Gå til innhold

Nå er den offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det største problemet med Windows Mobile er vel at det er det mest kraftfulle operativsystemet på en "mobiltelefon" pdd, og dermed også nokså avansert, og gjerne for avansert for veldig mange.

 

Den påstanden er i beste fall høyst diskutabel. For min del vil jeg hevde at både Android og iPhone OS er vel så kraftfulle og avanserte...uten at det skal tolkes som noen oppfordring til flamewar ;)

Lenke til kommentar

- WM og MKV

 

Støtter den ikke MKV kontainer/filformat? Jeg regner med at det er enkelt å få til uten å måtte ty til tullete demuxing? Skal jeg ha en telefon med så stor skjerm så er det bla. for å kunne sitte på bussen og se på tvserier og den slags.

 

VLC støtter vel ikke VM og denne CPU arkitekturen så det finnes kanskje andre muligheter?

 

- FLAC

 

Transcoding, demuxing osv. er unødvendige prosesser man helst vil spare seg for nå som kapasitet ikke er en stort begrensende faktor lenger, kan man derfor få FLAC støtte på denne?

 

Jeg synes en av "ulempene" med WM er at de typisk bare supporterer Windows multimediaformatene i tillegg til "standard" mobilformater.

 

# Audio supported formats:

.aac, .amr, .m4a, .mid, .mp3, .mp4, .qcp, .wav, .wma

# Video supported formats:

.wmv, .asf, .mp4, .3gp, .3g2, .m4v, .avi

 

- Fordeler med VM 6.5 vs annet?

 

Er det noen fordeler? Kan jeg installere de fleste programmer som er kompatible med Windows? Evt. om ikke, hva er fordelene? Jeg er allergisk mot salgsargumenter som "bedre integrasjon med windows" og ønsker konkret informasjon.

 

 

- Forsikring

 

Jeg har lenge ventet på en god nok smartmobil for å bytte ut mitt meget lange forhold til Classic telefoner og i senere tid med S60 som har gitt Classic formatet stor funksjonalitet. Disse koster store smartmobilene koster dog en del penger og derfor lurer jeg på hva som er lurest å tenke på ift. tyveri, skade og den slags. Man vil nødig sitte med skjegget i postkassa her med en så dyr telefon.

 

Egen forsikring? Bruke mastercard forsikring? Innboforsikring? Gå for abbonementbinding og ikke tenke på forsikring? Med billiger classictelefoner tenker jeg ikke på slikt men disse vil være et mer ynder tyveriobjekt og skade er dyrere.

 

- PC-Suite?

 

Jeg synes det eks. er veldig behagelig å kunne skrive SMSer via PCen jeg tilfeldigvis sitter på og gjør dette i stor grad via Nokias PC-Suite. Finnes det en like god og helhetlig applikasjon som gjør dette for deg mot WM 6.5+?

 

Må jeg ellers kjøpe Outlook for å få en god kalender, kontaktliste applikasjon mot WM? Hva med integrasjon mot Linux PC?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
- WM og MKV

 

Støtter den ikke MKV kontainer/filformat? Jeg regner med at det er enkelt å få til uten å måtte ty til tullete demuxing? Skal jeg ha en telefon med så stor skjerm så er det bla. for å kunne sitte på bussen og se på tvserier og den slags.

 

VLC støtter vel ikke VM og denne CPU arkitekturen så det finnes kanskje andre muligheter?

 

- FLAC

 

Transcoding, demuxing osv. er unødvendige prosesser man helst vil spare seg for nå som kapasitet ikke er en stort begrensende faktor lenger, kan man derfor få FLAC støtte på denne?

 

Jeg synes en av "ulempene" med WM er at de typisk bare supporterer Windows multimediaformatene i tillegg til "standard" mobilformater.

 

- Fordeler med VM 6.5 vs annet?

 

Er det noen fordeler? Kan jeg installere de fleste programmer som er kompatible med Windows? Evt. om ikke, hva er fordelene? Jeg er allergisk mot salgsargumenter som "bedre integrasjon med windows" og ønsker konkret informasjon.

 

Det finnes uendelig mange tredjeparts-programmer for WM som vil dekke dine tenkelige og utenkelige behov. Søk på google....:-)

Lenke til kommentar

"Google" er typisk svaret når man ikke har noen gode tips å komme med. Utfra visse kan man legge ned dette forumet og lage en site-redirect fra www.diskusjon.no til www.google.com.

 

Forøvrig er rikting siteringspraksis å ikke sitere et helt innlegg rett ovenfor ditt eget, samt forsøke å sitere kun de stikkordene du ønsker å svare på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er virkelig i tvil om hva jeg vil ha nå!!!

 

Samsung Omnia 2 Eller HTC HD2 :wallbash:

 

Klarer ikke å bestemme meg !

 

Omnia 2, Overlegen skjerm, batteri,"størelse i lommen"

16gb intern minne + + + + men dyyyyr!

 

HTC HD2

Stooooor skjerm!, syk cpu ( og gpu )multitouch, og SPB Shell 3.5 funker utmerket!! "bra pris"

 

 

Har mest lyst på Omnia 2 med SPB shell 3.5 Men har lest at den sliter litt med enkelt 3d ting.. Open Gl 3d osv..

 

Noen forslag ?

Lenke til kommentar

Tviler på at 1ghz prosessoren vil gjøre os`en raskere. Selve coren i os´en er nemlig ikke blitt oppdatert i flere år. Ville likt å se denne med android.

 

Dette har da vært vanlig i lang tid. Erfaringsmessig finner også telefonen alle nettverksinnstillingene automatisk.

