Gå til innhold

DLF, synlige på nett, får ingen stemmer (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kristin halvorsen sitter i regjeringen, og er partileder i aet parti som avhengig av hvilket av de siste valgene man måler fra har 500 til 1000 ganger flere stemmer enn DLF. DLF er svært synlig kontra størrelsen. Andre partier i samme størrelsesorden er Samtidspartiet, Sentrumsalliansen, NorgesPatriotene, synes du de gjør særlig mye ut av seg på nett?

 

AtW

DLF er IKKE svært synlig på nett, men i forhold til størresle ja kanskje. Kanskje noe av nettaktiviteten da kan ha en sammenheng med at DLF økte oppsluttningen med 60%?

 

Hva er det du prøver å si egentlig? "DLF, synlige på nett, får ingen stemmer"... Det stemmer ikke... DLF er nesten usynlig på nett. Likevel har DLF nå fått 60% flere stemmer.

 

Det ligger nok mye i to årsaker. Det første er holdningen om at "om du ikke er med oss, så er du en ond djevel som støtter vold og drap" som svært mange DLF-ere fronter.
Langt over 95% er nok bare naive sauer som ikke vet bedre. Men det er tydelig at denne holdningen bidrar til bedre oppsluttning, bare se på siste resultat, en oppgang på over 60%! Ikke så dårlig det, eller hva ? :)

 

Som jeg skrev, de er svært synlig kontra størrelsen, og i min første post, de er synlige på nett. Andre partier av samme størrelse har liten synlighet på nett. Og jeg mener såklart ikke at de faktisk ikke har fått noen stemmer, men noen hundre stemmer er i praksis ingenting når det kommer til et valg. Jeg synes det er ganske tydelig hva jeg prøver å si, aktiviteten og oppmerksomheten på nett står ikke i stil til antallet stemmer. Jeg synes det er ganske tydelig, hvor mange uttalte KrF-fans ser du her på forumet? Hvor mye ser du til de andre småpartiene jeg nevner på nett? I valget er DLF et fullstendig uvensentlig parti, allikevel er de greit representert i nettdebatter, på forum, blogger osv.

 

Ellers er det jo fint du er fornøyd med oppgangen, men DLF har uansett en mikroskopisk oppslutning, det er poenget.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Warz: Du gjør en særdeles dårlig jobb til å få folk på din side.
Jeg vil ikke ha noen på min side, jeg vil bare at folk skal slutte å angripe meg.

 

Som jeg skrev, de er svært synlig kontra størrelsen, og i min første post, de er synlige på nett. Andre partier av samme størrelse har liten synlighet på nett. Og jeg mener såklart ikke at de faktisk ikke har fått noen stemmer, men noen hundre stemmer er i praksis ingenting når det kommer til et valg. Jeg synes det er ganske tydelig hva jeg prøver å si, aktiviteten og oppmerksomheten på nett står ikke i stil til antallet stemmer. Jeg synes det er ganske tydelig, hvor mange uttalte KrF-fans ser du her på forumet? Hvor mye ser du til de andre småpartiene jeg nevner på nett? I valget er DLF et fullstendig uvensentlig parti, allikevel er de greit representert i nettdebatter, på forum, blogger osv.

 

Ellers er det jo fint du er fornøyd med oppgangen, men DLF har uansett en mikroskopisk oppslutning, det er poenget.

De fleste som besøker politikk forumet har interesse i politikk, og dermed mest sannsynlig et standpunkt fra før. Det er i hovedsak på politikk forum du ser DLF. Ergo, det er vanskelig for en lite parti som DLF å få stemmer. Poenget er at denne "misjoneringen" du snakker om er veldig liten. Bare bittelitt på diskusjon.no og et par andre steder. Når de som poster i disse forumene allerede har bestemt seg for hva de skal stemme skal det MYE til for å overbevise de om noe annet.

