Gå til innhold

Bytte av ISP - beholde email?

XaTrIx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har lyst å bytte ISP, men lurer på om jeg har noen rettigheter vedrørende epost-adressen som er tilknyttet abonnementet? Har jeg noe formelt krav på å videresende epost til en ny epost adresse, eller kan den gamle ISPen slette mine epost/stenge kontoen den dagen kontrakten løper ut?

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du avtaler noe annet med leverandøren så vil de nok kunne stenge kontoen så snart kontrakten går ut. Videresending kan de nok aktivere i en overgangsperiode, men du har ikke krav på å få dette når kontoen er sagt opp.

Skrevet

Bedre å eie eget domene da. Total kontroll over eposten din.

Var sikker på at jeg hadde hørt noe med at du hadde enkelte rettigheter ved skifte av ISP, men kan ikke finne kilden :(

Skrevet

Og, som en tilleggsopplysning. Til tross for at mange tror det, så eier man heller aldri et domene. Ved å kjøpe et domene og betale årsavgift så får man kun bruksretten til det, ikke eierskap :)

Skrevet

Når jeg jobbet i en ISP, så når folk sa opp så ble også e-posten automatisk slettet. Og ovveraskende mange sure folk som ringte og krevde tilbake e-post adressa si :p

Ellers er det bare å si ifra når man sier opp, at man vil beholde e-post adressa, og da hadde vi et beløp på ca 20kr måneden for bare e-post hvis jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...