Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - satchmo - canon 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjempekult motiv! Er det ett slags kunstverk?

 

Takk! Det er et slags monument/kunstverk som står utenfor Håkons Hall på Lillehammer.

 

Kjempe flotte bilder! Gratulerer med flott kamera også! Jeg skal følge med på denne tråden videre!

 

Takk og takk. Morsomt med nytt kamera!

Lenke til kommentar

7. oktober:

 

Tabbetur med kameraet i dag. Hadde med stativ, men hurtigkobling lå hjemme! :nei: Fikk til slutt vaglet kamera oppå stativet likevel, men det ble vanskelig å få komponert bildet akkurat slik jeg ønsket. Vi får ta et nytt forsøk med hurtigkobling senere i oktober! Jeg synes forresten det var vanskelig å velge bilde i dag. Har registrert at noen synes det er litt på kanten å presentere alternativene i spoiler og jeg legger de derfor inn i oktobertråden.

 

Exif:

30 sek.

f/14

ISO 250

 

post-36449-1254953244_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lure hvorfor du forkastet de bildene i Akambildetråden. Men jeg forstår det nå. Dette var bare nyyydelig. De dyporansje speilingene mot det turkisblå vannet er bare...

 

De stokkene gjør at du får en forgrunn også.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

10. oktober - Mjøsbrua

En helg med null tid for foto desverre. Men jeg har lovet meg selv å legge ut relativt jevnt med bilder og jeg har nå hatt med kameraet i helga. Men det blir fort slik at lyset stemmer dårlig osv. når man må ta bilder i farta så og si. Men nok om det.

 

Dette er Mjøsbrua. Lyset var nok bedre noe senere på ettermiddagen.

 

Exif:

4 sek

f/22

ISO 100

 

post-36449-1255297958_thumb.jpg

 

Edit: Lagt til exif

Endret av satchmo
Lenke til kommentar

Hva er det for ei Mjøsbru som ligger på Lillehammer? Den som heter Mjøsbrua går da mellom Biri og Moelv. Vingnesbrua blir jo ved Lillehammer, men det kan diskuteres om den går over Mjøsa.

 

Men Mjøsbrua egner seg til nestendaglysbilder også ser jeg. Den bøya hjelper betraktelig på dynamikken i bildet (hvis man kan si at et stillbilde av et statisk motiv har dynamikk).

Lenke til kommentar
Hva er det for ei Mjøsbru som ligger på Lillehammer? Den som heter Mjøsbrua går da mellom Biri og Moelv. Vingnesbrua blir jo ved Lillehammer, men det kan diskuteres om den går over Mjøsa.

 

Men Mjøsbrua egner seg til nestendaglysbilder også ser jeg. Den bøya hjelper betraktelig på dynamikken i bildet (hvis man kan si at et stillbilde av et statisk motiv har dynamikk).

 

Jeps, enig! Var nok litt upresis det. Bildet fra i går er den egentlige Mjøsbrua, dvs. den som du snakker om som går mellom Biri og Moelv. Den andre kan vi vel kalle nye Vingnesbrua!

Lenke til kommentar
Bildet fra i går er den egentlige Mjøsbrua, dvs. den som du snakker om som går mellom Biri og Moelv. Den andre kan vi vel kalle nye Vingnesbrua!
Godt. Da er det oppklart. Upresis geografi er geografy. :)

 

Hvordan fikk du forresten til disse fargene i 11. oktober? Det som er nærmere enn fokusplanet går mot turkis, mens det som er bortenfor går mot lilla. Ble det bare slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...