 

Ser du på andre partier er de overalt på nett. På google adwords f.eks har jeg sett miljøpartiet de grønne reklamere konstant for lovlig fildeling. Forsiden i nettavisene kryr av artikkler om de ulike partiene og på nettforum finner du nesten bare sosialdemokrater.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Det ligger nok mye i to årsaker. Det første er holdningen om at "om du ikke er med oss, så er du en ond djevel som støtter vold og drap" som svært mange DLF-ere fronter.
Langt over 95% er nok bare naive sauer som ikke vet bedre. Men det er tydelig at denne holdningen bidrar til bedre oppsluttning, bare se på siste resultat, en oppgang på over 60%! Ikke så dårlig det, eller hva ? :)

60% økning fra nesten ingenting er ikke akkurat noe å rope hurra for... Om du mener at holdnigen fungerer fordi den sanket noen titalls stemmer, tenk da på hvordan ting hadde gått om man hadde brukt en normal debatteknikk. Angrep er sjeldent det rette når man prater polititisk debatt. Hvor mange stemmer tror du argumentene nedenfor sanker:

a) Når du sier slikt så er du en voldssympatisør og ond.

b) Jeg ser dine arguementer, dog er jeg ikke enig fordi ...

 

Hvem tror du vant mest sympati av Hagen som i media godtet seg over at Sponheim forsvant ut, og Sponheim som uttalte at det var trist at Hagen forsvant?

Lenke til kommentar
Joda, jeg kan delvis være enig i at man ikke bør kalle motdebattant for voldssympatiør for mye, men det er vanskelig i blandt å holde seg når noen kommer til deg, smiler bredt å sier "Jeg eier livet ditt".

Det er ingen som sier de "eier livet ditt" eller "du er min slave" i politiske debatter. Det er bare folk fra DLF som hører dette. DLF synes kanskje det er vanskelig å få frem sine punkter til noen som har en annen politisk forankring enn dem, men de vinner svært få stemmer ved å si at "de som stemmer andre enn oss er sosialistiske svin/syke overgripsmenn og skal fengsles om vi noen gang kommer til makten. Jeg vil forøvrig skyte deg om DLF kommer til makten dersom du trår på min plen uten å gjøre opp for deg!"

 

Sannsynligheten for at en ikke radikal skal ta partiet seriøst øker ved bruk av normal argumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3. Det er såvidt jeg vet mindre enn 10 aktive DLFere på dette forumet (som forøverig har over 179 tusen medlemmer).

Nå er det ikke 179 000 veldig aktive brukere i politikk og samfunn. Jeg vil tro at DLF er svært overrepresentert i Politikk og Samfunn, om vi ser det i forhold til landsbasis. Det samme virker å være tilfellet med Venstre, som jevnlig får over 15 prosent i poller i dette forumet.

 

4. Enhver topic angående DLF tiltrekker seg alle forumets kommunister og sinte sosialister som rotter seg sammen og spyr ut side på side med alle mulige slags rare påstander den stakkars DLFeren må svare på. Da DLFeren gjerne er aktiv i arbeidslivet har han ikke tid til å jobbe fulltid på diskusjon.no slik som kanskje enkelte sosialister har. Han faller derfor etterhvert ut av diskusjonen og forumet er igjen dominert av sosialistene.

Forumet domineres av nordmenn, og nordmenn flest er sosialdemokrater, uavhengig av om de har gjort seg opp en mening om sin ideologiske tilknytning eller ei (det handler om prinsipper en støtter, så som troen på velferdsstaten, relativ frihet og en form for toleranse).

 

Å selge ekstremistisk markedsliberalisme til nordmenn er som å selge maoistisk marxist-leninisme i det britiske overhuset rundt 1924.

 

Men jeg må arrestere deg litt. Uansett hvilket politisk ståsted du har, og uansett hvilken sak du forsøker å advokere på dette forumet, i denne kategorien vil du møte ekstremt stor motstand fra meningsmostandere.

 

Det er uavhengig av om de stemmer FRP, Venstre, Arbeiderpartiet, SV, SP, Høyre, DLF, Rødt, NKP, Kystpartiet eller Sofapartiet. Det er uavhengig av om du vil sloss for en palestinsk stat, mot en palestinsk stat, for økt liberalisering av velferdsstaten, mindre liberalisering av velferdsstaten, for eller mot statskirken, for eller mot dødsstraff, for eller mot tortur, for eller mot atomvåpen, for eller mot spritsalg på bensinstasjoner eller for å avskaffe den norske samfunnsmodellen vil du møte sterk motstand fra meningsmotstandere.

