Gå til innhold

Barack Obama får fredsprisen 2009


Anbefalte innlegg

Baltazar, du har ikke dokumentert noe som helst. Du har påstått svært mye, men du kan ikke bevise det. Vis meg ett konkret bevis, ett eneste konkret bevis. Og slutt å kalle folk hjernevaskede, det er frekt og ufint.

 

 

Alle må tåle å høre sannheten, og sannheten er at de fleste i Norge er eller har vært hjernevasket av ap, og/ eller en eller de politiske/religiøse organisasjoner eller partier vi tilhører eller har tillhørt.

 

Jeg har vel heller ikke kalt noen direkte for hjernevasket, men sagt at jeg mener at soialister generelt er hjernevasket av sosialistisk propaganda, og det bør jeg vel ha lov til å mene og si ?

Vi har da ennå en liten rest av ytringsfrihet i dette landet.

 

Det er jo også litt underlig at det skal være lov for sosialister og andre politisk korrekte å påpeke at de som ikke har en politisk korrekt mening er hjernevasket, mens å si at sosialister er hjernevasket av sosialistisk propaganda skal være forbudt.

 

 

Hvodan skal jeg kunne vise deg noen "beviser" når du ikke vil akseptere noe, men ser alt gjennom sosialistiske briller, som bla forteller deg at alle som demonstrerer mot sosialismen, er høyreekstreme terrorister som ikke fortjener annet enn å bli banket opp.

Samt at alle som kritiserer sosialismen og sosialistiske politikere, er onde "konspirasjonsteoretikere"

 

At Obama fikk fredsprisen er en tragedie, og det vil forhåpentligvis oså sosialister finne ut med tiden. Selv om både du og andre her ikke vil tro meg, eller akseptere noen dokumentasjon som jeg legger ut.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At Obama fikk fredsprisen er en tragedie, og det vil forhåpentligvis oså sosialister finne ut med tiden. Selv om både du og andre her ikke vil tro meg, eller akseptere noen dokumentasjon som jeg legger ut.

 

Ikke akkurat en tragedie, men han fikk den altfor tidelig. Han skulle gjort mer enn å snakke store ord først.

 

Vi kan godt si at han fikk den alt for tidlig, for hvis de hadde ventet et år til, så ville han nok ikke fått den.

 

Men det var jo det at Jagland og Jens Stoltenberg så gjerne vil møte Obama som gjorde at han fikk prisen nå.

Lenke til kommentar

Baltazar94

 

Jeg mente at han skulle ha forbedret alle de tingene han har snakket om istedefor å bare la det bli med ordene før han fikk prisen.

 

Og når du slenger ut at den eneste årsaken vvar at komiteen ville møte ham så kan du jo samtidig underbygge det og oppgi kilder om du har noen.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar
Men det var jo det at Jagland og Jens Stoltenberg så gjerne vil møte Obama som gjorde at han fikk prisen nå.

Dette utsagnet er det mest latterlige som svirrer rundt i duskusjonene rundt fredsprisutdelingen. Det var enstemmig komité, og Stoltenberg har vel strengt tatt ingen innvirkning på utfallet.

 

Det er ikke latterlig, men riktig. Og Jens Stoltenberg har innflytelse her, gjennom Thorbjørn Jagland.

 

Norsk ap-media vil vel neppe si rett ut at Obama fikk fredsprisen for at Jens og Thorbjørn ville møte ham, men det er det mange tenker.

 

Nobelprisen til Obama var uansett ikke enstemmig.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2731030.ece

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=569016

Lenke til kommentar
Det er ikke latterlig, men riktig. Og Jens Stoltenberg har innflytelse her, gjennom Thorbjørn Jagland.

 

Jens Stoltenberg innflytelse gjennom Jagland? Jens Stoltenberg, mannen som dolket Jagland i ryggen i den opprivende kampen om makt i AP? Den Jens Stoltenberg? Rent personlig tror jeg Jagland kommer bedre overens med Carl I Hagen enn han gjør med Jens Stoltenberg....

 

 

Ellers, så var det diskusjon i komiteen. Ser ut som de har luftet alt som er blitt diskutert her og folk gikk fra nei til ja. Slik dialog kan gjøre (og bør gjøre).

 

Hadde vært kjekt om det samme ville vært mulig i en politisk diskusjonstråd, men jeg er redd folk mer diskuterer "for å vinne" fremfor å kontrollere egen overbevisning. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3321288.ece

Lenke til kommentar
Det er ikke latterlig, men riktig. Og Jens Stoltenberg har innflytelse her, gjennom Thorbjørn Jagland.

 

Jens Stoltenberg innflytelse gjennom Jagland? Jens Stoltenberg, mannen som dolket Jagland i ryggen i den opprivende kampen om makt i AP? Den Jens Stoltenberg? Rent personlig tror jeg Jagland kommer bedre overens med Carl I Hagen enn han gjør med Jens Stoltenberg....

 

 

 

 

Jeg er nå ikke så sikker på at de er så uenige.

Jagland måtte jo feks ha godkjennelse fra Jens Stoltenberg for bruke våre skattepenger til å kjøpe seg en stilling i europarådet.

 

Etter det jeg nå vet om samarbeide partier og personer i politikken, mens de offentlig fremstår som dybt uenige, så har jeg lært at forholdene i politikk ol. ikke alltid er som vi blir fortalt gjennom offisiell media.

Lenke til kommentar
Til slutt sto imidlertid en samlet komité bak den endelige beslutningen om å gi prisen til USAs ferske president.

 

Og hva så ?

Hvis flertallet er imot, men føler seg tvunget til å si ja, så er det fremdeles ikke enstemmig

La meg tippe: Dette gjelder også stortingsvalget hvor den norske befolkning følte seg tvunget til å stemme på de onde sosialistene....

Hvor i all verden har du fått det ifra at noen ble tvunget til å stemme på en spesifikk kanditat for fredsprisen!?!? La meg tippe igjen: En vill , personlig og fullstendig udokumenterbar påstand?

Lenke til kommentar
Det er ikke latterlig, men riktig. Og Jens Stoltenberg har innflytelse her, gjennom Thorbjørn Jagland.

 

Jens Stoltenberg innflytelse gjennom Jagland? Jens Stoltenberg, mannen som dolket Jagland i ryggen i den opprivende kampen om makt i AP? Den Jens Stoltenberg? Rent personlig tror jeg Jagland kommer bedre overens med Carl I Hagen enn han gjør med Jens Stoltenberg....

 

 

Jagland måtte jo feks ha godkjennelse fra Jens Stoltenberg for bruke våre skattepenger til å kjøpe seg en stilling i europarådet.

Så du mener at de 165 (av 250) parlamentarikerne i Europarådet som stemte for at Jagland skulle bli ny generalsekretær, var betalt av Den Norske Stat?

Lenke til kommentar
Hvor i all verden har du fått det ifra at noen ble tvunget til å stemme på en spesifikk kanditat for fredsprisen!?!? La meg tippe igjen: En vill , personlig og fullstendig udokumenterbar påstand?

 

Dette er min mening, som jeg også gjorde oppmerksom på.

Det kan selvfølgelig ikke dokumenteres, om da ikke Jagland eller noen av de andre politikerne i komiteen selv skulle innrømme det.

Men det kan heller ikke dokumenteres at det ikke er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...