Gå til innhold

Windows 7 Professinal - Norsk Språkpakke.


Merko

Anbefalte innlegg

På Windows 7 Enterprice var det bare å bruke windows update

og laste ned den norske språkpakken. Og så endre språket

i kontrollpanel-endre klokke/språk.

 

Ja og det funker på Ultimate og Enterprise, men ikke på de andre utgavene. Derfor løsningene fra meg og Merkoen.

Og det vil jo bli få privatpersoner som kjører W7 Enterprise etter lansering, da Enterprise ikke selges til privatpersoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer dette programmet på Home Premium også ?

Har bestillt engelsk utgave fra Amazon.co.uk

Nei, kun Windows 7 Professional.

Men skal legge til støtte for de andre windows 7 versjonene straks. :)

 

Edit: Det skal fungere med alle Windows 7 versjonene nå. :)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, eg starta opp programmet og prøvde å kjøre språkpakken som eg lasta ned fra MSDNAA. Då får eg opp ein feilmelding som seier "cannot delete a subkey tree because the subkey does not exist."

Noken som har hatt liknande problem?

 

prøvde språkpakken som fulgte med programmet og, men den fungerte heller ikkje.

Hm.

 

Hvilken Windows 7 bruker du?

 

Det den gjør er å slette ei register-mappe, om den ikke finner den så får du erroren.

 

Du kan jo prøve og reboote, så se om du har norsk språkpakke installert da.

Lenke til kommentar

Jeg byttet språk til norsk, men windows vil likevel installere alle nye programmer i C:\Program Files, selv om det er Programfiler som er mappen som ligger der. Er jo ikke et stort problem, men blir litt plagsomt likevel.

I tillegg har jeg nå én mappe som heter Programfiler, og to som begge heter Programfiler (x86), men inneholder forskjellige ting. Den ene inneholder dog akkurat de samme windows-programmene som mappen som bare heter Programfiler.

Hva er dealen med det?

Lenke til kommentar
Jeg byttet språk til norsk, men windows vil likevel installere alle nye programmer i C:\Program Files, selv om det er Programfiler som er mappen som ligger der. Er jo ikke et stort problem, men blir litt plagsomt likevel.

I tillegg har jeg nå én mappe som heter Programfiler, og to som begge heter Programfiler (x86), men inneholder forskjellige ting. Den ene inneholder dog akkurat de samme windows-programmene som mappen som bare heter Programfiler.

Hva er dealen med det?

 

Du kan ikke ha 2 Programfiler (x86). Det er ulovlig, og skyldes feil i registry.

Dvs. du kan ikke ha en hvilken som helst folder med samme navn 2 ganger. Ikke file heller. Det vet du fra før.

Lenke til kommentar
Du kan ikke ha 2 Programfiler (x86). Det er ulovlig, og skyldes feil i registry.

Dvs. du kan ikke ha en hvilken som helst folder med samme navn 2 ganger. Ikke file heller. Det vet du fra før.

 

Det vet jeg, men det er virkelig slik det er.

Det er to mapper som begge heter Programfiler (x86), den ene er "åpen" for å kunne skifte navn på, mens den andre er helt låst.

Mesteparten av det jeg har innstallert manuelt, har lagt seg i den jeg kan skifte navn på. Der har jeg da skrevet inn manuelt i innstallasjonen at det skal legges i Programfiler (x86), og ikke i Program Files (x86).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt samme problemet med to 'Programfiler' og en 'Programfiler x86' på både norsk Vista 64bit og nå på W764 bit m/norsk språkpakke.

 

Hvis jeg skriver at jeg vil installere til C:\Programfiler\..

så opprettes denne andra mappen med samme navn,

 

MEN hvis jeg skriver at jeg vil installere til C:\Program files\..

så installeres det i C:\Programfiler..

 

Så selvom det er norsk så... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...