 

Når du sloss for å avskaffe det norske samfunnssystemet vil du, på lik linje med de som søker å innføre dødsstraff møte STERK motstand nettopp fordi du er uenig med 99 % av forumets medlemmer.

 

Det er ikke noe hemmelig, noe konspiratorisk, eller noe merkelig med det. :)

 

4. På tross av disse negative tingene har DLF hatt en framgang på over 60% dette valget! Så å si at det er helt nyttesløst å spre det glade budskap, det er nok ikke helt korrekt.

Nå er en økning på 60 % når du i utgangspunktet har under en promille av stemmene eller så lite vesentlig. Jeg tror vi kan vente med å erklære DLF som valgvinneren.. :)

 

EDIT: Kan legge til at påstanden om at DLF er "synlig på nett" må være noe av det dummeste jeg har hørt da DLF praktisk talt druknes i mengden.

I alle fall i riksmedia, siden DLF er svært, svært, svært små og har liten vekker svært liten interesse blant lesere. Men det er vel verdt å nevne at Dagbladet en periode ukentlig kjørte Onar Åms blogg på sin forside. Og her på forumet er DLF svært godt representert.. :)

 

De stiller bare i tre fylker inntil de enten får nok underskrifter eller nok stemmer i et av fylkene. Hedemark, Rogaland og Oslo....

Kommer du på døra mi med en underskriftskampanje, vil du få min underskrift. Håper det kan hjelpe, selv om det bare er å tisse i havet. Jeg ønsker faktisk at DLF skal få lov til å stille lister i hele landet. Det tror jeg svært mange av dine meningsmotstandere på dette forumet også ville gjort.

 

Du antyder de facto at vi som ikke deler ditt politiske grunnsyn hater deg og ditt politiske grunnsyn. Er du sikker på det? :)

 

Dorian Gay; Ikke 95 %, 99,99 %. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er interessant å merke seg sammenhengen mellom synligheten på nett, og hvor mange stemmer folk får. Det er lett å bli "lurt" når man henger i en ganske ensrettet gruppe. På diskusjon.no så er jo feks folk som støtter DLF ganske synlige, man kunne jo bli forledet til å tro de var større enn feks KrF om man kun baserer seg på forumet. (for å ikke snakke om rantingen til onar åm, som en periode stadig ble lenket til fra forsiden til dagbladet) Nå vet man såklart at det ikke er tilfellet, men DLF fikk noen hundre stemmer i årets valg. Det er i praksis ingen. Er "misjonering" på nett helt ineffektivt for å få folk til å endre mening?

 

AtW

 

Det forteller en hel del om deg at du omtaler ordene til en av Norges klart beste tenkere som "ranting".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det forteller en hel del om deg at du omtaler ordene til en av Norges klart beste tenkere som "ranting".

Med en slik holdning gir du lett DLF et dårlig ansikt her på diskusjon.no, jeg tror virkelig at en slik iver til å bevise at alle andre på forumet er idioter, og at man enten er liberalist eller kommunist, kommer til å slå tilbake på deg og partiet. Jeg revurderer virkelig min stemme på DLF, jeg liker ikke assosieres med et parti som argumenterer med personangrep.

Lenke til kommentar
Jeg revurderer virkelig min stemme på DLF, jeg liker ikke assosieres med et parti som argumenterer med personangrep.

 

Du er nok ingen DLF-er.

Det er jeg vettu.

 

eneste jeg ikke er enig i er fjerningen av monarkiet, innvandring og abortloven. Bortsett fra det er DLF mitt drømmeparti.

 

EDIT; det er det eneste partiet jeg er enig i, som støtter legalisering av cannabis :thumbup:

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

DLF kan leve med et privat kongehus.

Jeg står for et monarki av kulturelle grunner. Jeg støtter Immigrasjons politikken til DLF til de grader, ettersom at Islamisme spiller inn der. Men abort er jeg som kristen nødt til å være motstander, jeg har uansett ansett dette som en ting jeg må ofre ettersom at jeg føler meg som en idiot dersom jeg skriver KrF, KrF er ikke kristent.

