Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 5850

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overraskende stor forskjell på 5850 og 5870 i Crysis, men ellers ser det ut som om man får meget bra ytelse for pengene.

Litt pussig språk i artikkelen, synes jeg... for eksempel her. Men det er jo småplukk!

Crysis Warhead er god å ha når det kommer til nye grafikkprosessorer og spesielt når det kommer til multi-GPU. Her markerer 5850 seg meget sterkt, og det kaster seg rett på plass blant toppkortene fra begge gigantene.
Skrevet (endret)
Lite forskjell til GTX285 så ingen vits for meg å vurdere til spillmaskinen.

folk med 4850 får liksom 100% bedre ytelse osv, er egentlig dette amd har gjort :p

har selv en 4870 512MB og har besilt en 5870 1GB som gir ca 100% bedre ytelse ;)

Endret av wiak
Skrevet

Jeg byttet ut mitt gamle 4870 med et av de første 5850-kortene her til lands. Har prøvd det i en rekke spill og er knallfornøyd så langt! Verdt oppgraderingen til de grader, særlig siden jeg fikk en fin pris på mitt gamle kort på bruktmarkedet.

Skrevet

Eneste er at jeg ikke liker plasseringen av kontaktene.. Men ellers blir det nok et kjøp, vis det ikke kommer noe bedre til jeg har fått sammlet pengene:p

Skrevet (endret)

Tror du har klart å bytte om verdiene for avg og min i Crysis grafen på 1680x1050.

Hvordan kan gjennomsnittlig fps være 21,91 når minimum er 34,49?

Edit: Wiak har visst påpekt det allerede.

Ellers hadde det vært kjekt å se en sammenligning av hvor godt diverse prosessorer skalerer med 5850 og 5870, både som single og i CF. Er dette noe som kan være reelt å vente fra HW?

Endret av pro_odeh
Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

til To Høvdinger? mer som til to Vikinger. ;P

Men yter for lite til at jeg bytter ut GTX 285, avventer hvordan GTX 380 blir.

Endret av Slettet+513
Skrevet

Bra test! Bedre enn 5870-testen ;) Godt å se at det er brukt samme driverne. Litt småforvirrende at det er byttet om på fargene på AVG og MIN i en liten stund der. Dessuten, så lenge det ikke er forvirrende så synes jeg språket bare er morsomt :) Lite vits å skrive så veldig høyverdig når man snakker om skjermkort for gaming.

Ser ellers ut som et veldig bra kort! Det er lenge siden dere har dratt fram Anbefales-bildet deres og jeg er enig. Hadde jeg ikke hatt et 4870X2 så hadde jeg oppgradert nå. Skulle gjerne sett en test av noen av de nye funksjonene i kortet, som f.eks Eyefiniy.

Bra test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...