Gå til innhold

achivements vs trophy


raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Endte tilslutt for å falle for fristelsen og dra nedom å plukke med meg en slim og et par spill, og veldig fornøyd så langt i hvertfall.

 

Sitter fortsatt igjen med en liten følse at achivment systemet til MS fenger bedre enn trophys, men store forskjellen er det ikke.

Storfornøyd med resten ihvertfall, og alltid kjekt å ha begge under bordet men nå slipper det ihvertfall å høres ut som tv benken letter hver gang jeg setter igang konsollen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, achivements og Trophy er slik sett veldig lik, gir deg poeng for å gjøre et eller annet i spillet. Er vel mer "i trynet" på achivements dog på Xbox, kontra PS3 hvor du får en liten logo i hjørnet som sier du fikk achivement. Ikke at det gjør noe for eller imot for noen av delene.

 

Personelig legger jeg ikke merke til noen av delene før jeg har gjennomført spillet og leser gjennom listen av hva som gir disse achivements/trophies. Kan friste med gjennspilling i enkle ekstreme tilfeller, men for det meste bryr jeg meg ikke mye om det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Personlig liker jeg trophies mye bedre. Er et mer gjennomført system i mine øyne, lettere å sammenligne hvor mange spill man har gjennomført på 100% f.eks. med platinum-trofeene.

Dere som har begge og har 12 på PS3 og 50+ på xbox. Tell over hvor mange på Xbox som er eksklusive og sammenlign om hvis du hadde kjøpt alle multiplattform på PS3. Selv har jeg begge, men har i motsetning til mange andre valgt å kjøpe multiplattform på PS3 og ender da opp med 4 spill på 360 og 25 på PS3. På PS3 er også 8 av spillene eksklusive...

 

Og, til du som ikke trodde alle nye spill hadde trophies, JO, ALLE spill som kommer/har kommet ut etter september eller noe i fjor MÅ ha trophies. Tvang fra sony sin side faktisk.

Lenke til kommentar
Storfornøyd med resten ihvertfall, og alltid kjekt å ha begge under bordet men nå slipper det ihvertfall å høres ut som tv benken letter hver gang jeg setter igang konsollen :)

Om du ikkje allerede gjer det, installer alle spel på Xbox-en (gitt at du har HDD) samt putt ei lita matte som demper vibrasjonar under den.

Lenke til kommentar
Mener du at det er treg nedlasting?

 

Både det, og at generelt alt sammen er tregere og krever mer av alt på ps3. Flere trykk, umulig å laste ned og installere et spill mens du spiller et annet, ps store er treegt, hadde det ikke vært for blu-ray så hadde jeg nok solgt den igjen tipper jeg, siden det har blitt få eksklusive ps3 spill...

 

 

 

Men nå har jo trådstarter gjort det samme som meg og skaffet seg begge,så vi får se hvilke meninger han har gjort seg etter et par måneders bruk. :)

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar

Etter en liten stunds bruk nå så vil jeg vel si jeg i utgangspunktet vil nok foretrekke xboxen til spilling og at ps3'n kommer til å bli brukt som "media sentere" som jeg bruker mot nas'en. Hovedsaken til dette er fordi jeg syntes kontrolleren til xbox er ekstremt mye bedre å spille med en ps sin, samt at de spilla jeg har sett på begge platformer så tar de seg best ut grafikk messig på xbox. Når det gjelder achivements vs trophies så er jo dette så og si det samme, men av en eller annen grunn så føles det mer morro å oppnå achivementsene, men dette sikkert som sagt over at de er litt mer synlig.

 

Når dette er sagt så angrer jeg absolutt ikke på at jeg gikk for ps3, spill som uncharted osv gjør at det er verdt innkjøpsprisen alene :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke att folk mener det er mer moro og få achivements i forhold til trophys. En må da gjøre akuratt det samme for og bli belønna(multiplattform spill selvfølgelig). :cool:

 

Om en får den grønne microsoft saken midt på skjermen, eller en pokal oppe i høyre hjørne har ingenting og si for meg hvertfall :thumbup:

 

Tror det har mye med hele systemet å gjøre også. En 360 gamer har hatt achievements helt siden han først fyrte opp xboxen, og dermed har achievements vært en del av gamingopplevelsen fra starten av. Det er også et mye større miljø, med tanke på diverse nettsider som kun omhandler achievements. Det finnes jo for trophies også, men har bare en følelse av at det hele blir lagt mer vekt på, på xbox 360.

Lenke til kommentar

Synest nå det er kulere å gå opp i levels og få belønningene sortert etter vansklighetsgrad (platinum, gull, sølv og bornse).. enn å bare få en achievment med en poengsum som legger seg oppå den allerede intetsigende poengsummen.

 

Når det er sagt er det latterlig at folk fortsatt diskuterer hvilken konsoll en skal velge basert på spillbibliotek og wadda wadda.. begge konsollene har såpass mange SINNSYKT bra spill at dersom man er glad i gode spill så MÅ man faktisk ha begge konsoller. Xbox360 har mange gode gamle exclusives, ps3 har fått mye bra de siste året, og har mer bra på vei enn xbox360.

 

Kjøp begge deler og nyt dem begge, for det fortjener dem :)

Lenke til kommentar

Liker achivments best, mye for det at achivments har vært der fra starten av. Og thropyhs ble så veldig dumt flere månder etter konsollen var lansert, eller hvertfall jeg hadde den.

 

Grunnen til at jeg holder meg mest til boxen er på grunn av achivements. Og i tilegg nå så begynner avatar awards å komme og. Fått 2 t-skjorter og et first aid-kit for LFD2, noe smågreier for Lips og en del for Halo-spillene(i form av Halo Waypoint).

Lenke til kommentar
Synest nå det er kulere å gå opp i levels og få belønningene sortert etter vansklighetsgrad (platinum, gull, sølv og bornse).. enn å bare få en achievment med en poengsum som legger seg oppå den allerede intetsigende poengsummen.

 

Når det er sagt er det latterlig at folk fortsatt diskuterer hvilken konsoll en skal velge basert på spillbibliotek og wadda wadda.. begge konsollene har såpass mange SINNSYKT bra spill at dersom man er glad i gode spill så MÅ man faktisk ha begge konsoller. Xbox360 har mange gode gamle exclusives, ps3 har fått mye bra de siste året, og har mer bra på vei enn xbox360.

 

Kjøp begge deler og nyt dem begge, for det fortjener dem :)

Må si meg helt enig i dette. For meg som student, hvor tiden til spilling uansett er begrenset holder det lenge med en konsoll ettersom det kommer ut nye knallspill hele tiden før jeg rekker å spille gjennom de jeg allerede har. Per i dag har jeg 4 spill som fortsatt er i plastikk (som jeg har kjøpt pga gode tilbud) og lista over spill jeg ønsker meg pusher 20 titler (selv om jeg har over 20 spill fra før). Det er som sagt mye bra å velge i ;)

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...