Gå til innhold

Test: Slik er Spotify-konkurrenten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde de lagd rn plugin for Windows Media Center så hadde jeg vært meget interresert! Har kun flatskjerm (uten tuner), forsterker (og høytalere, døh) og en Windows 7 Media Center maskin (med dekoder for kabel) i stua, Benytter bare en Logitech Harmony 1 fjernkontroll i stua, og da blir det for mye pes å lukke Media Center, dra opp, mus, tastatur og Spotify :(

Får se hva prisen blir og hvem som kommer med WMC kompabilitet først.

Lenke til kommentar
Likte godt at Telenor planlegger en fast pris på Wimp, for det kan bli litt dyrt å streame musikk på Spotify, med mindre du er i en wifi-sone.

 

Men det blir jo dyrt for de som alt har fri bruk av data på mobilen. De må jo betale for noe de alt har.

Regner med at det kommer i 2 utgaver, en for de som vil ha datatrafikk inkludert og de som ikke vil det.

Lenke til kommentar
bare en ikke tvinges til telenor abonnement.. liten vits å spare på å bruke wimp når alt annet på telenor abonnement er så sinnsykt dyrt :)

 

HÅper absolutt at de implementerer en lignende "last ned før du går ut" funksjon for folk som ikke har telenor, ellers blir det spotify for alle penga fortsatt :)

 

Høres ut som ett gjennomtenkt svar.

 

Alle operatører blir dyre, når man velger feil abonnement\prisplan.

 

Gleder meg til Wimp!

Lenke til kommentar

Jeg er personlig sterkt i tvil..... kanskje er jeg noe kynisk, men er nervøs for at Telenor kommer med et stikt tilbud.

 

Blir det sperring av Spotify trafikk da Telenor har et 'tilsvarende tilbud'?

 

Hva skjer med brukere hos konkurrerende operatører?

 

Blir det mulig å 'velge bort' inkludert databruk?

 

Blir det noen gang noen form for lokal caching?

 

Det er nok mange som lurer på slike ting, og mer. Kunne vært greit å få litt avklaring på Telenor sine intensjoner med dette.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hverken prøvd Spotify eller Wimp på mobil, men til PC må jeg si at Wimp fremstår som bedre, med unntak av én ting: grensesnittet. Synes ærlig talt det er rotete i forhold til Spotify.

 

Ellers synes jeg utviklingen av denne typen tjenester er veldig spennende (kom akkurat til å tenke på min første Walkman kassettspiller på størrelse med en mursten og med bærerem. Syykt hvor mye som har skjedd på 20 år... :ohmy:). Står på trappene til å kjøpe ny mobil og skaffe nytt abonnement nå, og hvordan Wimp/Spotify(/andre?) blir implementert her er absolutt et viktig punkt for meg.

Lenke til kommentar
Hadde de lagd rn plugin for Windows Media Center så hadde jeg vært meget interresert! Har kun flatskjerm (uten tuner), forsterker (og høytalere, døh) og en Windows 7 Media Center maskin (med dekoder for kabel) i stua, Benytter bare en Logitech Harmony 1 fjernkontroll i stua, og da blir det for mye pes å lukke Media Center, dra opp, mus, tastatur og Spotify :(

Får se hva prisen blir og hvem som kommer med WMC kompabilitet først.

Det kommer helt sikkert (altså ganske sikkert), men dog kun for Premium kunder. Vi må nok vente til de har kommet ut av beta. Jeg venter selv på plugin til MediaPortal, og vet at mange ønsker dette til MC og MP.

 

Når det gjelder lydkvaliteten til Wimp, så har ikke jeg så mye å utsette på den, men jeg har kanskje ikke like kresne ører som audiofile har...

Lenke til kommentar

Er enig med CAT-scan og HenrikB.

Sjølv om nevnte ikkje finnes lenger bør det jo for all del vera tilgjengelig? Det er sikkert ekstremt mange som plutselig kunne tenka seg å høyra The Wall, eller slappa av til The Division Bell.

 

For ikkje å snakka om Stairway to heaven, black dog, dazed and confuses osv.. kan ikkje kalle dette sært :)

Lenke til kommentar
Er enig med CAT-scan og HenrikB.

Sjølv om nevnte ikkje finnes lenger bør det jo for all del vera tilgjengelig? Det er sikkert ekstremt mange som plutselig kunne tenka seg å høyra The Wall, eller slappa av til The Division Bell.

 

For ikkje å snakka om Stairway to heaven, black dog, dazed and confuses osv.. kan ikkje kalle dette sært :)

 

Grunnen til at de ikke finnes på spotify er at spotify enten ikke har klart å få distrubusjons avtale med utgiverne av de albummene eller at artistene/utgiverne har bedt spotify fjerne de fra utvalget sitt. Flere band som ac/dc og metallica er ikke interisert i å være på spotify atm. Metallica var der i starten, men de ba om å bli fjernet

Lenke til kommentar
Du snakker om nedlagte band som ikke lager mer musikk. Hvis folk klager så meget finnes det andre distribusjonsmetoder for å skaffe slik musikk. Kan ihvertfall ikke huske sist jeg hørte en låt fra Led.

 

Hvis det skulle vært et kriterie at artisten(e) fortsatt må holde på for at musikken deres skal være tilgjengelig via disse tjenestene, så hadde utvalget sett heller begredelig ut... Selv om ikke akkurat du savner disse bandene, så viser jo salgstatestikken at veldig mange andre gjør det. Og hvis disse tjenestene har som mål å fange massene er de jo nødt til å få avtaler med de mest populære artistene, både nye og gamle.

 

Som EDM-lytter så må jeg jo si at Wimp har et skuffende dårlig utvalg av EDM-musikk.

Offline Playlist er jo også et måha.

 

Spotify > Wimp foreløpig.

 

-C-

 

Sikkert litt OT, men hva står EDM for?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å pusle sammen at du har bæsja på leggen (og fortsatt driver med det), så begynner jeg å lure litt.

 

Du skjønner vel at verden ikke går i bane rundt deg, og at andre mennesker finnes? Disse menneskene gjør andre ting enn deg, blant annet hører på annen musikk. Led Zeppelin er en av verdens mest kjente band (for ikke å snakke om viktige), og det er en selvfølge at de bør befinne seg i et bibliotek som Spotify.

 

Hva akkurat du hører på, rent personlig, kunne ikke være mindre interessant.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...