 

Men som sagt, minoriten, vennligst før en mindre aggressiv argumentasjon, det tenner oss politisk engasjerte mye mer. Det er slik du vinner stemmer.

 

Jeg oppdaget selv DLF her på forumet, før det var jeg aktiv i Demokratene og FrP.

 

EDIT; glemte et ord, (argumentasjon)

Endret av Notelitten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg revurderer virkelig min stemme på DLF, jeg liker ikke assosieres med et parti som argumenterer med personangrep.

 

Du er nok ingen DLF-er.

Det er jeg vettu.

 

eneste jeg ikke er enig i er fjerningen av monarkiet, innvandring og abortloven. Bortsett fra det er DLF mitt drømmeparti.

 

EDIT; det er det eneste partiet jeg er enig i, som støtter legalisering av cannabis :thumbup:

Hmmm...

 

Jeg har også vurdert å stemme DLF.

 

Et større DLF kunne sikkert dratt politikken i en retning jeg har fordeler av.

 

Men litt av en spredning på ekstremister dette partiet tiltrekker seg, in-your-face-fanatiske rettroende objektivister, kristne cannabisrøykende abortmotstandere, og ekstremt amoralske nihilister.

 

Haha, jeg må le når groupiene til Onar Åm på den ene hånden klager på at det ikke er mange nok som stemmer på dem, og så i neste øyeblikk skal definere hvem som er religiøs.. unnskyld liberale nok til å stemme på dem.

 

Jeg kjenner igjen argumentene - fra min egen munn da jeg gikk på ungdomsskolen. Typisk at DLF ikke kommer noen vei, når tilhengerene er mer opptatt av å klø seg på ryggen/lindre smertene over amoralismen i samfunnet ved å skrike til andre mennesker hva slags tjuvradder de er.

 

Det er jeg, jeg vet det, og du trenger ikke skrike. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt enig i nettopp dét. Mye av tilstedeværelsen til liberalister på nett er ofte mildt sagt arrogant eller mindre heldig for å føre en nogenlunde fornuftig og sivilisert debatt. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bli spesielt aktiv her på Diskusjon.no, men dere skal vite at det også finnes andre typer liberalister som ikke må gå av skaftet til enhver anledning for å kalle andre stygge ting eller befeste seg i en verbal skyttergravskrig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DLFs Onar Åm har fått sitt internasjonale gjennombrudd etter at han nylig publiserte essayet "The basis for intellectual property rights" på bloggen sin. Åms artikkel har blitt et hett tema blant libertarianerne, som Åm går hardt ut mot og kaller IP-communists (intellectual property communists). Kjente libertarianere som Mises-instituttets Stephan Kinsella og Jeff Tucker viser ingen nåde mot nordmannen. Her er Tucker sin kritikk av Åms essay:

 

http://blog.mises.org/14286/can-moral-rights-expire-by-law/

 

Et annet blogginnlegg som tar for seg Åms argumenter:

 

http://mrcivillibertarian.co.uk/1302/i-may-be-sued-for-fisking-this-idiot/

 

Her er essayet til Onar Åm:

 

http://onarki.vgb.no/2010/10/the-basis-of-intellectual-property-right/

Endret av minoriteten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DLF, synlige på nett, får ingen stemmer (Stortingsvalg 2009)

 

Og takk for det. Et parti kan ikke bare dømmes på grunnlag av sitt program, man må også se på hvem som representerer det. Jeg har f.eks. få problemer med APs hadde det ikke vært for den voldsomme maktarrogansen de har opparbedidet seg. Jeg har få problemer med Høyres moderate konservatisme hadde det ikke vært for riking-eliten i parti som har null peiling på hvordan vanlige mennesker har det. Jeg har ingen problemer med KrFs religiøsitet hadde det ikke vært for de få steingale fundamentalistene som krever gjennomslag for sitt personlige hat. Når det gjelder DLF så tror jeg ikke det skulle være nødvendig å gå i detaler....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...