Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er vel ikke verre om og sende mail tilbake med ønske om norsk kundebehandler.

 

ringer jeg f.eks lenovo for og melde en servicesak får jeg altid en svenske, forstår ikke jeg helt hva han sier er ikke det verre enn at jeg ber om en norsk kundebehandler.

så setter han meg over til en nordmann, tror han har full forståelse for hvorfor når han tar imot samtaler fra flere land.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
er vel ikke verre om og sende mail tilbake med ønske om norsk kundebehandler.

 

ringer jeg f.eks lenovo for og melde en servicesak får jeg altid en svenske, forstår ikke jeg helt hva han sier er ikke det verre enn at jeg ber om en norsk kundebehandler.

så setter han meg over til en nordmann, tror han har full forståelse for hvorfor når han tar imot samtaler fra flere land.

 

Da jeg ofte mottar telefoner, så ber jeg bare motparten om å gå over til engelsk. Dette gjelder spesielt på dansk hvor jeg fort ikke forstår noenting! (spesielt hvis de begynner og nevner tallsystemet dems...)

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Er i gamlelandet på ferie, men så det har utviklet seg litt spekulasjoner i feil retning her.

 

Vi har ikke ansatt svenske medarbeidere, den 3. personen det gjelder som svarer på mail, er 50/50 norsk/svensk, men jeg skal ta det opp med han når jeg kommer på jobb igjen, og se over sproget.

 

Svarstidene varierer litt, nå vet jeg at det er mye å gjøre, ettersom jeg ikke jobber (så mye) når jeg har ferie. Det er en sårbarhet vi har i begynnelsen, men fra ca Mai dette året skal denne være bortimot løst (planlegges 4-5 nye ansettelser).

 

CptØdegaard, jeg har sjekket igjennom mailene som ligge, ser ut som alle er svart på. Send meg direkte, så skal jeg se om jeg får tatt den nå i helgen eller på mandag. Beklager at du har måtte vente her.

 

Ønsker dere en flott helg, skal svare nærmere på det som har kommet de siste 5 sidene, fortrinnsvis når jeg ikke er på ferie :)

 

//HB

Lenke til kommentar

Forretningsmodellen er god den Henrik og forståelig at det ikke er store ressursene tilgjengelig for norsk kundeservice i starten. Spekulasjoner var nok fordi man ikke har informert om hvordan denne modellen var, men jeg tror noen av oss gjettet rett ved at det er 1-2 nordmenn annsatt i starten som sitter i sverige. Som du sier vil det annsettes fler og det lover jo uansett bra.

 

Dette er ikke uvanlig praksis i oppstartsfasen i et nytt land. Kjenner til fenomentet med å måtte trå til litt selv i ferier så det er godt å se at mange har "nesten for god" arbeidsmoral.

 

Og når det gjelder svar/ikke svar fra de svenske som tar oppgavene mens du/dere har ferie. Det er bedre å gi lyd fra seg enn å ikke gi noen respons til kunden på flere dager. Foreslå å ta ting på engelsk, bruk google translator om det er vanskelig å forstå. Er det vanskelig å forstå sakens tekniske innhold, gi beskjed om at man gir saken videre til noen som forstår det bedre osv. men at det kan ta noe tid å få svar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

Ser det er mange som venter på svar på sine mail.

Jeg har svart på alle mail som har ligget her og ligger ingen ubesvarte i öyeblikket.

 

Om det er noen som ikke har fått svar send meg en mail på [email protected] så skal jeg se på det.

 

//Per Olav

 

Forwardet min mail fra forrige fredag nå. Siden jeg enda ikke har fått svar på den.

 

EDIT: Så lang tid tok det å få svar :p

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg tror heller problemet går motsatt vei - Det var ihvertfall det som ble klaget over.

Nordmenn forstår svensk bedre enn dansker, dansk bedre enn svensker, og godt mulig at vi forstår svensk bedre en svensker forstår nordmenn. Det eneste jeg tviler på er at nordmenn skjønner dans bedre enn dansker forstår norsk, for vi snakker jo ordentlig, mens de utstøtter halvkvalte gurglelyder. :p

 

Nå blir det jo noe annet skriftlig da - der kan svensk fort vanskelig å forstå for mange, særlig når man snakker om tekniske dingser eller andre "fagfelt" der språkene har en del ulike ord-

Lenke til kommentar
Hehehe - jeg kan ikke med beste evne fatte at det er så vanskelig å forstå en svenske. Hallo!! Hadde det vært svahili så kunne jeg ha forstått det men....

 

Nei, det kan du nok ikke fatte og det var/er heller ikke problemet her. Problemet er/var at svenskene på support ikke forstod nordmenna i denne tråden. Altså svenskene forstod ikke norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...