Gå til innhold

Mahmoud Ahmadinejad fornekter holocaust på ny. Hva mener du?


Hva mener du om holocaustfornektelse?  

351 stemmer

  1. 1. Bør det være tillatt å fornekte holocaust?

    • Ja
      246
    • Nei
      95
    • Ingen formening/Vet ikke
      11
  2. 2. Bør det være tillatt å kritisere Staten Israel for å missbruke betydningen av holocaust?

    • Ja
      298
    • Nei
      32
    • Ingen formening/Vet ikke
      22
  3. 3. Bør Ahmadinejads uttalelser få reaksjoner fra verdenssamfunnet?

    • Ja
      215
    • Nei
      90
    • Ingen formening/Vet ikke
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten Baltazaar, siden du er så glad i å gi meg navn og karakteristikker(samtidig som du klager fælt over personfokusering), kan du ikke være så grei å forklare meg hvordan det å, på grunnlag av de fakta jeg har tilgjengelig, komme til en konklusjon gjør meg til en jødetilbeder? Jeg tror jeg er langtfra den mest politisk korrekte når det gjelder jøder, går trossalt ganske mye i "jødehumor" mellom meg selv og venner.

 

Det er akkurat som med muslimene, de kan også spøke og le, også om ting som gjelder islam.

Men så snart noen kommer med kritikk av muhammed, så blir de ville. For muhammed er jo hellig.

 

På samme måte er det med jødetilbederne, de kan spøke og le av og med jøder og til og med kritisere Israel.

Men så snart noen nevner at holocaust aldri skjedde, så blir de helt ville, for holocaust er jo hellig for dem.

 

Så problemet er rett og slett at jeg ikke er enig med deg, det skal ikke mer til? Jeg trenger ikke en gang å like jøder, jeg kan egentlig gå rundt og mene at jøder er noen møkkafolk men så lenge jeg prøver å resonere ved å bruke de faktaene jeg har så er jeg en jødetilbeder? Det synes jeg virker fryktelig søkt.

 

Jeg tviler også på at du har sett meg bli "helt vill". Holocaust er ikke hellig for meg, jeg har jo sagt at jeg er åpen for at mye der kan være overdrevet og at det helt sikkert har blitt utnyttet. Jeg sier simpelthen bare at argumentasjonen din ikke holder, jøder eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er åpen til en viss grad med andre ord. Haha.

 

Åpen for at kanskje enkelte har spist seg fete på Holocaust.

 

Åpen for at det "kan" være overdrevet.

 

Lukket for at det hele er en svindel.

 

Nei, det er dine ord. Som sagt, Holocaust er ikke hellig for meg men jeg forkaster ikke hele verdenshistorien uten at gode fakta blir lagt på bordet. Jeg startet Holocaustdiskusjonen som tilskuer fordi jeg syntes Bob så ut til å ha noen gode poenger, det endte det opp med at han ikke hadde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan "Holocaustbenekting ikke har noe med Holocaust å gjøre så derfor må vi ha to tråder." :)

 

Faktisk har vi tre: vi har også en som handler om hvorfor vi bruker det merkelige uttrykket "Holocaustbenekter/fornekter." For dette begrepet har selvsagt heller ikke noe med Holocaust å gjøre.

 

Dette er en metode som makthaverne og deres lakeier bruker: man kutter alt opp i små biter og gjør alt så fragmentert at de som ikke allerede er informert får ikke til å se det store bildet.

 

Det har nok mye mer med at enkelte brukere ikke klarer å holde seg til emnet, og dermed hopper over til et nytt aspekt av debatten når det passer dem og dermed får vi bare masse parallelle debatter som faktisk ikke blir besvart. Det er forstyrrende og uredelig, det er fullt mulig å diskutere holocaustbenektere uten å dykke ned i hvorvidt holocaust faktisk skjedde og det var intensjonen med denne tråden. Intensjonen med den andre tråden var å få en ordentlig holocaustdebatt. Og istedenfor å delta der så prøver man å spore av denne tråden til en debatt rundt hvorvidt holocaust faktisk skjedde og på den måten så går man totalt vekk fra situasjonen til benekterene igjen.

