Gå til innhold

noen sp. angående nordnet.no


fredrick4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Nei, du må ikke gjøre noe. Kjøp og salg foregår automatisk og all denne informasjonen går til vps (verdipapirsentralen). På selvangivelsen du får i posten, vill du få opp vor mye du eventuelt skylder i skatt om du har gevinster på aksjene dine.

 

Det er da viktig at disse pengene er avsatt på en konto. Om du går i tap, kan du trekke ifra 28 av tape. Å visaversa som nevnt viss du går i pluss.

 

Alt dette får du opp i årsoppgaven som du finner på www.nordnet.no når du er innlogget. Her står der alt om dine kjøp/salg og gevinster/tap. Å vor mye du skylder eller fratrekk i skatten.

 

Du må alikevell kontrolere dine (og nordnets tall) opp mot det som står på selvangivelsen for å kontrollere om dette er korrekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
så hvis jeg skal kjøpe aksjer i aapl så må jeg gjør papirarbeid? :(

 

har et sp. til jeg finner ingen av skagen fondene i nordnet.no, er det bare noen fond nordnet.no har lakt ut?

 

Jeg kan ikke forstå noe annet enn at apple ikke kommer med på RF-1088 (oversikten du får som evt godkjennes og hovedbeløpet overføres til selvangivelsen). Har du få kjøp og salg så er ikke utfylling av skjemaet noe problem. Men du får alt med i din logg på Nordnet, print denne ut og legg den som vedlegg til selvangivelsen, du skal da slippe RF-1059 ifølge ryktene (har aldri testet ut dette selv).

 

Du har ikke tilgang til Skagenfondene via Nordnet. Husker jeg leste et intervju en gang der skagen sa at de ikke ville eksponere seg selv mer. De hadde nok med skandiabanken og diverse sparebanker.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...