Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp plz! Powerfilter til bmw 520i

devicer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei trenger hjelp her!

Har fått tak i et powerfilter til bmw'en min.

Det originale filteret har en føler rett under innsuget om jeg husker rett.

Vet du hva den måler? Og hvordan skal man gjøre det med powerfilteret? siden det er jo ikke plass til det inne i powerfilteret..

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei trenger hjelp her!

Har fått tak i et powerfilter til bmw'en min.

Det originale filteret har en føler rett under innsuget om jeg husker rett.

Vet du hva den måler? Og hvordan skal man gjøre det med powerfilteret? siden det er jo ikke plass til det inne i powerfilteret..

Takker for alle svar:)

Det er vel luftmengdemåleren tenker jeg.

Skrevet

Hei, hva skal jeg gjøre med den? Prøvde sette på filteret men fant lissom ikke no plass hvor den skal være.

Takk for svar! :)

Skrevet
Luftmengdemåleren skal vel ikke inne i filteret..?

Det er en liten pinne/stav/tapp som sitter inne i den boksen i original filteret.

Må jeg ikke da fjerne hele boksen for å få på powerfilteret?

Skrevet

Det finnes så mange forskjellige powerfilter. Du får filter som passer i den originale boksen, og du får runde filtere som ikke skal være i boks, hva har du?

Skrevet

Rund, vetke navnet på den:P Fikk den av en venn av broren min som holder på med styling og trimming av biler etc. Så håper det er bra vare og ikke billig driit. -.-

Skrevet

Vil vell få mer dyp og gromm lyd:)

er jo rekke sekser så vil høre lyden i motoren når den kommer opp i turtall så vet ikke om jeg skal få meg effekt annlegg som bråker som *aen heller.

Men vil hovedsaklig få litt grommere og dypere lyd fra powerfilteret.

Skrevet

er jo rekke sekser så vil høre lyden i motoren når den kommer opp i turtall så vet ikke om jeg skal få meg effekt annlegg som bråker som *aen heller.

Du har en 520i, den skal ikke ha dyp og grom lyd.

Skrevet

Du har en 520i, den skal ikke ha dyp og grom lyd.

Syns selv det er digg med dyp lyd så vil gjerne ha det :p

Skrevet (endret)

Vel, du vil ikke få en dypere lyd på høyt turall av powerfilter. Du kan få en dypere lyd på lavt turtall når du gir mye gass. Du reduserer levetiden på motoren med ett sånt filter også.

Ett effektannlegg vil ikke endre lyden på motoren din.

Endret av Ziuuung
Skrevet

Se etter plasser de selger kit til din bil, så får du nok svar der.

Til Ziuuung: Har du bevis på det? Så lenge man renser/oljer det riktig, skal det ikke være noe værre enn originalfilter såvidt jeg vet..

Skrevet
Vel, du vil ikke få en dypere lyd på høyt turall av powerfilter. Du kan få en dypere lyd på lavt turtall når du gir mye gass. Du reduserer levetiden på motoren med ett sånt filter også.

Effektannlegg gir en stilig lyd syns jeg da om du har litt motor. Trur du 150 hester holder for at det skal bråke litt ekstra?

Også noen her som vet hvor mye en twinturbo vil øke hestene i motoren?

Sikkert forskjell fra hvilket twin turbo du har :p I have no idea. Men sånn ca?

Skrevet (endret)

Legge opp varmebeskyttelse så du holder varmen unna er det jeg kan komme med.

Har selv effektannlegg på min 320, den bråker no grusomt på lavt turtall og når jeg må gi litt gass. Men på vanlig kjøring er den lydløs nesten.

Endret av Ziuuung
Skrevet

Effektannlegg gir en stilig lyd syns jeg da om du har litt motor. Trur du 150 hester holder for at det skal bråke litt ekstra?

Du skal sette "en twinturbo" på en 520i?

Skrevet

Du skal sette "en twinturbo" på en 520i?

520 er jo E34, så fant twinturbo til E34. Burde vell ikke bli noe problem.

Trur den var brukt på en M5(E34)

Skrevet (endret)

Noe sier meg at du vil få litt problemer hvis du tror det bare er å "sette på en twinturbo". Du er klar over at twinturbo, direkte oversatt tvillingturboer, betyr at det er to stk? Videre er det ganske stor forskjell på en E34 520i og en E34 M5.

Endret av Sluquet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...