 

Jeg stenger tråden og så får vi se om man kan få ryddet opp i den, hvis folk ønsker å diskutere holocaust kan de gjøre det i tråden dedikert til temaet. Tilbakemeldinger tas i tilbakemeldingstråden til hvordan man diskuterer holocaust på forumet eller på PM.

 

Denne diskusjonen er åpnet igjen, så la oss forholde oss til ytringer rundt holocaust og holocaustbenektere og situasjonen rundt dem, istedenfor å diskutere faktiske Holocaust som det finnes en dedikert tråd til.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Gjenoppliver tråden igjen med en svært relevant video jeg kom over på youtube der Mahmoud Ahmadinejad intervjues om holocaust. Det han sier blir oversatt:

 

Iran's Ahmadinejad on Holocaust

 

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad is asked by MSNBC anchor Brian Williams to clarify his statements about the Holocaust. (September 2006)

 

http://www.youtube.com/watch?v=ykd-syzZ4ZY&feature=related

Lenke til kommentar

Denne videoen er eldgammel at du ikke har fått den med deg før nå sier sitt om hvor lite du har gjort for å avdekke sannheten om denne saken (hendte ikke)

 

Ja, er sant at den er noen år gammel. Men da det ikke lå her fra før av var det fint å få den med. Da jeg først opprettet tråden tenkte jeg bare på artiklen jeg opprettet utifra.

 

Hvis du mener noe om saken tråden handler om kan du forøvrig bare si det.

Lenke til kommentar

Det spiller uansett ingen rolle. Ahmedinejad tror kanskje han vinner noe politisk på dette, men om det så skulle blitt avdekket at Holocaust var delvis fabrikert så er staten Israel allerede opprettet og det bor millioner av jøder der som ikke er på vei noe sted. Dette er ikke en avsporing men hva Ahmedinejad egentlig har i tankene; å undergrave legitimiteten til Israel.

Lenke til kommentar

Det kan jo være at han faktisk tror på at holocaust bare er løgn.

 

Om han tror det så har han jo rett.

Det såkalte "holocaust er bare løgn, og den løgnen er i ferd med å bli avslørt.

Og det kommer en tid da de jødene som har spredt løgnen om dette holocaust må stå til ansvar for dt de har gjort, sammen med alle de som støtter dem.

 

At noen tror på de fantasifulle løgnhistoriene som enkelte av jødene kommer med er ganske uforståelig, for det mange av dem påstår at tyskerne gjorde er ganske enkelt fysisk umulig.

 

Her er imidlertid noen jøder som forteller sannheten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xm8UmMuRSSw&NR=1

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Dere må gjerne prøve å dokumentere at Holocaust ikke skjedde, men gjør det i Holocaust-tråden. Mens dere er i gang kan dere jo forsøke å svare på en del av de spørsmålene som dere blir stilt der. Dere vet, de spørsmålene konspiratorisk anlagte benektere helst prøver å ignorere.

 

Og Balthazar, hvis du kommer med den vanlige tiraden din om at det ikke er noen vits å gi oss dokumentasjon fordi vi er hjernevaskete agenter for en eller annen hemmelig organisasjon, så kan du strengt ikke forvente noe annet enn svært entusiastisk latterliggjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva er egentlig poenget med å bevise eller motbevise at holocaust fant eller ikke fant sted, i større eller mindre grad? Hva er det man håper å oppnå? Dette er snart 70 år siden og vil ikke ha noen innvirkning på moderne politikk. Jeg ser mange av Israel-motstanderne er ivrige på å være revisjonistiske ift. holocaust, men det er passe naivt; holocaust eller ei, Israels rett til å eksistere opprettholdes av FN. På dette tidspunktet spiller det ingen rolle hvorfor Israel ble opprettet, det som spiller noen rolle er at millioner av mennesker har bosatt seg der og er kommet i både tredje og fjerde generasjon.

