vil savne ham... :)

 

 

Ser de bibel tro gaper over seg i troen på et snarlig møte med jesusen sin og jeg håper de ikke blir alt for skuffet den dagen de parkerer tøfflene på hylla og må forlate denne verden uten å ha møtt jesusen sin... Om han kommer mistenker jeg at det vil gå som det gikk sist gang, at ingen tror ham og at han må lage enda en ny religion som skal plage og pine oss i år hundrer... he he. Jesus er mannen som det aldri gikk for, jomfru som han var.....

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i! : Dommedag frykter jeg ikke. Kommer det ett eller annet som vil utslette oss totalt så er det fint lite jeg kan gjøre fra eller til med det. Men noen jesus tror jeg ikke kommer med den "dommedagen" så jeg er redd en del vil bli fryktelig skuffet hvis en slik utslettelse finner sted, når det går opp for dem at de ikke betyr en dritt i den store sammenhengen.

 

Som en indianer en gang sa: "De fjellene sto her i en evighet før jeg kom hit og de vil stå der i en evighet etter at jeg er borte fra jorden. Så lite betyr jeg i den store sammenhengen"

 

Tror hele det kristne dommedags prinsippet, med evig liv og det hele, rett og slett er en fornektelse av at vi egentlig ikke betyr stort, at livene våre passerer som et av mange milliarder. Det er rett og slett stormanns galskap å tro at en er så viktig at en trenger å leve for evig. Stormanns galskap og trøst. For hvorfor skulle vi leve evig egentlig? Hva er vitsen med det? Grunnen til at de har funnet på at noen skal til himmelen og noen til helvette i evig tid er jo nettopp å skremme alle til å tro. I dag vet vi at vi evolverer og at vi ikke er skapt i en have eller noe lignende og da faller hele ønske drømmen i grus av seg selv.

 

Men den sannheten er det dessverre ikke mange kristne som takler. De tror de oppnår noe ekstra ved å tro på gud og nekter plent å se realitetene i øynene.... Dem om det. :)

Lenke til kommentar

Vogner av ild?

 

Nei, du har rett, kan ikke ta feil av det med mindre en er litt langt unna for å se disse vognene eller ikke ser jesus eller noe slikt.... Hvor skulle han lande? I israel? Tenk om hizballah tar ham som gissel? Har noen tenkt på det?

 

Men meteor regnet blir bra tror jeg.....

Lenke til kommentar
Jesus skal angivelig komme igjen på Dommens dag, ned fra himmelen sammen med vogner av ild, hav i opprør og brennende meteorregn av en annen verden.

Skulle dette mot formodning skje, kan du neppe ta feil.

Jeg ser for meg at hvis Apophis faktisk treffer jorden med sitt følge 13. April 2036, så vil kristne si at det er Jesus. Og hvem vet, kanskje er det "Jesus in disguise" NASA faktisk har oppdaget :p

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om ikke djevelen kan lese. Burde jo ikke by på store problemer og ungå Guds planer mot ham når alt er skrevet ned, og har gått fra person til person muntlig i aldri så mange år.

 

Satan vet hva som skal skje han også, bare han har tenkt og gjøre det han kan for og få flere og flere folk vekk fra Gud før alt dommedagen er her.. Kan ikke helt sammenligne en Satan med ett menneske føler jeg, om han kan lese eller ikke vet jeg lite om.

 

Og helt enig toth, når Jesus kommer tilbake vil ingen være i tvil om hvem det er.. Kommer en meteor og moser jorden så er det ikke noe gudommelig bak det(eller kan jo være det, bare ikke kristendommen).

Lenke til kommentar
Er vel slik at neste gang jesus kommer vil man merke det greit ved jordens undergang som du kan lese om i revelations (Johannes åpenbaring på norsk), fire ryttere, stiger til himmelen og helvete på jord. får mye med seg ved å høre the man comes around "av" johnny cash. Hvis ikke jeg har misforstått grovt da.

 

Du kan høre den på spotify

 

Nå er det jo sånn at neste gang Jesus kommer så henter han de som er troende, Han skal komme som en tyv om natten, deretter blir det en trengselstid hvor verden kommer til å bli verre en den er nå.

Etter trengselstiden kommer dommedag.

 

Og for å komme til spørsmålet i tråden så er det som en annen her nevner ikke noe å frykte for de som tror på Ham. (Gud)

De har bare glede i vente, de skal bli rykket opp i skyen sammen med Jesus, for deretter å dra til paradis.

Mens de som ikke tror på Ham blir igjen på jorden.

Lenke til kommentar
Og helt enig toth, når Jesus kommer tilbake vil ingen være i tvil om hvem det er.. Kommer en meteor og moser jorden så er det ikke noe gudommelig bak det(eller kan jo være det, bare ikke kristendommen).

Fordi jeg er fryktelig nysgjerrig så spør jeg: Hvis en meteor treffer jorden og total utsletter jorden og alt liv som er på den, den regelrett puveriserer jorden, tror du da at dommedagen vil komme? Eller sagt på en annen måte, tror du da at jesus og gud vil samle alle de som tror opp til himmelen i et slags alternativ dommedag?

 

For hvis jorden utslettes er det jo ingen igjen til å tro på gud.... Har du tenkt over det? Da er jo alle skrevne fortellinger om guden din borte for alltid og ikke flere vesner som erinteligente nok til å skjønne hva som sto der.. Tror du at guden din også dør da, når ingen lenger vet om den kristne gud, akkurat som de ti tusner av guder før den kristne gud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...