Gå til innhold

Småprat om det mystiske universet


Anbefalte innlegg

Så dere mener at "universet" er definert som der det er "noe"? Da er jeg med. Jeg definerer universet som der det kan være noe, et sted der noe kan befinne seg, om det så er masse eller lys eller whatever. Altså, om alle masse var samlet i en klump før Big Bang, så betyr ikke det at "kantene" av masseklumpen er "kantene" av universet, og det betyr heller ikke at ettersom massen går "utover" fra dette punktet, så utvides også universet. 100% tomt univers er også univers, selv om det ikke finnes noe der.

Du kan jo ikke måle ingenting. Du kan ikke sette en grense der hvor noe kan være uten at det ikke er der :( .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke at man skal sette noen grense, jeg mener at noe kan være over alt, og at universet dermed er "uendelig".

Jeg ser den, og det er ufattelig vanskelig å tenke over disse og visualisere dette inne i huet pga uendeligheten i uendeligheten.

Å tenke på at ingenting ikke har mulighet til å eksistere (føler vi mangler et ord i språket her) er i seg selv ganske ironisk, men ingenting er fravær av noe, og ... bleeeh, blir sirkler her :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...