Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

Selv holder jeg meg unna LL, av forskjellige grunner. At dem er dårlige har jeg ikke sagt, ville heller hatt LL enn Maglite som blir for utdatert.

 

- 4 av mine 5 LED Lensere har enten blitt ødelagt eller blitt ''halvt'' ødelagt

- Lyktene er uregulerte, lyset dimmes ned sammen med batteriene

- Relativt Dyre

- Ikke vanntette nok

- Relativt utdaterte LED dioder

- At den er fokuserbar er kult, men strålen blir ikke bred nok for mitt bruk på ''Wide''

- Klumpete / tunge

- De med brukbar lysstyrke er umulig a bruke som Every day Carry

- Ikke kapable med Lithium eller Nimh batterier

 

osv..

 

*Jeg har blitt ganske sær på lykteområdet de siste årene, så mine meninger er muligens komplett det motsatte av deres.

Endret av MeinMather
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

...

@Pic; Hvordan er Revo lykta? Tenker å skaffe meg Revo i S2 versjon. 28 % kraftigere enn R2 versjonen...

 

 

 

Den jeg har er ReVO SS S2, meget fornøyd med lykten. Den er faktisk så liten at den går ann å ha på nøkkelknippet. Fin EDC lykt, litt mindre lys enn i Quark Mini CR2 S2, som jeg også er meget fornøyd med. ReVO SS`en ser en del bedre ut imo. Grei batteritid også.

Lenke til kommentar

Enig i at LED Lenser lyktene er litt jall, den jeg har (T7) virker ikke alt for solid. Virker raklete den zoom funksjonen. Bruker alltid en av de andre lyktene mine. Det var første "skikkelige" lykt jeg kjøpte, hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg ikke kjøpt den.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg kunne tenkt meg en lommelykt med relativt kraftig lys som fungerer med enten oppladbare batterier eller med vanlige aaa-batterier. Dog kunne jeg tenkt meg at lykta har både lys og laserpeker. Jobber i prosessindustrien, og innimellom kan det være vanskelig å vise andre hvor man ser bare ved hjelp av lyset. :p

 

Er det noen som vet om det finnes noe slikt? Snakker kvalitetslykt, Når det gjelder pris vet jeg ikke helt hvor vi snakker - 500 til 1000 kroner? Gjerne vanntett.

 

Husker ikke hva lykta jeg bruker per i dag heter, skal se om jeg husker å ta den med hjem i dag, så kan jeg finne en link.

 

notalive

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være noe spesielt bra laser, bare grei nok til å peke på ting som er et stykke unna. :p Faktisk hadde det vært en fordel jo mindre farlig den kan være mot øyet. :tease:

 

Ellers fant jeg ut at den jeg bruker på jobb heter Led Lenser 793148, men finner ikke link til den på nett.

Lenke til kommentar

Det var hele 5 cm, maks. :p

 

Den lykta du linker til der ser så absolutt interessant ut. Takker for link. :p Og nei, jeg har ikke postet andre plasser enn her. Ellers blir den ikke unødvendig å drasse med seg. Det er nok av plasser med dårlig lys i en fabrikk. :) Da er det heller mer bry om man skulle ha med seg en laserpeker i tillegg til en lykt.

 

Ellers takk for hjelpen! Skal vurdere å bestille en. :)

Lenke til kommentar

Ok, eneste OK lykta jeg fant med laser og lykt :)

 

Vil ikke påstå at den er noe vidunder, den er mange år gammel og veldig utdatert :p

 

Olight SR90 ja, throw monster! Merkelig nok testet den bare 1400 Out The Front lumens, men ser ut som om det var noe ødelagt med lykta til han som testet det :)

 

SR90 er definitivt det råeste du får av komersielle LED lykter hvis lysstyrke er viktigst! :)

 

Noen som har prøvd Polarion her?

20 000 kr koster lykta, har prøvd en;

 

Hva skal jeg si? den lyser noe inni granskauen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...