 

Enig. Tror nok det menes at det er mulig å bruke telefonen som et aksesspunkt, altså det vil kunne brukes av andre wifi enheter som pc og Playstation 3. Flere telefoner har dette.

Lenke til kommentar
VLC støtter vel ikke VM og denne CPU arkitekturen så det finnes kanskje andre muligheter?

Core Player (som nevnt) er vel kanskje den beste multimediaavspilleren og den som likner mest på VLC.

 

Jeg synes en av "ulempene" med WM er at de typisk bare supporterer Windows multimediaformatene i tillegg til "standard" mobilformater.

Husk på at dette kun er formatene Windows Media Player støtter, og at du dermed står fritt til å legge til programvare med annen filstøtte (som Core Player som tar det aller meste).

 

- Fordeler med VM 6.5 vs annet?

 

Er det noen fordeler? Kan jeg installere de fleste programmer som er kompatible med Windows? Evt. om ikke, hva er fordelene? Jeg er allergisk mot salgsargumenter som "bedre integrasjon med windows" og ønsker konkret informasjon.

Du kan installere programmer som er kompatible for den versjonen (touchscreen eller ikke), ihvertfall programvare for WM 5.0 og nyere.

 

Fordeler med WM er at det leveres på flere håndsett så man enkelt kan velge det man mener passer best, det finnes veldig mye praktisk programvare for det aller meste, og man velger selv hva man vil installere og hvor man får det fra. Man trenger heller ingen spesiell programvare for synkronisering (flyttbar disk), og man kan velge mellom Activesync, internettdeling og flyttbar disk ved tilkobling til en pc. Den finner også med de fleste operatører alle nettverksinstillinger (MMS, WAP etc.) automatisk ved førstegangs bruk, slik at man slipper å knote med instillinger manuelt. Dermed er det også bare å koble den til en pc, og vips så har man mobilt internett uten noe mer knot. Ellers har man jo Office-pakka med mulighet for å opprette, endre og lese filer. XDA-developers er jo også et mekka for Windowsbrukere, noe som fører til at man hele tiden har tilgang på den nyeste programvaren i lang tid framover. Her finner man også en løsning dersom det skulle være noe man syns er en svakhet.

 

 

- Forsikring

 

Jeg har lenge ventet på en god nok smartmobil for å bytte ut mitt meget lange forhold til Classic telefoner og i senere tid med S60 som har gitt Classic formatet stor funksjonalitet. Disse koster store smartmobilene koster dog en del penger og derfor lurer jeg på hva som er lurest å tenke på ift. tyveri, skade og den slags. Man vil nødig sitte med skjegget i postkassa her med en så dyr telefon.

 

Egen forsikring? Bruke mastercard forsikring? Innboforsikring? Gå for abbonementbinding og ikke tenke på forsikring? Med billiger classictelefoner tenker jeg ikke på slikt men disse vil være et mer ynder tyveriobjekt og skade er dyrere.

Dette er vel noe du selv må vurdere. Det kan jo være at du har ei reiseforsikring som dekker det dersom du skulle være uheldig.

 

 

- PC-Suite?

 

Jeg synes det eks. er veldig behagelig å kunne skrive SMSer via PCen jeg tilfeldigvis sitter på og gjør dette i stor grad via Nokias PC-Suite. Finnes det en like god og helhetlig applikasjon som gjør dette for deg mot WM 6.5+?

 

Må jeg ellers kjøpe Outlook for å få en god kalender, kontaktliste applikasjon mot WM? Hva med integrasjon mot Linux PC?

Det finnes mye slik programvare som lar deg fjernstyre telefonen fra pc'en. Selv bruker jeg EveryWAN Remote Support. Angående synkronisering for Outlook mot programvare for linux har jeg ingen erfaring, men et kjapt søk ga meg mange treff, så det fungerer nok fint.

Lenke til kommentar
- FLAC

 

Transcoding, demuxing osv. er unødvendige prosesser man helst vil spare seg for nå som kapasitet ikke er en stort begrensende faktor lenger, kan man derfor få FLAC støtte på denne?

 

Jeg synes en av "ulempene" med WM er at de typisk bare supporterer Windows multimediaformatene i tillegg til "standard" mobilformater.

 

Good news. Btw, denne så virkelig bra ut. Derimot tror jeg ikke 1GHz betyr at det automatisk blir særlig raskere. Med litt tweaking blir WM raskt nok uansett.

Lenke til kommentar
Er det noen fordeler? Kan jeg installere de fleste programmer som er kompatible med Windows? Evt. om ikke, hva er fordelene? Jeg er allergisk mot salgsargumenter som "bedre integrasjon med windows" og ønsker konkret informasjon.

 

Hvis du mener "vanlige" Windows programmer (feks. som kjører på XP/Vista/7), så er svaret nei. Man må ha programmer som er ment å kjøre på Windows Mobile, og som er tilpasset pro eller standard versjonen, dvs. pro = med touch skjerm, standard = uten touch (pro het tidligere pocketpc og standard het smartphone).

Lenke til kommentar

Hmmm, har vært litt af en Mac fanboy de siste 2 årene, early adopter på iPhone i 2007, så 3G i 2008 og i sommers 3Gs. I mellomtiden prøvte jeg ut N96 i høsten 2008 (det var crap) og HTC Diamond sommeren 2008 (også crap) og i januar i år HTC HD som, egentlig er veldig bra men uten capasitive skerm blir en touch mobil rett og slett ikke bra.

 

Men denne er et must have and try out, så nå er den preordered. Det eneste er batteriet.....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...