Gå til innhold

AMD fronter PhysX-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette vil i praksis si at også Nvidia kort kan kjøre dette så lenge driverne og hardware håndterer DX10, DX11 eller OpenCL?

Så vidt jeg vet ja. dvs for DX10 hw og DX11-CS må driveren håndtere DX11.

 

Nyeste nVidia driverne for Windows 7 støtter DirectCompute for DirectX 11, så lenge enn har et CUDA kort (8-serie eller bedre) men OpenCL drivere er fortsatt begrenset til utviklere (men du kan finne dem gratis på nVidia siden under Developers)

 

 

Nå har ikke jeg vært borti Bullet Physics, men det finnes en temmelig god grunn for å bruke PhysX foruten at PhysX er hardware aksellerert med støtte for fluids, soft bodies og force fields, så er det et API som er svært enkelt å bruke. Det finnes flere, og viktigere kriterier for å velge API-er enn bare hvilke som er gratis og/eller open source.

 

edit:

The broadphase collision detection provides acceleration structure to quickly reject pairs of objects based on axis aligned bounding box (AABB) overlap. Several different broadphase acceleration structures are available:

 

· btDbvtBroadphase uses a fast dynamic bounding volume hierarchy based on AABB tree

 

· btAxisSweep3 and bt32BitAxisSweep3 implement incremental 3d sweep and prune

 

· btCudaBroadphase implements a fast uniform grid using GPU graphics hardware

Hehe :)

Men bullet virker veldig bra etter å ha lest litt gjennom dokumentasjonen.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...