Gå til innhold

Oktoberfest 2009, -Teddy-, Nikon Lens Series E: 35mm f/2.5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for hyggelige kommentarer, det gir meg mer pågangsmot og lyst til å ta enda flere bilder! :)

 

Oppsettet på "The Sumo" (jeg ser ansiktet til en sumobryter, keiser elns midt i bildet) bestod av tre lommelykter til belysning fra forskjellige vinkler (har ikke skikkelig blitz dessverre) og fyrstikker. Vanskelig å få nok lys til å fryse røyken samtidig som det gjerne skal være litt dybdeskarphet. Vanskelig å få røyken til å gå rett opp i fokusområdet. Skjøt på ISO 3200. Har kjøpt røkelse i dag, her er temperaturen lavere (røyken beveger seg langsommere) samtidig som jeg får en jevn strøm av røyk. Blir nok et slikt bilde til en dag :)

Lenke til kommentar

@tomsi42: Ja, merkelig sofa. Betongsofa med en TV i midten som viser relame 24/7 såvidt jeg vet...

 

@arnold_layne: Takk! Har du sett på den i Firefox? Der er fargene ganske greie i forhold til orginalen, mens i Opera, IE og Windows bilde- og faksbehandling gir alt for høy fargemetning. Har egentlig ikke gjort noe annet enn å fikse selektive farger og justere kurver samt en lett beskjæring i toppen.

Lenke til kommentar

Fredag 16. oktober: Alltid med

 

De som kjenner meg vet at jeg alltid har med lommekniv og gaffateip. Lett inspirert av MacGyver, men du aner ikke hvor mye du faktisk har bruk for dette i hverdagen. Når handleposen ryker, sprekk i kamerahus, skapdører som ikke vil lukke seg, improviserte GPS-holdere eller ødelagte batterilokk er bare noe av det som fikses på stedet.

 

post-50769-1255733353_thumb.jpg

Lenke til kommentar
@arnold_layne: Takk! Har du sett på den i Firefox? Der er fargene ganske greie i forhold til orginalen, mens i Opera, IE og Windows bilde- og faksbehandling gir alt for høy fargemetning. Har egentlig ikke gjort noe annet enn å fikse selektive farger og justere kurver samt en lett beskjæring i toppen.

Bruker Firefox ja, men jeg har slått av color management så det skal ikke være noen forskjell. Nå mente jeg ikke at du hadde overmettede farger, men at det kanskje hadde vært kledelig med litt undermettede farger :)

 

Artig lysmaling på gårsdagens forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...