Lenke til kommentar

Men hva er egentlig poenget med å bevise eller motbevise at holocaust fant eller ikke fant sted, i større eller mindre grad? Hva er det man håper å oppnå? Dette er snart 70 år siden og vil ikke ha noen innvirkning på moderne politikk. Jeg ser mange av Israel-motstanderne er ivrige på å være revisjonistiske ift. holocaust, men det er passe naivt; holocaust eller ei, Israels rett til å eksistere opprettholdes av FN. På dette tidspunktet spiller det ingen rolle hvorfor Israel ble opprettet, det som spiller noen rolle er at millioner av mennesker har bosatt seg der og er kommet i både tredje og fjerde generasjon.

 

Tyskere betaler massive mengder spenn i reparasjoner for dette, om dette ikke hendte så må de utbetalingene stoppes og tilbakebetales i sin helhet..

 

Det bør heller ikke fortsettes å læres vekk til godtroende unger, dvs hollywood-produksjonene må ikke lengere vises i norske skoler, eventyrfortellinger som f.eks Anne Frank likeså.

 

Hvit skyld.. dette er noe man da bør stoppe gi næring til.

 

Verdensjødedom, hvordan vil en eventuell avdekkelse av Holocaust føre påvirke jødenes makt på verdensarenaen? Hva slags monetære forandringer vil det føre til?

 

Jeg er forøvrig enig i at det blir for dumt å holde nåværende generasjoner skyldige for svindler deres forfedre har deltatt i, de jøder som befinner seg i okkuperte palestina bør dermed ikke straffes, men det vil selvsagt påvirke Israels legitimitet

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Holocaust er så godt dokumentert at ingen kan benekte at det fant sted.

Selv nazistene hadde dokumenter hvor planen om jødeutryddelsen ble beskrevet, blant annet ble planen delt med palestinernes mufti.

 

 

"Never agian shall we march like sheep to the slaughter.

Never again shall we sit and take orders"

israel-girl-soldiers-shareordie009.jpg

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Holocaust er så godt dokumentert at ingen kan benekte at det fant sted.

 

Om du tror det så er du nok blitt grundig lurt.

 

Problemet er bare det at få har turt å stille spørsmål ved jødenes påstander om dette såkalte "holocaust"

Om flere hadde turt å stille spørsmål ved dette"holocaust" og jødenes fantasifulle påstander,så ville de fleste også komme til at dette av flere grunner ikke kan ha skjedd.

For de fleste av jødenes påstander er fysisk umulig, og det er også totalt ulogisk at tyskerne ville bruke så store ressurser på å drepe jøder i en krig, når det fins mer effektive, billigere og til og med mer grusomme måter å gjøre det på.

Dette ble jo også brukt mot andre folk, hvorfor skulle tyskerne da bruke så mye mer tid og penger på å drepe jøder ?

 

Det er mange påstander om at "holocaust" er godt dokumentert, men ingen har noensinne lagt fram noe av denne dokumentasjonen.

Derimot så er det massevis av dokumentasjon og beviser på at dette "holocaust" aldri har skjedd.

 

Så når Mahmoud Ahmadinejad sier at holocaust ikke skjedde, så har han rett.

Lenke til kommentar

Og om tyskerne drepte fiender av riket ved hjelp av gassing (hvilket det finnes ingen beviser for) så ville det vært mere humant enn f.eks teppebombingen av Dresden og de mange andre forbrytelsene "de allierte" begikk.

 

Synes forøvrig det er interessant å bemerke seg hvor mange "bekreftere" som benytter seg av fraser som f.eks: "Det er såpass grundig dokumentert at det ikke går an å benekte herpaderp"

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...