Gå til innhold

Verdens første USB 3.0-disk


Anbefalte innlegg

Bios-oppdatering:

Hjelper ikke. Antakeligvis fordi sata-kontrolleren ikke er en del av bios, men en egen uoppgraderbar chip. Oppdatering av bios fører ikke til at sata kontrollerens softwareversjon endres.

En del produsenter legger ut firmware som du kan laste ned og oppgradere kontrolleren med. Vet ikke om det går med den du har, men er vel verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under forutsetning at 1MB = 1024KB og 1GB = 1024MB:

A low speed rate of 1.5 Mbit/s is defined by USB 1.0. (192KB/s)
The full speed rate of 12 Mbit/s is the basic USB data rate defined by USB 1.1. (1.5MB/s)
A hi-speed (USB 2.0) rate of 480 Mbit/s was introduced in 2001. (60MB/s)
A SuperSpeed (USB 3.0) rate of 5.0 Gbit/s. (640MB/s)

Lenke til kommentar

wiki sier:

A hi-speed (USB 2.0) rate of 480 Mbit/s was introduced in 2001. All hi-speed devices are capable of falling back to full-speed operation if necessary; they are backward compatible. Connectors are identical.

 

480 mbit/s = 60 mbyte/sek

 

De fleste forbrukerdisker er et stykke unna å utnytte hastigheten til usb20 fullt ut. Enn så lenge er vel mer strøm den eneste attraksjonen til usb3.0.

 

 

Med usb30 vil du kanskje få minnepinner som er kjappe nok til at 'readyboost' endelig har noe for seg?

 

Javel? Jeg vil nå si at samtlige 3.5-disker som man får kjøpt i dag med god margin er raskere enn Usb 2.0

 

AtW

 

Min ca 1 år gamle 1TB disk klarer garantert ikke å skrive 60 mbyte/sek, tviler sterkt på at den klarer å lese så kjapt og.

Lenke til kommentar
Min ca 1 år gamle 1TB disk klarer garantert ikke å skrive 60 mbyte/sek, tviler sterkt på at den klarer å lese så kjapt og.

Tja, min WD 1TB klarer å lese ca 70MB/s sekvensielt, men klart det er i ekstremt få tilfeller dette kan overføres til vanlig bruk.

Men med inntog av SSD så vil nok USB 2.0 bli noe treig(teoretisk, i praksis så er det vel en merkbar ytelsesforskjell mellom SATA og USB 2.0(uten at jeg har noen tall å vise til))

 

EDIT: USB ikke UBS

Endret av CoolBeer
Lenke til kommentar
Under forutsetning at 1MB = 1024KB og 1GB = 1024MB:

A low speed rate of 1.5 Mbit/s is defined by USB 1.0. (192KB/s)
The full speed rate of 12 Mbit/s is the basic USB data rate defined by USB 1.1. (1.5MB/s)
A hi-speed (USB 2.0) rate of 480 Mbit/s was introduced in 2001. (60MB/s)
A SuperSpeed (USB 3.0) rate of 5.0 Gbit/s. (640MB/s)

Hva skal de kalle neste hastighetstandard? SuperDuperSpeed?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...