Gå til innhold

Trådløst headsett: Lydkvalitet viktig, pris ikke viktig


Anbefalte innlegg

Hei alle forumbrukere. Leter etter ett Bluetooth headset som skal brukes til alt fra mobil, til datamaskin og tv-titting. Det er i den anledning viktig at lydvaliteten er bra (helst med surround) både til film og til musikk, at den har god rekkevidde og jeg ser helst at det finnes mikrofon til den slik at man faktisk kan bruke den til å prate i mobilen og ikke bare høre på musikk fra den. Ser helst at prisen ikke overstiger 2000, men gjør den det skal det ihvertfall være ett veldig bra headset.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har en stor selvmotsigelse her, du sier at du skal ha god lydkvalitet over bluetooth. Vel, codecen som brukes i bluetooth overføring er på lavere kvalitet enn vanlig 128kbps mp3, så du skal nok lete lenge etter et slikt headset.

 

Det er vel ønsketenking fra min side. Men hvis det gjør det lettere: trådløse hodetelefoner. Har i den anledning sett på Sennheiser RS140 og RS120. Noen som har noen erfaringer med disse eller andre trådløse sett?

Lenke til kommentar
Du har en stor selvmotsigelse her, du sier at du skal ha god lydkvalitet over bluetooth. Vel, codecen som brukes i bluetooth overføring er på lavere kvalitet enn vanlig 128kbps mp3, så du skal nok lete lenge etter et slikt headset.

 

Det er vel ønsketenking fra min side. Men hvis det gjør det lettere: trådløse hodetelefoner. Har i den anledning sett på Sennheiser RS140 og RS120. Noen som har noen erfaringer med disse eller andre trådløse sett?

 

Vel, vel... selvmotsigelse eller ikke. Min erfaring med de aktuelle blåtann-hodeteleonene fra Sony, er at lyden faktisk er overraskende god, med bl.a. fyldig bass og generelt god kvalitet, selv når lydkilden er små lyd- og bilde-avspillere som bl.a. Sony A-serie, samt Samsungs P2. Min oppfatning er at den gode teknologien i hodetelefonene i hvert fall et godt stykke på vei "kompenserer" for eller retter opp de svakhetene som er blitt trukket frem i denne tråden. Det er ikke alltid automatisk slik at "det svakeste ledd" fører til at lydgjengivelsen blir dårlig, etter min mening, selv om man naturligvis rent logisk alltid vil kunne argumentere stolpe opp og stolpe ned med slike argumenter. Jeg er overbevist om at lyd-opplevelsen primært er subjektiv og uansett alltid i høy grad avhengig av personlig smak.

Lenke til kommentar
Min erfaring med de aktuelle blåtann-hodeteleonene fra Sony, er at lyden faktisk er overraskende god, med bl.a. fyldig bass og generelt god kvalitet, selv når lydkilden er små lyd- og bilde-avspillere som bl.a. Sony A-serie

 

Enig i det. De er overraskende gode til å bruke bluetooth :)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...