Gå til innhold

[Løst]Tips for selvbygg


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har veldig lite å gjøre , så jeg setter sammen et par gaming pcer fra lite (5000-6000 kroner) til heavy duty (15 000+)

 

je blir å legge ut her , dere kan også komme med byggesett som dere har mikset sammen .

 

Håper dere er effektive så vi kan få en god tråd så vi slipper 1 mill tråder om hjelp til gaming pcer .

 

Takk :D

Endret av robba3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har veldig lite å gjøre , så jeg setter sammen et par gaming pcer fra lite (5000-6000 kroner) til heavy duty (15 000+)

 

je blir å legge ut her , dere kan også komme med byggesett som dere har mikset sammen .

 

Håper dere er effektive så vi kan få en god tråd så vi slipper 1 mill tråder om hjelp til gaming pcer .

 

Hm. Interessant å se hva andre har satt sammen, men det er ikke det som skal til for å redusere antall tråder om "gamer pcer". Det vi ønsker når vi oppretter en slik tråd, er en tilbakemelding på _akurat_ det oppsettet man selv har satt sammen. Og en tråd greier ikke å dekke opp alle alternativene, desverre.

 

Men ikke missforstå meg her. Alle begrunnede eksempler på hva man bør velge er verdifulle for oss som skal sette sammen en boks. :)

Lenke til kommentar

men man blir lei av å se : trenger hjelp til gaming pc 10K max... 1 million ganger så da kan man lage forskjellige rigger så de kan se hva man kan få for 10 000 . Forstår hva du mener , men vanligvis går de under f.eks skjermkort å prosessor o.l for de som trenger hjelp til f.eks valg av gpu

Lenke til kommentar
men man blir lei av å se : trenger hjelp til gaming pc 10K max... 1 million ganger så da kan man lage forskjellige rigger så de kan se hva man kan få for 10 000 .

Har full forståelse for at man blir lei av repetitive tråder. Men et oppsett for en boks til 10k er ikke gyldig så veldig lenge. Straks det kommer noen nye deler, må oppsettet enten endres eller glemmes... Og kontinuerlig oppdatering er arbeidskrevende. :)

 

Kanskje hardware.no kunne sette opp en tjeneste (som er enklere og mer brukervennlig enn handlevognen) hvor man kunne sette sammen bokser til forskjellig bruk, med mulighet for kommentarer og scoring?

Lenke til kommentar
men man blir lei av å se : trenger hjelp til gaming pc 10K max... 1 million ganger så da kan man lage forskjellige rigger så de kan se hva man kan få for 10 000 . Forstår hva du mener , men vanligvis går de under f.eks skjermkort å prosessor o.l for de som trenger hjelp til f.eks valg av gpu

 

 

Og i disse selvbygger tipsene tenker du på alt?

Her er noen spm:

 

1. VET du at MHz på RAM'en er støttet fult ut av HK'et eller i BIOSen til HK'et?

Støtter HK'et 800mhz brikker eller er det ikke vits å kjøpe de? Er det bedre med 1 gb mindre hvis ytelsen går fra 533Mhz til 1333Mhz til samme pris?

 

2. Hvorfor ha en treg 750GB harddisk i en Gamer pc? Er ikke poenget et kjapt system som skal kjøre krevende spill? Altså en mindre men raskere disk er kanskje bedre å annbefale?

 

3. Har du itillegg medregnet nødvendig Strømforsyning, man trenger ikke ha 1000W strømforsyning, har du sjekket hvilke som er akkurat nødvendig?

 

4. Hvorfor akkurat det kabinettet? Er det bra til kjøling av muligens overklokkete komponenter?

 

5. Hvorfor AMD iforhold til Intel? Argumenter for imot angående temaet Gaming?

 

6. Er det ikke lurt å vite Hvilken type gaming vedkommende er ute etter før man hiver inn Entusiastkoretet til Nvidia/Ati overfor kanskje et bedre lydkort?

 

Frik

Lenke til kommentar

Jøyemeg, så flinke dere data-analytikere er...

Tok ikke lange stunda før trådstarter bare ga opp pga dere.

Er vel fornøyde nå, tenker jeg.

 

Men desverre må jeg si meg enig med enkelte her, Robba`n,

genial tanke, men umulig å gjennomføre, desverre.

Blir for mange utviklinger på kort tid, og alt for mange analytikere som skal spytte inn sine meninger om alt og ingenting.

Jeg føler med deg :woot:

Lenke til kommentar

Må vel si meg enig i XanderZ her jeg også. God tanke men som sagt ganske umulig å gjennomføre ja. Men forstår jo absolutt din frustrasjon over alle disse som til stadighet spør om gamer pc til max 5k osv osv. Er vel sikkert i snitt rundt 10-20 stk per dag som stiller det samme spørsmålet.

En bedre måte å gjøre det på etter egen mening er de som setter opp ett oppsett og heller spør om noe bør bli forandret. Og at folk er flinke til å forklare hva maskinen skal brukes til i forhold til gaming, applikasjoner eller kun som en enkel surfepc.

 

Så konklusjonen er vel til syvende og sist er vel at disse trådene kommer til å fortsette som aldri før, og da blir det vel opp til hver og en hvem som gidder å svare på disse.

Lenke til kommentar

Janteloven er ikke forbeholdt alle andre steder enn HW.no ;)

 

Tanken er slettes ikke dum, men som sagt finnes det allerede mer enn nok guider som skulle bidra til at "HJELP!! Jeg vill ha en syk geimingpc til 5000!!"-tråder burde være utdødd. Jeg ser heller ingen dataanalytikere som raserer trådstarters utgangspunkt, men heller ideer og spørsmålsstillinger som strengt tatt burde være tilstedeværende i en tråd som dette.

 

Gi det litt mer tid og kom med noe nyskapende så er jeg sikker på at en tråd som dette vil være hjertelig velkommen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...