Gå til innhold

Test: Slik er Spotify-konkurrenten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva faen er det med dere, bare for at jeg ikke hører på hippiemusikk så skal jeg få pepper for det? Er det noe jeg driter i så er det Led Z.

 

Kan forøvrig nevne at Spotify var bedre på EDM før, men så begynte de å slette. Men nyere EDM signa på store labels kommer med, er litt eldre EDM som har forsvunnet.

 

Tror du virkelig at du får pepper fordi du "ikke hører på hippiemusikk"? Det kan ikke være andre grunner tror du? Hva med manglende evne til å ta andres perspektiv? Egosentrisme...?

Lenke til kommentar
Så du forventer at amobil skal teste alle band du syns er store?

 

Nei, de skal selvfølgelig teste alle band DU synes er store. :/

 

Poenget er at de skal ta et utvalg som representerer folket i sin helhet, og ikke et lite utvalg band. Det gir null indikasjon på verdien for folk flest, og dermed hører ikke hjemme i artikkelen. I alle fall kan det ikke vektlegges.

 

Om noen kommenterer at Led Zeppelin ikke finnes der, hvem er du å legge opp til at det ikke er av betydning? Det er selvfølgelig av betydning. Ellers hadde ikke personen sagt det.

 

Prøver du å henge folk ut pga musikksmak på den måten, får du nok pepper av mange, ja. Kommentaren burde aldri vært postet en gang.

 

Ikke ta postene tungt, men ta poenget til hjertet. Dvs. lær av det. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Igjen, at enkelte her syns bandet er stort får så være. Jeg har på ingen måte rakket ned på folk, snakket stygt om musikken. Hvor dere får deres ideer fra om dette må nesten der svare på selv

Bare sagt at jeg syns den er sær og at jeg ikke hører på det. Skal jeg ikke kunne gi mine personlige meninger. Og det er selvfølgelig opp til amobil å velge ut låter de har lyst til å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Igjen, at enkelte her syns bandet er stort får så være. Jeg har på ingen måte rakket ned på folk, snakket stygt om musikken. Hvor dere får deres ideer fra om dette må nesten der svare på selv

Bare sagt at jeg syns den er sær og at jeg ikke hører på det. Skal jeg ikke kunne gi mine personlige meninger. Og det er selvfølgelig opp til amobil å velge ut låter de har lyst til å sjekke ut.

Det er der du har feil. Det er ikkje enkelte av oss her som syns at t.d. Led Zeppelin og Pink Floyd er store. Det er vel dokumenterte fakta. Basert på bl.a. salgsstatistikk. Dei er blandt dei største banda, enten du eller eg eller nokon andre vil det eller ei. Det er nettopp derfor dei bør vera representerte! :)

Lenke til kommentar
Så du forventer at amobil skal teste alle band du syns er store?

 

Jeg tror nok ikke du helt forstår hva jeg vil frem til...

 

Nei, jeg forventer ikke at de skal teste alle band jeg synes er store - da hadde det vært noen helt andre artister på den listen, bla Groove Armada, Massive Attack, Dinka, osv. Men jeg forventer at de tester for noen av de største bandene opp igjennom historien og som også har glimret med sitt fravær i Spotify. Som jeg nevnte tidligere, så er disse tjenestene nødt til å tilby musikk fra de mest populære artistene (både gamle og nye) hvis de skal få gjennomslag hos folk. At mindre kjente artister (nå er vel uttrykket "sær" langt mer passende for disse) også er godt representert er jo kjempebra, men det er ikke det som kommer til å få disse tjenestene til å selge.

 

Så jeg reagerer da når du ser ut til å hevde at det ikke er noe problem med Spotify og Wimp at disse artistene ikke er representert fordi du ikke hører på dem, og at alle som klager bare kan finne denne musikken andre steder. Du rakker kanskje ikke ned på andres musikksmak nei, men du ser ut til å ha litt vanskelig for å sette deg inn i det faktum at disse tjenestene ikke er myntet på deg alene, men heller er et forsøk på å distribuere musikk til alle på den ny måte. Derfor fremstår du som rimelig selvsentrert i de seneste innleggene dine, og derfor får du pepper ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har lekt meg med Wimp en stund nå, og kunne ikke vært mer fornøyd.Hvis det blir til at jeg må velge mellom Spotify og Wimp, tror jeg nok ikke det er spørsmål om hvor jeg vender meg. I tillegg har Wimp nær sagt hele diskografien til bandet mitt, mens Spotify bare har noen få enkeltlåter :-P

Lenke til kommentar

Jeg synes Wimp virket mer rotete.. Det er unødvendig å vise coverne til alle singler og albums, fordi det tar ekstra systemresurser. Spotify viser også cover, men bare på forsiden og når du har gått inn på hvert album/singel. Et hvitt skin er heller ikke noe jeg synes noe særlig om. Det svarte skinnet til spotify er mer behagelig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...